InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > FIFA 16 Ultimate Team: beste koppers (headers)

FIFA 16 Ultimate Team: beste koppers (headers)

FIFA 16 Ultimate Team: beste koppers (headers) FIFA 16 Ultimate Team is een voetbalsimulatiespel in de FIFA-reeks, in vergelijking met de vorige versie zijn er verschillende veranderingen en nieuwigheden die deze versie interessant en leuk maakt voor de fans. Je kunt in dit spel je eigen team samenstellen en coachen, spelers die goed kunnen koppen zijn onmisbaar in een goed team. De allerbeste koppers in FIFA 16 zijn Christiano Ronaldo, Diego Godín en Aduriz.

Wat is FIFA 16

FIFA 16 is een voetbalsimulatiespel voor de computer, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360 en Xbox One. Het werd ontwikkeld door EA Canada en is de 23ste versie in de reeks van FIFA-voetbalspellen. FIFA 16 werd uitgebracht in september 2015 en in vergelijking met de vorige versie, FIFA 15, zijn er enkele veranderingen aangebracht. Zo is er in deze versie een mogelijkheid om voor vrouwenvoetbal te kiezen, het middenveld is verbeterd, er kan nu samen met andere spelers verdedigd worden, er kunnen vriendschappelijke wedstrijden gespeeld worden en net zoals in het echte voetbal wordt er door de scheidsrechter vanishing spray gebruikt bij vrije trappen. EA Canada heeft aan de fans de mogelijkheid gegeven om te stemmen welke speler er naast Messi op de cover zou komen te staan. Verschillende landen hebben zo een verschillende speler op de cover.

LandSpeler
JapanShinji Kagawa
FrankrijkAntoine Griezmann
AustraliëStephanie Catley en Tim Cahill
MexicoMarco Fabián
Verenigd Koninkrijk en IerlandJordan Henderson
BraziliëOscar
Latijns-Amerika (zonder Brazilië en Mexico)Juan Cuadrado
PolenJuan Cuadrado
CanadaChristine Sinclair
Verenigde StatenAlex Morgan
Saoedi-ArabiëYasser Al-Shahrani
ItaliëMauro Icardi
TurkijeArda Turan

Doel van het spel

Het doel van het spel is om een zo goed mogelijk team samen te stellen en zo veel mogelijk wedstrijden te winnen. In het spel kan gekozen worden uit 78 stadions, waarvan er vijftig echt bestaan. Je kunt een team kiezen en trainen, hun prestaties verbeteren en zelfs transfers regelen. Zo bestaat er in de FIFA Ultimate Team-functie een transfermarkt, kunnen spelers uitgeleend worden en kan er gemeten worden hoe het zit met de mentaliteit van het team. Je moet je team coachen, je spelers leren kennen en zelf je ideale team samenstellen voor een wedstrijd. Een leuk element is dat je nu ook legendarische spelers van vroeger kunt kiezen voor je team, zoals George Best, Ryan Giggs en Deco. Het spel werk met coins of FIFA-munten, deze kun je verdienen door wedstrijden te winnen of je kunt ze kopen met echt geld.

Het nut van goede koppers

Net zoals in het echte voetbal kan een speler die goed is met het hoofd van onschatbare waarde zijn voor een team. Een verdediger kan de bal wegwerken met het hoofd bij een hoekschop of vrije trap van de tegenpartij. Een aanvaller kan met een goedgeplaatste kopbal een prachtig doelpunt maken. In het spel FIFA 16 worden spelers die goed zijn met het hoofd headers genoemd, ze zijn duur op de transfermarkt.

De beste koppers in FIFA 16

De volgende spelers hebben de beste score gekregen op gebied van koppen in FIFA 16. De score wordt bepaald door EA Sports, een afdeling binnen spelontwikkelaar EA Canada. Ze houden rekening met verschillende factoren zoals de prestaties van de spelers, reputatie, leeftijd en het team waar ze voor spelen.

SpelerClubNationaliteitKoppenAanvallenVerdedigenTotale scorePositie
Christiano RonaldoReal MadridPortugal94974297Aanvaller linkervleugel
Diego GodínAtlético MadridUruguay94629390Centrale verdediger
AdurizATDletic BilbaoSpanje93885586Aanvaller
Islam SlimaniSporting CPAlgerije93875083Aanvaller
Miroslav KloseLazioDuitsland92813483Aanvaller
Robert LewandowskiFC BayernPolen91934792Aanvaller
Sergio RamosReal MadridSpanje91699494Centrale verdediger
Mauro IcardiInter Argentinië90833581Aanvaller
Luuk De JongPSVNederland90804680Aanvaller
Zlatan IbrahimovicPSGZweden89954495Aanvaller
Rogelio Funes MoriMonterreyArgentinië89754175Aanvaller
AnTDony MartialManchester UnitedFrankrijk89813581Linkermiddenvelder
TDiago SilvaPSGBrazilië89719594Centrale verdediger
Mario MandzukicJuventusKroatië89834584Aanvaller
Kei KamaraColombus CrewSierra Leone89773580Aanvaller

De drie beste koppers in FIFA 16 Ultimate Team

De volgende drie spelers hebben de hoogste koppenrating in FIFA 16 volgens de score van EA Sports.

1. Christiano Ronaldo

Christiano Ronaldo is een erg veelzijdige speler, hij geeft goede voorzetten, passeert tegenstanders met handig voetenwerk en is in uitstekende conditie. Hij is uitermate snel en scoort regelmatig een doelpunt. Hij is goed in het nemen van vrije trappen en weet de bal perfect te plaatsen in het doel, zowel met de voet als met het hoofd. Zijn algemene score is 97 en hij is dan ook één van de duurste spelers in dit spel.

2. Diego Godín

Diego Godín is een centrale verdediger die echt uitblinkt op deze positie. Hij weet als geen ander het doel te verdedigen met zijn lichaam, voeten en hoofd. Hij heeft een uitstekende balcontrole en haalt tegenstanders onderuit met verschillende soorten tackles. Hij speelt agressief en heeft een goed uithoudingsvermogen. Dribbelen en snelheid zijn niet zijn sterkste punten. Met een algemene score van 90 is hij niet de goedkoopste speler, maar wel een betaalbare investering.

3. Aduriz

Aduriz is een aanvaller die snel reageert, een goede balcontrole heeft en uitstekend kan dribbelen. Hij geeft goede, krachtige penalty's en weet de bal perfect in het doel te plaatsen. Hij is sterk, agressief en scoort regelmatig een doelpunt met een krachtige kopbal. Bij duels waar er in de lucht gesprongen wordt, zal hij meestal als winnaar uit de bus komen. Zijn algemene score is 86 en is daarmee een betaalbare maar kwaliteitsvolle aanwinst voor elk team.
© 2016 - 2019 Joey85, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
FIFA 16: Deluxe en Super Deluxe Edition PS3, PS4 & XboxDe uitgebreide versies van FIFA 16 heten dit jaar de Deluxe Edition en Super Deluxe Edition. Voorgaande jaren werd deze…
FIFA 17: Coin Boost rewards in Ultimate TeamFIFA 17: Coin Boost rewards in Ultimate TeamEen goede manier om meer coins te krijgen in FIFA 17 Ultimate Team is door gebruik te maken van een coin boost. Je kunt…
FIFA 17: Snel coins verdienen in Ultimate TeamFIFA 17: Snel coins verdienen in Ultimate TeamIn FIFA 17 bestaat de Ultimate Team optie. Dit is een speloptie die bij veel spelers ontzettend geliefd is. Bij FUT (Fif…
Bronnen en referenties
  • https://nl.wikipedia.org/wiki/FIFA_16
  • https://en.wikipedia.org/wiki/FIFA_16
  • http://www.techtastic.nl/gaming/zo-bouw-je-het-sterkste-team-in-fifa-16/
  • http://allaboutfifa.com/best-headers-in-fifa-16/
  • http://www.futhead.com/16/players/?sort=heading_stats&bin_platform=ps

Reageer op het artikel "FIFA 16 Ultimate Team: beste koppers (headers)"

Infoteur: Joey85
Gepubliceerd: 21-04-2016
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!