InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > FIFA 16 Ultimate Team: beste teams

FIFA 16 Ultimate Team: beste teams

In het populaire voetbalsimulatiespel FIFA 16 kun je op een erg realistische manier voetbal spelen in verschillende competities en toernooien. Je kunt zelf je eigen team samenstellen en coachen of spelen met een bestaand team. Het is leuk om te spelen met je favoriete voetbalteam uit het echte voetbal of je kunt kiezen voor één van de beste teams ter wereld. In elke editie van het spel worden de tien beste teams gekozen en om je te helpen om te kiezen voor het team dat het beste bij jou past kun je zien of een team uitblinkt op gebied van verdediging, aanvallen en of het een compleet en veelzijdig team is. Eens je een goed team gekozen hebt moet je proberen zoveel mogelijk wedstrijden te winnen.

Doel van het spel

In het voetbalsimulatiespel FIFA 16 is het de bedoeling om met je team zoveel mogelijk wedstrijden te winnen, landstitels te pakken en grote tornooien zoals de Champions League te winnen. Zo verdien je FIFA coins en kun je beter materiaal en nieuwe spelers aankopen. Je kiest zelf de opstelling van je team en moet er dus voor zorgen dat je team zowel in de aanval, op het middenveld als in de verdediging uitblinkt. Je kunt telkens voor een wedstrijd kiezen uit een vijftal spelers voor een elke positie. Het is ook de bedoeling dat je het team gaat trainen en de groepsgeest optimaal houdt.

Het beste team kiezen

Je kunt in het spel voetballen in meer dan dertig competities en toernooien (zoals de Belgische Pro League, de Nederlandse Eredivisie, de Engelse Premier League, de Duitse Bundesliga, de Champions League en zelfs de Wereldbeker). Je kunt kiezen uit meer dan 650 bestaande teams van over de hele wereld, inclusief twaalf vrouwenteams. Individuele spelers krijgen in FIFA 16 een algemene score toegekend en op de kaarten van de spelers kun je hun kwaliteiten zien. De score van een team bestaat uit de gemiddelde scores van alle spelers. Het is spelontwikkelaar EA Sports die de scores en de kaarten uitdeelt, alle scores staan op een maximum van 100 punten. Zo kun je een veelzijdig team kiezen dat zowel een sterke verdediging, middenveld als spits heeft. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om met jouw favoriete team te spelen.

De beste teams in FIFA 16

De volgorde van de teams wordt bepaald door de gemiddelde score van het team, de talenten van de individuele spelers, de veelzijdigheid van het team en de teamgeest. Ook het aantal gewonnen wedstrijden en toernooien spelen een rol, het is dus niet het team met de hoogste gemiddelde score dat op de eerste plaats staat. De 10 beste teams in FIFA 16 zijn:

10. Atlético Madrid

In dit team vinden we toppers zoals Fernando Torres en Jackson Martinez. Martinez is een veelzijdige en agressieve speler. Torres kan in de aanval rekenen op Antoine Griezmann en Diego Godin is een uitstekende verdediger. Als de bal dan toch op hun doel geschoten wordt, weten keepers Oblak of Moyá er wel raad mee. Atlético Madrid krijgt een gemiddelde score van 82.

9. Juventus

De Italiaanse club heeft een sterke verdediging en middenveld. Paul Pogba is een middenvelder die wel weet hoe hij een doelpunt moet maken. Giorgio Chiellini, Andrea Barzagli en doelman Gianluigi Buffon zorgen voor een ijzersterke verdediging. De gemiddelde score van Juventus is 81.

8. Arsenal FC

Deze club heeft met Alexis Sánchez en Olivier Giroud twee toppers in de spits. Mesmut Özil en Santi Cazorla zijn talentvolle middenvelders. Theo Walcott wordt gezien als één van de snelste spelers op het veld. Héctor Bellerín, Per Mertesacker, Laurent Koscielny en natuurlijk keeper Petr Čech zorgen voor een quasi ondoordringbare verdediging. Gemiddeld is Arsenal 77 punten waard.

7. Borussia Dortmund

De topper van dit team is zonder twijfel Marco Reus, hij is snel, veelzijdig en heeft een uitstekende balcontrole. Hij wordt in het middenveld geholpen door Henrikh Mkhitaryan, Shinji Kagawa, İlkay Gündoğan en aanvaller Pierre-Emerick Aubameyang. Mats Hummels, Marcel Schmelzer en Sokratis nemen samen met keeper Roman Bürki de verdediging voor hun rekening. Gemiddeld scoort Borussia Dortmund 78 punten op 100.

6. Paris Saint-Germain

De Franse club kan in de aanval rekenen op Zlatan Ibrahimović, Edinson Cavani en Lucas. Ibrahimović is met zijn grote gestalte en prachtige afwerking de schrik van elke doelman. Het middenveld is erg sterk met Ángel Di María, Blaise Matuidi, Javier Pastore en Marco Verratti. Maar ook de verdediging is ijzersterk met toppers zoals Thiago Silva, David Luiz en doelmannen Kevin Trapp en Salvatore Sirigu. Paris Saint-Germain krijgt een gemiddelde score van 83.

5. Chelsea

Deze Engelse club kan rekenen op heel wat topspelers, zoals de Belgische Eden Hazard in het middenveld en Thibaut Courtois in het doel. In het middenveld kan Hazard rekenen op versterking van Cesc Fàbregas en Oscar. In de verdediging zien we John Terry en Gary Cahill. Met aanvaller zoals Diego Costa, Radamel Falcao en Pedro weet Chelsea regelmatig te scoren. Gemiddeld is de club 76 punten waard.

4. Manchester City

Ook in dit team vinden we twee ijzersterke Belgen, namelijk Kevin De Bruyne in het middenveld en Vincent Kompany in de verdediging. In het middenveld vinden we ook nog David Silva, Raheem Sterling en de kapitein Yaya Touré. Sergio Agüero en Wilfried Bony zorgen voor de doelpunten. Doelman Joe Hart zorgt ervoor dat zijn doel schoon blijft. Gemiddeld scoort Manchester City 78 punten.

3. FC Barcelona

Iedereen kent de toppers van FC Barcelona: Neymar, Lionel Messi en Luis Suarez zijn drie aanvallers waar elke tegenstander voor vreest. Daarnaast hebben ze ook Andrés Iniesta, Sergio Busquets en Ivan Raketić in het middenveld. Gerard Piqué, Dani Alves, Jordi Alba en keepers Bravo en Ter Stegen zorgen voor een bijna ondoordringbare verdediging. Maar liefst vier spelers van FC Barcelona werden verkozen voor het FIFA 16 Team van het jaar, de club krijgt een gemiddelde score van 83 op 100.

2. FC Bayern München

De Duitse ploeg is één van de meest veelzijdige teams in het spel. Met Manuel Neuer hebben ze de keeper van het Team van het jaar in huis. Verder zorgen Jérôme Boateng, David Alaba, Medhi Benatia en Javi Martinez voor een stevige verdediging. De Nederlandse trots Arjen Robben schittert op het middenveld samen met Philipp Lahm, Arturo Vidal, Franck Ribéry en Xabi Alonso. Robert Lewandowski en Thomas Müller zijn talentvolle aanvallers. Bayern München krijgt een gemiddelde score van 83 punten.

1. Real Madrid

Met Cristiano Ronaldo, Luka Modrić, Sergio Ramos en Marcelo heeft Real Madrid vier spelers van het Team van het jaar in huis. Sterspeler Ronaldo krijgt in de spits versterking van Karim Benzema. Het ijzersterke middenveld wordt naast Modrić aangesterkt door Gareth Bale, James Rodríguez, Toni Kroos en Isco. In de verdediging vinden we de toppers Ramos en Marcelo en de doelmannen Keylor Navas en Kiko Casilla. Real Madrid is gemiddeld 83 punten waard.
© 2016 - 2019 Joey85, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
FIFA 16 Ultimate Team (FUT), coins kopen voor PS3 en PS4FIFA 16 Ultimate Team (FUT), coins kopen voor PS3 en PS4FIFA 16 Ultimate Team (afgekort als FUT of FUT16) kun je spelen op de PlayStation 3 en PlayStation 4. Als je zelf geen z…
De Web App van FIFA Ultimate Team (Companion App)De Web App van FIFA Ultimate Team (Companion App)FIFA 15 Ultimate team (FUT) is een populair onderdeel van het voetbalspel genaamd FIFA 15. In FUT moet je onder andere h…
FIFA 16 Ultimate Team, coins kopen voor iOS (iPhone, iPad)Via de gratis applicatie genaamd FIFA 16 kun je het voetbalspel met het onderdeel Ultimate Team spelen. In dit onderdeel…
FIFA 16: Deluxe en Super Deluxe Edition PS3, PS4 & XboxDe uitgebreide versies van FIFA 16 heten dit jaar de Deluxe Edition en Super Deluxe Edition. Voorgaande jaren werd deze…
FIFA 16: Vrouwen en vrouwenteamsIn het spel FIFA 16, dat vanaf 24 september te koop is in Nederland en België, is het mogelijk om met twaalf nationale v…
Bronnen en referenties
  • https://www.primagames.com/games/fifa-16/tips/best-teams-fifa-16
  • https://www.easports.com/fifa/news/2015/fifa-16-leagues-and-teams
  • http://www.futhead.com/16/clubs/
  • http://www.xgn.nl/beste-fifa-16-teams/all

Reageer op het artikel "FIFA 16 Ultimate Team: beste teams"

Infoteur: Joey85
Gepubliceerd: 18-05-2016
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!