InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Game samenvatting: FIFA 15

Game samenvatting: FIFA 15

Game samenvatting: FIFA 15 FIFA 15, de meesten zullen het wel kennen of hebben er ooit wel eens van gehoord. De razend populaire voetbalgame van EA sports, die te spelen is op alle consoles, is een vervolg op FIFA 14. De serie is begonnen in 1994, toen de eerste FIFA (FIFA 94) uitkwam. Sindsdien heeft EA sports elk jaar een nieuwe FIFA gemaakt. De game komt elk jaar rond eind september uit.

Wat is FIFA 15, waarin is het anders dan FIFA 14?

FIFA 15 is een voetbalgame met verschillende gamemodes (later in het artikel besproken). In de game speel je als club, land of speler tegen een tegenstander, dit kan een vriend, de computer, of een onbekend iemand online zijn. Je kan (behalve bij online) zelf instellen hoelang je een speelhelft wil laten duren (van 4 tot 20 minuten per helft). FIFA 15 is door verschillende veranderingen nog realistischer dan zijn voorgangers. Nu hebben de spelers wapperende haren gekregen, wordt het tenue van de spelers minder schoon naarmate de wedstrijd vordert en komen er afdrukken van de schoenen van de spelers in het veld. Er zijn nog vele andere kleine dingetjes die zijn verbeterd maar dat is teveel om op te noemen.

De verschillende gamemodes op FIFA 15

Behalve een potje gewoon voetbal met clubs of landen tegen een vriend of de computer, kan je ook andere dingen doen op FIFA 15:

Aftrap

Aftrap is het makkelijkst uit te leggen omdat het eigenlijk de standaard gamemode is. Hier kan je zelf een team kiezen uit een groot aantal voetbalcompetities en tegen de computer (waarvan je ook het team en de moeilijkheidsgraad kan kiezen) of tegen een vriend spelen. Het principe van aftrap is net zoals bij voetbal in het echt, je moet proberen het meeste te scoren met het door jou gekozen team. Hieronder staan alle voetbalcompetities waaruit je kan kiezen.

  • Primèra Division de Argentina - Argentinië
  • A-League - Australië
  • Jupiler Pro League - België
  • Primera Division - Chili
  • Categoria Primera A - Colombia
  • Superligaen - Denemarken
  • Bundesliga - Duitsland
  • Bundesliga 2 - Duitsland
  • Barclays Premier League - Engeland/Wales
  • FL Championship - Engeland/Wales
  • League One - Engeland/Wales
  • League Two - Engeland/Wales
  • Ligue 1 - Frankrijk
  • Ligue 2 - Frankrijk
  • Airtricity League - Ierland
  • Serie A - Italië
  • Serie B - Italië
  • Liga MX - Mexico
  • Eredivisie - Nederland
  • Tippeligaen - Noorwegen
  • A.Bundesliga - Oostenrijk
  • Ekstraklasa - Polen
  • Superliga - Portugal
  • Premjer-Liga - Rusland
  • Saudi Premier League - Saoedi-Arabië
  • SPL - Schotland
  • Liga BBVA - Spanje
  • Liga Adelante - Spanje
  • Super Lig - Turkije
  • Major League Soccer - VS/Canada
  • K-League - Zuid-Korea
  • Allsvenskan - Zweden
  • Raiffeisen Super League - Zwitserland/Liechtenstein

Ultimate team

Dit is een heel veel gespeelde gamemode waarbij je tegen anderen online speelt. Dit kunnen je vrienden zijn, als zij ook FIFA 15 op dezelfde console spelen, maar het kunnen ook onbekenden zijn. Ultimate team heeft een heel ander principe dan aftrap. Bij Ultimate team moet je je team bij elkaar kopen. Je begint met een paar spelers en een klein startkapitaal en je probeert dus een zo goed mogelijk team bij elkaar te kopen. Je krijgt coins (munten) door wedstrijden te spelen.
  • De spelers hebben allemaal een niveau. Dit loopt van 40 tot 99.
  • Hoe beter de spelers in het echt zijn, hoe hoger hun niveau op FIFA.
  • De spelers zijn ingedeeld in de categorieën Brons (van 40 tot en met 64), zilver (van 65 tot en met 74), goud (van 75 tot en met 99).

Carrière mode

Carrière mode is opgedeeld in twee verschillende opties, speler en manager.

Speler optie
Bij de speler optie kan je een eigen speler aanmaken, hem zijn specialiteiten geven en bij een club gaan. Je doel is hier om een zo hoog mogelijk niveau te bereiken. Je kan alle posities op het veld kiezen, van doelman tot spits. Je wordt beter en krijgt pluspunten door wedstrijden de spelen en dingen te doen in die wedstrijden zoals scoren, dribbelen, tackelen, etc. De coach van de club waarbij je speelt bepaalt of je in de basis staat of niet. Als je in de basis staat bestuur je je eigen speler.

Manager optie
Bij de manager optie kies je een club waarvan je dan de manager wordt. Je moet allerlei geld zaken regelen. Je koopt, verkoopt en scout spelers. De tijd loopt ook mee, dit betekent dat spelers dus beter/minder goed kunnen worden in de tijd dat jij manager bent. Je moet dus een verstandig transferbeleid hebben! Je kunt wedstrijden spelen met je team of je kunt de wedstrijden simuleren (dan hoef je dus niks te doen). Je krijgt aan het begin van het seizoen een doelstelling van het bestuur (zoals eindig bij de eerste 4, of wordt kampioen). Als je je doelstelling niet haalt wordt je zeer waarschijnlijk door het bestuur ontslagen.

Kleinere gamemodes

Er zijn ook nog een paar kleinere gamemodes:

Skill games
Hier kan je met een speler naar keuze allerlei kleine minigames spelen, zoals vrije trappen nemen of dribbelen.

Toernooi
Een toernooi is ideaal voor als je met een paar vrienden bent. Je kunt een toernooi met 4 tot en met 22 teams doen. Je kunt voor een competitie of een knockout systeem kiezen.

Arena
In de arena kan je met een speler naar keuze op doel schieten, trucjes uitvoeren, of vrije trappen nemen. De doelman kan je ook zelf kiezen. Er zijn voor de rest geen spelers in de arena mode.

Zoals je hebt kunnen lezen heeft FIFA veel verschillende gamemodes. Je kunt dus veel afwisselen.
© 2015 - 2019 Arthurauteur, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
FIFA 16 demo: Downloaden, teams en speelmodiOp dinsdag 8 september 2015 heeft EA Sports de demoversie van het voetbalspel FIFA 16 als gratis download beschikbaar ge…
FIFA de voetbalgame (alle edities + FIFA 10)FIFA de voetbalgame (alle edities + FIFA 10)FIFA is een voetbalspel die ontwikkeld word door Electronic Arts. Het eerste spel van FIFA kwam uit in het jaar 1994, si…
De Web App van FIFA Ultimate Team (Companion App)De Web App van FIFA Ultimate Team (Companion App)FIFA 15 Ultimate team (FUT) is een populair onderdeel van het voetbalspel genaamd FIFA 15. In FUT moet je onder andere h…
FIFA 16: Deluxe en Super Deluxe Edition PS3, PS4 & XboxDe uitgebreide versies van FIFA 16 heten dit jaar de Deluxe Edition en Super Deluxe Edition. Voorgaande jaren werd deze…
SC Cambuur uit Leeuwarden in computerspel FIFA 14SC Cambuur uit Leeuwarden in computerspel FIFA 14Het voetbalteam van SC Cambuur zit voor het eerst sinds 2000 in het computerspel FIFA van EA Sports. Editie 14 van het s…
Bronnen en referenties
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/FIFA_15

Reageer op het artikel "Game samenvatting: FIFA 15"

Infoteur: Arthurauteur
Gepubliceerd: 08-04-2015
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!