InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > FIFA 16 Ultimate Team: Team of the Year (TOTY)

FIFA 16 Ultimate Team: Team of the Year (TOTY)

In het voetbalsimulatiespel FIFA 16 Ultimate Team is het de bedoeling om zelf een team te kiezen en te coachen. Met dat team moet je dan proberen om zoveel mogelijk wedstrijden te winnen. Elk jaar kiest FIFA een Team of the Year of team van het jaar met de beste spelers. Deze spelers zijn dan in het spel te koop als een pakket bestaande uit de doelman en verdedigers, middenvelders en aanvallers.

Wat is team van het jaar (Team of the Year)

Elk jaar wordt door FIFA de Ballon dOr of gouden bal uitgereikt aan de beste Europese voetballer van het jaar. Op het Ballon dOr gala wordt ook het Team of the Year (TOTY) gekozen voor FIFA 16 Ultimate Team. Op 11 januari 2016 werd de gouden bal uitgereikt aan Lionel Messi, waardoor hij automatisch in de selectie voor het TOTY kwam. Andere spelers die gekozen werden voor het team van het jaar 2016 zijn Neuer, Marcelo, Ramos, Silva, Alves, Modrić, Pogba, Iniesta, Ronaldo en Neymar.

De spelers van het Team of the Year 2016

De volgende 11 spelers zijn gekozen voor het Team of the Year 2016:

Manuel Neuer (keeper)

De Duitser begon zijn carrière bij Schalke 04 en werd in 2007 verkozen tot beste keeper in de Bundesliga. Hij mocht vanaf 2009 in het doel staan voor het Duitse nationale elftal. In 2011 ging hij spelen voor Bayern München, de club pakte in 2013 zowel de beker van Duitsland, werden landskampioen en wonnen de Champions League. In het FIFA 16 spel krijgt hij van EA Sports een score van 96 punten op 100.

Marcelo (verdediger)

Marcelo speelt links achteraan bij Real Madrid sinds 2007. Samen wonnen ze drie keer de landstitel, twee keer de Copa del Rey (de Spaanse beker) en één keer de Champions League. Hij is snel, heeft een goede balcontrole, een krachtig schot en speelt agressief. Hij verdient als speler met 89 punten zijn plaats in het team van het jaar.

Sergio Ramos (verdediger)

De Spaanse centrale verdediger speelt sinds 2005 bij Real Madrid, die hem kochten van Sevilla FC voor 27 miljoen euro. Hij was de jongste speler ooit die honderd interlands speelde en samen met de Spaanse nationale ploeg werd hij tweemaal Europees kampioen. In 2013 werd Spanje wereldkampioen. Hij blinkt uit in het onderscheppen van de bal, tackles en het koppen. Hij krijgt van EA Sports als speler een mooie score van 94 punten.

Thiago Silva (verdediger)

Deze Braziliaan speelde van 2009 tot 2012 bij AC Milan, ze werden landskampioen in 2011 en wonnen dat jaar ook de Italiaanse Supercup. Daarna vertrok de centrale verdediger naar Paris Saint Germain (PSG), Silva werd samen met deze club drie keer op rij landskampioen. Hij haalt zijn tegenstanders zonder probleem onderuit met een tackle en is meestal de beste bij duels in de lucht. In FIFA 16 krijgt hij als speler een score van 94 op 100.

Daniel Alves (verdediger)

Bij zijn club FC Barcelona speelt Dani Alves links achteraan. Hij is snel, agressief, dribbelt iedereen voorbij en is een meester in tackles. Hij verdient zijn plaats in het TOTY met een score van 92 punten als speler. In 2002 ging hij spelen voor Sevilla FC, samen wonnen ze twee keer de UEFA Cup, twee keer de UEFA Super Cup en drie maal de Champions League. In 2008 vertrok hij naar FC Barcelona, met deze club won hij drie maal de Champions League, vijf maal de landstitel en drie maal de Copa del Rey.

Luka Modrić (middenvelder)

De Kroatische speler begon zijn voetbalcarrière bij Dinamo Zagreb, in 2008 stapte hij over naar Tottenham Hotspur die hem voor 30 miljoen euro verkochten aan Real Madrid. Samen met deze club won hij de Champions League en de Super Cup. Hij is een erg behendige speler met een uitstekende balcontrole en uithoudingsvermogen. Hij krijgt in FIFA 16 een score van 93 op 100 als speler.

Paul Pogba (middenvelder)

Deze Fransman krijgt een algemene score als speler van 93 punten, hij is een voetballer met veel talenten. Hij kan erg goed dribbelen en verre schots nemen, hij heeft een krachtig schot en een uitstekende balcontrole. Hij speelde tot 2012 bij Manchester United, die hem verkochten aan Juventus. Met deze club werd hij drie keer landskampioen, won hij twee keer de Super Cup en één keer de beker van Italië.

Andrés Iniesta (middenvelder)

De Spanjaard van FC Barcelona krijgt van EA Sports als speler 95 punten op 100 en verdient zijn plaats bij het TOTY dankzij zijn capaciteiten als dribbelaar, zijn uitstekende afwerking en het nemen van zowel lange als korte pasjes. Hij is erg trouw aan zijn club, hij speelt als sinds 1996 bij FC Barcelona. Ze wonnen samen vier keer de Champions League en werden maar liefst zeven keer landskampioen.

Christiano Ronaldo (aanvaller)

Waarschijnlijk de bekendste speler van Real Madrid, hij speelt als aanvaller op de linkerflank. Zijn talenten zijn talrijk, zo is hij erg snel en behendig, kan hij dribbelen als de beste en heeft een krachtig schot dat hij perfect in het doel weet te plaatsen. Met zijn vorige club, Manchester United, won hij de Champions League en werd hij drie keer op rij landskampioen. In 2009 werd hij voor 94 miljoen euro verkocht aan Real Madrid, waar hij uitgroeide tot de veelzijdige speler die we allemaal kennen. Zijn score als speler liegt er niet om, hij haalt maar liefst 98 punten.

Neymar (aanvaller)

De Braziliaanse spits van FC Barcelona is uitermate snel en behendig, hij dribbelt elke tegenstander voorbij en werkt af met een krachtig en goedgeplaatst schot. Strafschoppen en vrije trappen neemt hij met verve. Hij is volgens EA Sports als speler 97 punten waard. Hij speelde van 2003 tot 2013 bij het Braziliaanse Santos FC, waar hij in 2011 werd uitgeroepen tot Braziliaanse speler van het jaar. Met FC Barcelona won hij één keer de Champions League en werd hij één maal landskampioen.

Lionel Messi (aanvaller)

De Argentijn speelt bij FC Barcelona als aanvaller op de rechterflank. Hij speelt al bij deze club sinds hij bij de jeugdploeg begon, in 2004 debuteerde hij in de eerste ploeg. Samen met Barcelona won hij vier keer de Champions League en werd hij zeven keer landskampioen. Maar dat is niet alles, in 2014 werd hij topscorer aller tijden in de Primera División en eindigde Argentinië als tweede op het WK. Hij kreeg terecht de gouden bal in 2016 dankzij zijn uitstekende kwaliteiten in het dribbelen, zijn snelheid en afwerking. Zowel met lange ballen als met het hoofd scoort hij erg goed, zijn score als speler in FIFA 16 is een bijna perfecte 99 op 100.
© 2016 - 2019 Joey85, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Wat zijn teamgeeststijlen op Fifa Ultimate Team?Fifa Ultimate Team is een veel gespeelde game mode op het bekende spel. Een nieuw onderdeel in deze game mode zijn teamg…
Bronnen en referenties
  • https://www.easports.com/nl/fifa/ultimate-team/nieuws/2016/team-van-het-jaar
  • http://www.xgn.nl/fifa-16-team-of-the-year/all
  • http://www.futhead.com/toty/

Reageer op het artikel "FIFA 16 Ultimate Team: Team of the Year (TOTY)"

Infoteur: Joey85
Gepubliceerd: 29-04-2016
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!