InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > FIFA 16: de beste spelers

FIFA 16: de beste spelers

FIFA 16: de beste spelers Op 24 september 2015 is de nieuwe versie van het videospel FIFA uitgekomen. De beste spelers van het nieuwe spel FIFA 16 kunnen heel goed dribbelen, schieten of bijvoorbeeld verdedigen. Waar zijn de top tien beste spelers uit het spel FIFA 16 het beste in? Het nieuwe spel FIFA 16 kwam op 24 september en was de 23ste versie uit de serie van het voetbalspel FIFA.

FIFA 16

FIFA 16 komt 24 september 2015 uit en kan gespeeld worden op de PC, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360 en Xbox One. De spelfunctie carrière is geüpdatet met toernooien die voor een seizoen gespeeld gaan worden. De bekendste spelfunctie uit het spel FIFA 16 wordt Ultimate Team. In Ultimate team kan je je eigen team maken door middel van munten. Als je wedstrijden speelt krijg je munten. Een nieuwe spelfunctie in Ultimate Team is FUT Draft. Daarin kan je voor 15.000 munten met spelers zoals Ronaldo en Messi spelen. Hoe verder je in het toernooi FUT Draft komt hoe meer munten je krijgt. Deze verdiende munten kan je inzetten voor nieuwe spelers of voor pakketten. In FUT Draft zitten niet je eigen spelers, maar krijg je spelers aangeboden waarmee je wil spelen.

Top 25 beste FIFA 16 spelers

Sinds 4 september 2015 is bekend welke spelers er gaan schitteren in de nieuwe voetbalgame van FIFA. De top 25 hoogst beoordeelde spelers in FIFA 16:
Plek Speler Algemene rating
1Lionel Messi94
2Cristiano Ronaldo93
3Luis Suárez90
4Manuel Neuer90
5Arjen Robben90
6Eden Hazard89
7Zlatan Ibrahimović89
8Neymar Jr.88
9Thiago Silva88
10David Silva88
11Andrés Iniesta88
12Sergio Agüero87
13James Rodriguez87
14Toni Kroos87
15Jérôme Boateng87
16Cesc Fàbregas87
17Sergio Ramos87
18Mesut Özil87
19Luka Modrić87
20Philipp Lahm87
21Giorgio Chiellini87
22Robert Lewandowski87
23Gareth Bale87
24Franck Ribéry87
25Alexis Sánchez86

Top tien beste spelers, toelichting

David Silva

David Silva speelt bij Manchester City en heeft één algemene waarde meer dan in FIFA 15. David's Silva sterke punten zijn dribbelen en passen. In FIFA 15 speelde David Silva als linksbuiten, maar in FIFA 16 speelt hij op de positie achter de spits. Hij werkt in aanvallend opzicht hard, in verdedigend opzicht werkt hij niet zo hard.

Thiago Silva

Thiago Silva speelt in de Franse competitie bij Paris Saint-Germain. Hij heeft een hogere waarde dan vorig jaar, namelijk 88. De sterkste kant van Thiago Silva is het verdedigen. Hij heeft op schaal van één tot en met honderd, een beoordeling van 90 als het om verdedigen gaat. Hij werkt in aanvallend en in verdedigend opzicht erg hard.

Neymar Jr.

Neymar Junior heeft een algemene waarde van 88 en speelt bij Barcelona. De linksbuiten van Barcelona kan een erg hoge snelheid halen (ook wel pace genoemd). De pace van Neymar ligt op 90. Zijn andere goede kant in het spel FIFA 16 is zijn dribbel techniek. Neymar kan de moeilijkste trucs uitvoeren, omdat hij vijf sterren skills heeft. Hij heeft een beoordeling van 80 als het gaat om schieten, wat hij met beide voeten heel goed kan.

Zlatan Ibrahimović

Zlatan Ibrahimović speelt bij Paris Saint-Germain en is de enige speler in de top tien beste spelers van FIFA 16 die omlaag is gegaan in zijn algemene waarde. De spits van Paris Saint-Germain is van 90 naar 89 gegaan. De twee sterke kanten van Zlatan zijn, zijn schotkracht, die op een waarde van 90 wordt geschat en zijn fysieke waarde, deze ligt erg hoog, namelijk op 86. Dat maakt Zlatan tot een uitstekende spits in het spel FIFA 16.

Eden Hazard

Eden Hazard voetbalt in de Engelse competitie bij Chelsea FC. De sterke kanten van Hazard zijn, zijn snelheid en zijn dribbel techniek. Hij heeft 90 snelheid op schaal van één tot honderd en rent daarmee met zijn hoge snelheid langs de linkerkant van het veld. Hij heeft een hoge aanvalsdrang en een normale verdedigingsdrang.

Arjen Robben

Arjen Robben is de beste Nederlandse speler in de top tien van beste voetballers uit het spel. Robben's beste punten zijn snelheid en dribbelen. Bij beide eigenschappen heeft op hij op schaal van één tot honderd een waarde van 92. Hij heeft veel dreiging van de rechterflank van het veld. Hij dribbelt altijd graag naar de goal toe vanaf de rechterflank.

Manuel Neuer

Manuel Neuer is de beste keeper van het spel FIFA 16 en staat op plek vier in de top 25 beste spelers van FIFA 16. Hij heeft een hoge waarde in het positioneren van bijvoorbeeld een vrije trap.

Luis Suárez

Luis Suárez is een spits die bij FC Barcelona speelt. Hij kan goed schieten en dribbelen en heeft daar beide een waarde van 88 voor gekregen. Zijn zwakste plek is het verdedigen. Hij heeft een goede werkmentaliteit als het om aanvallen gaat. Als het om verdedigen gaat heeft hij een normale werkmentaliteit.

Cristiano Ronaldo

Cristiano Ronaldo is een linker vleugelaanvaller die drie kwaliteiten boven de 90 heeft. Zijn snelheid heeft een waarde van 92. Zijn schotkracht ligt op waarde van 93. Het dribbelen dat Cristiano Ronaldo doet in FIFA 16 heeft een waarde van 90 gekregen. Cristiano Ronaldo heeft een algemene waarde van 93.

Lionel Messi

Lionel Messi is net als in FIFA 15 de beste speler uit FIFA 16. De speler heeft een algemene rating van 94 en heeft een fenomenale dribbel techniek. Ook wel de No Touch Dribbling genoemd. Ook in het spel FIFA 16 wordt de No Touch Dribbling toegepast bij spelers die uitmuntend kunnen dribbelen, maar zoals Lionel Messi het kan, kan niemand het.

Lees verder

© 2015 - 2017 Voetbol, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
FIFA 15 Ultimate Team: EASFC team  TOTS 2015FIFA 15 Ultimate Team: EASFC team TOTS 2015Het EASFC team van het Team of The Season is geselecteerd door de makers van het voetbalspel FIFA 15 en het online onder…
FIFA 15 Ultimate Team: TOTY aanvallers, de genomineerdenFIFA 15 Ultimate Team: TOTY aanvallers, de genomineerdenAanvallers, spitsen en aanvallend ingestelde voetballers zijn de meest populaire kaarten in FIFA 15 Ultimate Team. Spele…
Lionel Messi - Wereldvoetballer van het jaar 2011nieuws uitgelichtLionel Messi - Wereldvoetballer van het jaar 2011Lionel Messi (FC Barcelona) is voor het de derde keer achter elkaar uitgeroepen tot beste voetballer van de wereld. Als…
FIFA 16: Beste LW en LM in Career en FIFA 16 Ultimate TeamFIFA 16 is een voetbalspel dat in september 2015 is uitgekomen. In het spel speel je met echte voetballers. Iedere voetb…
FIFA 15 Ultimate Team: TOTY keepers, genomineerden en ratingFIFA 15 Ultimate Team: TOTY keepers, genomineerden en ratingOp 12 januari 2015 wordt, door de FIFA, de beste keeper van het jaar bekend gemaakt op het jaarlijks terugkerende gala F…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Electronic Arts,
  • https://www.easports.com/fifa/news/2015/fifa-16-ratings-top-50?utm_campaign=fifa16-social-global-ic-tw-ratings-top-50-tw-083115-text-site-ramp&utm_source=twitter&utm_medium=social&sourceid=fifa16-social-global-ic-tw-ratings-top-50-tw-083115-text-site-ramp&cid=42769&ts=1441041137303
  • https://www.youtube.com/watch?v=TiNO8u2Sfs0
  • https://nl.wikipedia.org/wiki/FIFA_16
  • https://www.easports.com/fifa/ultimate-team/news/2015/fifa-16-fut-draft

Reageer op het artikel "FIFA 16: de beste spelers"

Infoteur: Voetbol
Laatste update: 09-05-2017
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!