InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > FIFA 16 Ultimate Team: beste vrije trappennemers

FIFA 16 Ultimate Team: beste vrije trappennemers

FIFA 16 is een voetbalsimulatiespel in de FIFA-reeks van EA Canada. In dit spel moet je een zo goed mogelijk team samenstellen en coachen. Zo kun je wedstrijden winnen en nieuwe spelers aankopen. Het is belangrijk om spelers te hebben die goede en krachtige vrije trappen kunnen nemen en zo een doelpunt kunnen scoren. De beste vrije trappennemers in FIFA 16 zijn Lionel Messi, Hakan Çalhanoğlu, Zlatko Junuzović, Andrea Pirlo, Memphis Depay, Alban Meha, Marco Reus, Juan Arango, Rasmus Elm en Mehmet Ekici.

Het belang van goede vrije trappennemers

Een vrije trap of vrije schop is één van de manieren waarop het spel kan worden hervat na een overtreding. Het team waartegen een overtreding werd begaan mag de vrije trap nemen. Er wordt een onderscheid gemaakt tussen directe en indirecte vrije trappen. Bij een directe vrije trap mag er rechtstreeks gescoord worden door de speler die de vrije schop neemt. Bij een indirecte vrije trap mag dat niet, de speler die de vrije trap neemt mag de bal pas een tweede keer aanraken nadat een andere speler contact heeft gehad met de bal. Een goede vrije trap is krachtig en goed geplaatst, zodat de keeper geen kans maakt om hem te stoppen. Om wedstrijden te winnen moet je doelpunten scoren, vrije trappen zijn goede kansen om een doelpunt te maken tijdens een stilstaande fase. De spelers krijgen in het FIFA 16 spel verschillende scores toegekend, de score voor vrije trappen wordt bepaald door het aantal vrije schoppen die effectief in het doel belanden.

Top 10 spelers met de beste vrije trap

Alle scores worden toegekend door EA Sports en worden gegeven op een totaal van 100 punten.

1. Lionel Messi

De Argentijn van FC Barcelona speelt als aanvaller op de rechterflank, hij is een veelzijdige speler die de show steelt op het voetbalveld. Zijn score voor vrije trappen is 99 op 100 en hij blinkt ook uit in dribbelen, snelheid, balcontrole, afwerking en koppen. Messi is zonder twijfel één van de grootste sterren van dit spel. Als speler krijgt hij een bijna perfecte score van 99 punten.

2. Hakan Çalhanoğlu

De Turkse aanvaller van Bayer 04 Leverkusen behaalt een score van 98 voor zijn vrije trappen. Verder is hij goed in het nemen van verre schots en in het dribbelen. Zijn snelheid en behendigheid zijn van minder goede kwaliteit. Hij krijgt een totale score van 80 punten als speler en is een betaalbare aanvulling voor je team.

3. Zlatko Junuzović

Deze jonge Oostenrijker speelt als centrale aanvallende middenvelder bij Werder Bremen. Met zijn uitstekende vrije schop haalt hij 95 op 100, hij is een agressieve speler met veel uithoudingsvermogen. Dribbelen en koppen laat hij beter aan iemand anders over en hij krijgt in het spel een algemene score van 80 punten.

4. Andrea Pirlo

De centrale middenvelder van New York City FC haalde in FIFA 15 nog de hoogste score voor het nemen van een vrije trap, nu staat hij op de vierde plaats met 93 punten. Hij heeft een goede balcontrole en penalty’s plaatst hij feilloos in het doel. Hij is niet de snelste speler en heeft een algemene score van 84 punten op 100.

5. Memphis Depay

De enige Nederlander in de top 10 schittert bij Manchester United als aanvaller op de linkerflank. Keepers kunnen maar beter op hun hoede zijn als Depay één van zijn krachtige vrije trappen neemt, hij verdient er een score van 92 punten mee. Verder is hij erg snel en een uitstekende dribbelaar. Met het hoofd scoort hij minder vaak en zijn algemene score is 82.

6. Alban Meha

Deze Albanees is een linkermiddenvelder bij Konyaspor, hij is relatief onbekend maar gooit hoge ogen met zijn krachtige vrije trappen die 92 punten scoren. Aan zijn uithouding en het creëren van kansen moet hij nog wat werken. Als speler behaalt hij met 73 punten een mooie score.

7. Marco Reus

De Duitse linkermiddenvelder speelt voor Borussia Dortmund. Hij is een erg veelzijdige speler en zijn vrije trappen zijn 92 punten waard. Hij is snel, behendig en kan uitstekend de tegenstander voorbij dribbelen. Hij zou iets agressiever mogen spelen en krijgt een algemene score van 89 punten.

8. Juan Arango

De aanvallende middenvelder speelt bij de Mexicaanse club Tijuana en wordt vergeleken met Andres Iniesta. Op de transfermarkt kun je hem kopen voor een zacht prijsje, zijn algemene score is 76. Hij krijgt een score van 91 voor zijn vrije trappen, heeft een goede balcontrole en een krachtig schot. In het springen en het koppen is hij minder bedreven.

9. Rasmus Elm

Deze Zweed speelt als centrale middenvelder bij Kalmar FF. Zijn vrije trappen zijn 89 punten waard en ook strafschoppen neemt hij met verve. Hij heeft een krachtig schot en een goed uithoudingsvermogen. Dribbelen en koppen zijn niet zijn beste kwaliteiten. Hij scoort als speler een mooie 79 op 100 en hij kan je team aanvullen voor een lage prijs.

10. Mehmet Ekici

De tweede Turk in de top 10 speelt als centrale middenvelder bij Trabzonspor, zijn vrije trap is 89 punten waard. Hij heeft een krachtig schot en creëert veel kansen maar hij is niet de snelste speler. Hij krijgt als speler een totale score van 78 punten op 100.
© 2016 - 2019 Joey85, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
FIFA 16 Ultimate Team: beste koppers (headers)FIFA 16 Ultimate Team: beste koppers (headers)FIFA 16 Ultimate Team is een voetbalsimulatiespel in de FIFA-reeks, in vergelijking met de vorige versie zijn er verschi…
FIFA 16 Ultimate Team: beste strafschopnemersFIFA 16 Ultimate Team is een voetbalsimulatiespel voor de computer, PlayStation en Xbox waarbij het de bedoeling is om z…
FIFA 16 Ultimate Team (FUT), coins kopen voor PS3 en PS4FIFA 16 Ultimate Team (FUT), coins kopen voor PS3 en PS4FIFA 16 Ultimate Team (afgekort als FUT of FUT16) kun je spelen op de PlayStation 3 en PlayStation 4. Als je zelf geen z…
FIFA 16: spelers met het beste en krachtigste schotBij het voetbalsimulatiespel FIFA 16 kun je in de Ultimate Team-functie je eigen team coachen en zoveel mogelijk wedstri…
FIFA 15 Ultimate Team: TOTY keepers, genomineerden en ratingFIFA 15 Ultimate Team: TOTY keepers, genomineerden en ratingOp 12 januari 2015 wordt, door de FIFA, de beste keeper van het jaar bekend gemaakt op het jaarlijks terugkerende gala F…
Bronnen en referenties
  • http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/455178/fifa-16-de-tien-beste-vrije-trappen-specialisten.html
  • https://nl.wikipedia.org/wiki/Vrije_schop
  • http://www.futhead.com/16/players/?bin_platform=ps&sort=sortbot[attr2-freekickaccuracy]

Reageer op het artikel "FIFA 16 Ultimate Team: beste vrije trappennemers"

Infoteur: Joey85
Gepubliceerd: 27-04-2016
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!