InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > FIFA 16: spelers met het beste en krachtigste schot

FIFA 16: spelers met het beste en krachtigste schot

Bij het voetbalsimulatiespel FIFA 16 kun je in de Ultimate Team-functie je eigen team coachen en zoveel mogelijk wedstrijden proberen te winnen. Om een goed team samen te stellen heb je naast goede verdedigers en middenvelders ook spelers nodig die een doelpunt perfect kunnen plaatsen met een krachtig schot. De spelers die het krachtigste schot hebben in dit spel zijn Christiano Ronaldo, Zlatan Ibrahimovic, Paul Pogba en Hulk. Maar ook Luis Suárez, Robert Lewandowski, Gonzalo Higuaín, Neymar, Sergio Agüero en Lionel Messi mogen niet in dit rijtje ontbreken.

Het spel FIFA 16

FIFA 16 is het 23ste voetbalsimulatiespel in de FIFA-reeks van EA Canada, het werd uitgebracht in september 2015. In dit spel kun je spelen in de Ultimate Team-functie waarbij je zelf je team kunt samenstellen en coachen. Je kunt op de transfermarkt nieuwe spelers kopen en door middel van trainingen de capaciteiten van iedere individuele speler ontwikkelen. Daarnaast is het belangrijk om de mentaliteit van het team optimaal te houden en de spelers te leren om samen te werken. Door wedstrijden te winnen kun je coins of FIFA-munten winnen, waarmee je dan betere spelers kunt kopen. Net zoals in het echte voetbal zijn spelers met veel capaciteiten erg duur op de transfermarkt.

Het belang van spelers met een goed schot

Om wedstrijden te winnen moet je natuurlijk doelpunten scoren, en daarvoor heb je spelers nodig die kansen creëren en die kansen kunnen afmaken met een goedgeplaatst en krachtig schot. In het FIFA 16-spel krijgen de spelers van EA Sports verschillende scores, waardoor je kunt zien wat hun sterke en zwakkere punten zijn. De afwerking van een schot en de schotkracht zijn twee scores die meetellen voor de algemene score van de schietkwaliteiten van een speler. Voor de score van de afwerking wordt er gekeken naar de momenten wanneer de speler in het strafschopgebied komt met de bal aan de voeten en ook daadwerkelijk scoort. De score voor de schotkracht bepaalt hoe hard een speler de bal kan binnentrappen. Dit is erg belangrijk omdat het voor een keeper veel moeilijker is om de bal te pakken als die hard en snel op het doel afkomt. Een zachte bal gaat trager en geeft de keeper meer tijd om te anticiperen.

Spelers met het beste schot

In FIFA 16 moeten we de spelers met het beste schot opdelen in twee categorieën: degene met de beste afwerking en degene met de grootste schotkracht. De scores worden gegeven op een totaal van 100 punten.

Top 10 spelers met de beste afwerking

Spelers met de beste score voor afwerking zijn:
  1. Lionel Messi (99)
  2. Christiano Ronaldo (99)
  3. Robert Lewandowski (99)
  4. Neymar (99)
  5. Gonzalo Higuaín (98)
  6. Zlatan Ibrahimovic (97)
  7. Luis Suárez (97)
  8. Sergio Agüero (97)
  9. Karim Benzema (95)
  10. Antoine Griezmann (95)

Top 10 spelers met de grootste schotkracht

Spelers met de beste score voor schotkracht zijn:

1. Christiano Ronaldo

Christiano Ronaldo is een van de meest veelzijdige spelers in dit spel, hij is een aanvaller op de linkerflank. Zijn snelheid en behendigheid zijn zijn beste kwaliteiten. Hij dribbelt als geen ander de tegenstander voorbij en weet de bal perfect in het doel te plaatsen. Hij scoort zowel op het gebied van afwerking als op schotkracht een spectaculaire 99 punten. De algemene score voor zijn schietkwaliteit is 98 en zijn score als speler is ook 98. Een erg geliefde maar zeer dure speler dus.

2. Zlatan Ibrahimovic

Ibrahimovic is een aanvaller met een uitstekende balcontrole. Hij is fysiek erg sterk en geeft strafschoppen die bijna niet te stoppen zijn. Hij behaalt een score van 99 op schotkracht en zijn algemene schietkwaliteit is 97 punten waard. Als speler scoort hij 95 op 100. Versnellingen en tackles zijn niet zijn sterkste punten.

3. Paul Pogba

De Fransman die bij Juventus speelt is van alle markten thuis, hij is een centrale middenvelder en scoort mooie punten zowel bij aanvallen, verdedigen en koppen. Hij is snel en heeft een uitstekende balcontrole. Zowel lange schots als korte pasjes plaatst hij perfect. Zijn algemene score voor schietkwaliteit is 87 en op gebied van schotkracht scoort hij een indrukwekkende 98 punten. De algemene score van deze krachtige speler is 93 op 100.

4. Hulk

Hulk zijn schotkracht is 97, zijn schietkwaliteit in het algemeen is 90 punten waard. Voor de rest is hij een sterke speler die goed is in het nemen van vrije trappen en een goede balcontrole heeft. Hij is minder goed als het op springen en koppen aankomt. Als speler scoort hij een mooie 87 punten en kan hij voor een betaalbaar bedrag je team aanvullen.

5. Luis Suárez

Luis Suárez is een sterke spits bij zijn team FC Barcelona. Hij is snel, heeft een goed uithoudingsvermogen en is meester in het nemen van vrije trappen. Zowel zijn schotkracht als de algemene score voor zijn schots is 95. Als speler is hij 96 punten waard. Op het gebied van evenwicht en lange ballen scoort hij iets minder goed.

6. Robert Lewandowski

Lewandowski is een snelle en agressieve aanvaller. Hij heeft een uitstekende balcontrole en kan een bal perfect in het doel plaatsen. Hij is goed met het hoofd en zijn algemene schietkwaliteit scoort 96 op 100. Zijn schotkracht is 94 punten waard en voor zijn algemene spelerskwaliteiten scoort hij 93 punten. Zijn vrije trappen of lange ballen zijn van iets mindere kwaliteit.

7. Gonzalo Higuaín

De aanvaller van Napoli is heel bedreven in het plaatsen van de bal en het afwerken van doelpunten. Ook dribbelen en kopballen geven zijn kwaliteiten waarin hij uitblinkt. Zijn schotkracht en algemene schietkwaliteit zijn 93 punten waard en als speler krijgt hij 90 op 100. Vrije trappen en lange ballen neemt hij iets minder goed.

8. Neymar

Nog een speler van FC Barcelona die uitblinkt in zijn schotkracht met een score van 91 punten. De algemene score voor zijn schots is 95 en hij blinkt uit in plaatsing, afwerking en het nemen van strafschoppen. Ook zijn snelheid, uithoudingsvermogen en behendigheid zijn indrukwekkend. Als speler krijgt hij een algemene score van 97 punten en hij kost je aardig wat munten op de transfermarkt.

9. Sergio Agüero

Sergio Agüero is een aanvaller met goede kwaliteiten wat betreft plaatsing, afwerking en kracht. Zijn schots zijn 94 punten waard en zijn schotkracht scoort 91 op 100. Versnellingen en korte passen geven behoren tot zijn beste eigenschappen, lange ballen en tackles doet hij beter niet. Zijn algemene score als speler is 91.

10. Lionel Messi

De aanvaller op de linkerflank van FC Barcelona is één van de bekendste namen uit dit spel. Zijn snelheid en dribbelkwaliteiten zijn opmerkelijk, ook zijn vrije trappen en lange ballen zijn van uitstekende kwaliteit. Zijn algemene score voor schietkwaliteit is 98, dit is te danken aan zijn 99 punten voor plaatsing en afwerking. Op het gebied van schotkracht scoort hij 89 punten. Deze geweldige speler krijgt in FIFA 16 een algemene score van 99 en staat samen met Ronaldo bij de duurste spelers op de transfermarkt.
© 2016 - 2019 Joey85, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
FIFA 16 Ultimate Team: beste strafschopnemersFIFA 16 Ultimate Team is een voetbalsimulatiespel voor de computer, PlayStation en Xbox waarbij het de bedoeling is om z…
FIFA 16 Ultimate Team: beste vrije trappennemersFIFA 16 is een voetbalsimulatiespel in de FIFA-reeks van EA Canada. In dit spel moet je een zo goed mogelijk team samens…
FIFA 16 Ultimate Team: beste Nederlandse spelersEen populaire manier om het voetbalsimulatiespel FIFA 16 te spelen is in de Ultimate Team-functie waar je zelf een elfta…
FIFA 16 Ultimate Team: Team of the Year (TOTY)In het voetbalsimulatiespel FIFA 16 Ultimate Team is het de bedoeling om zelf een team te kiezen en te coachen. Met dat…
Posities in FIFA gamesPosities in FIFA gamesIn het voetbalspel FIFA kun je spelers kopen of direct met een team spelen. Spelers hebben een voorkeurspositie op het v…
Bronnen en referenties
  • https://www.easports.com/nl/fifa/nieuws/2015/fifa-16-ratings-top-10-shooting-and-shot-power
  • http://www.futhead.com/16/players/?sort=sortbot[attr2-shotpower]&bin_platform=ps
  • https://nl.wikipedia.org/wiki/FIFA_16

Reageer op het artikel "FIFA 16: spelers met het beste en krachtigste schot"

Infoteur: Joey85
Gepubliceerd: 24-04-2016
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!