InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > FIFA 16 Ultimate Team: beste strafschopnemers

FIFA 16 Ultimate Team: beste strafschopnemers

FIFA 16 Ultimate Team is een voetbalsimulatiespel voor de computer, PlayStation en Xbox waarbij het de bedoeling is om zelf je team samen te stellen, te trainen en zoveel mogelijk wedstrijden te winnen. Zo kun je FIFA-munten verdienen en nieuwe spelers kopen op de transfermarkt. Strafschoppen zijn een uitstekende kans om een doelpunt te scoren vanuit een stilstaande fase, daarom is het belangrijk om enkele spelers in je team te hebben die goed zijn in het nemen van penalty's. De beste strafschopnemers in FIFA 16 zijn Ibrahimović, Neymar, Müller, Suárez, Villa, Balotelli, Reus, Hazard, Baines en Ronaldo.

Wat is een strafschop

Een strafschop of penalty is een strafmaatregel die toegekend wordt door de scheidsrechter na een overtreding. Een speler van de ploeg waartegen een overtreding werd begaan mag vanaf de strafschopstip rechtstreeks op het doel schieten, zonder dat er een verdediger tussen staat. Enkel de keeper kan een doelpunt voorkomen door de bal te stoppen. Een penalty kan enkel worden toegekend als de overtreding in het strafschopgebied (het zestienmetergebied) werd begaan. Bij overtredingen die buiten dit gebied werden begaan zal de scheidsrechter een vrije trap toekennen. Bij sommige wedstrijden (bijvoorbeeld in een toernooi met rechtstreekse uitschakeling) moet de wedstrijd beslist worden met strafschoppen als de score gelijk is aan het einde van de twee helften en de verlengingen. Elk team neemt dan vijf strafschoppen, als de stand dan nog steeds gelijk is moet men penalty’s blijven nemen tot er een team mist. De strafschop is een maatregel die werd ingevoerd in 1891.

Beste strafschopnemers in FIFA 16

Als er een strafschop genomen moet worden tijdens de wedstrijd is het belangrijk dat je enkele spelers in je team hebt die daarin uitblinken. Een goede strafschop is krachtig en goedgeplaatst zodat de keeper kansloos is om de bal te pakken. In het FIFA 16-spel krijgen alle spelers een score op het nemen van strafschoppen, de scores worden bepaald door de spelontwikkelaar EA Sports en staan op een maximum van 100 punten. Hieronder volgt een overzicht van de spelers die het hoogst scoren op het gebied van strafschoppen in FIFA 16. Naast hun naam vind je tussen haakjes telkens de algemene score van de speler, deze score geeft een totaal beeld van de veelzijdigheid van de speler en zijn capaciteiten op de positie waar hij speelt. Spelers met een hoge score zijn over het algemeen duurder op de transfermarkt.

1. Zlatan Ibrahimović (95 algemene score)

De aanvaller van Paris Saint-Garmain heeft uitstekende balcontrole en een erg krachtig schot. Hij is ook goed met het hoofd en dankzij zijn goede afwerking maakt hij regelmatig een doelpunt. Hij krijgt voor zijn strafschoppen een score van 98 punten.

2. Neymar (97 algemene score)

Deze Braziliaanse speler speelt als aanvaller op de linkerflank bij FC Barcelona. Hij is erg snel en kan dribbelen als de beste. Hij is behendig en plaatst de bal perfect in het doel, zowel bij lange schots, vrije trappen als bij strafschoppen. Hij haalt met zijn strafschoppen een score van 96 op 100.

3. Thomas Müller (89 algemene score)

De centrale middenvelder van Bayern München is goed met het hoofd, hij creëert kansen met lange en korte pasjes en plaatst zijn schots perfect in het doel. Hij heeft een uitstekend uithoudingsvermogen en krijgt voor het nemen van penalty’s een score van 95 punten.

4. Luis Suárez (97 algemene score)

Suárez speelt als aanvaller bij FC Barcelona en is van vele markten thuis. Hij speelt agressief, heeft een uitstekende balcontrole, scoort regelmatig met het hoofd en dribbelt zijn tegenstanders probleemloos voorbij. Hij is goed in het nemen van verre schots en zijn strafschoppen zijn 92 punten waard.

5. David Villa (80 algemene score)

De Spanjaard is een aanvaller bij NY City FC waar hij vooral uitblinkt in het dribbelen en met zijn balcontrole. Hij werkt gecreëerde kansen mooi af met goedgeplaatste schots en zijn penalty’s zijn 92 punten waard.

6. Mario Balotelli (80 algemene score)

De Italiaanse aanvaller van AC Milan is een sterke speler met een krachtig shot en een goede balcontrole. Hij blinkt uit in dribbelen en verre shots. Voor zijn strafschoppen krijgt hij een score van 92 op 100.

7. Marco Reus (89 algemene score)

Deze Duitser speelt bij Borussia Dortmund als aanvaller op de linkerflank. Het is een snelle dribbelaar die kan scoren vanop een lange afstand. Hij is erg behendig en voor zijn penalty’s krijgt hij 91 punten.

8. Eden Hazard (90 algemene score)

De Belgische speler speelt bij Chelsea op het linker middenveld. Hij is snel, dribbelt als de beste zijn tegenstanders voorbij en werkt af met een goedgeplaatst schot. Zijn strafschoppen zijn 90 punten waard.

9. Leighton Baines (83 algemene score)

De verdediger van het Engelse Everton heeft een krachtig schot en haalt zijn tegenstanders onderuit met mooie tackles. Vrije trappen en penalty’s zijn geen probleem voor hem, hij krijgt 90 punten op 100 voor zijn strafschoppen.

10. Cristiano Ronaldo (98 algemene score)

De Portugese speler van Real Madrid speelt als aanvaller op de linkerflank. Dat hij een uitstekende en veelzijdige speler is, valt niet te ontkennen. Hij blinkt uit in snelheid, balcontrole, dribbelen, plaatsing, schotkracht en natuurlijk het nemen van strafschoppen. Hij krijgt een score van 89 punten voor het nemen van penalty’s.
© 2016 - 2019 Joey85, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
FIFA 16 Ultimate Team: beste vrije trappennemersFIFA 16 is een voetbalsimulatiespel in de FIFA-reeks van EA Canada. In dit spel moet je een zo goed mogelijk team samens…
FIFA 16 Ultimate Team: beste koppers (headers)FIFA 16 Ultimate Team: beste koppers (headers)FIFA 16 Ultimate Team is een voetbalsimulatiespel in de FIFA-reeks, in vergelijking met de vorige versie zijn er verschi…
FIFA 16: spelers met het beste en krachtigste schotBij het voetbalsimulatiespel FIFA 16 kun je in de Ultimate Team-functie je eigen team coachen en zoveel mogelijk wedstri…
Vernieuwingen in FIFA 17Vernieuwingen in FIFA 17Elk jaar komt EA Sports met een nieuwe versie van de immens populaire game FIFA. Eind september 2016 brengt EA de game F…
Panenka-penaltyPanenka-penaltyDe Panenka-penalty is een bijzondere uitvoering van een strafschop. Maar wat maakt de Panenka nou eigenlijk anders dan a…
Bronnen en referenties
  • http://www.futhead.com/16/players/?sort=penalties&bin_platform=ps
  • https://nl.wikipedia.org/wiki/Strafschop

Reageer op het artikel "FIFA 16 Ultimate Team: beste strafschopnemers"

Infoteur: Joey85
Gepubliceerd: 02-05-2016
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!