InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > FIFA Ultimate Team (FUT): manieren om coins te verdienen

FIFA Ultimate Team (FUT): manieren om coins te verdienen

FIFA Ultimate Team (FUT): manieren om coins te verdienen FIFA Ultimate Team (FUT) is een gamemodus in de gamereeks FIFA. Sinds de invoering van de modus in FIFA 2009 is FUT uitgegroeid tot de populairste variant in de game. Meer dan 20.000.000 unieke spelers hebben de modus al gespeeld, waarvan 12 miljoen unieke spelers. In de game kunnen pakketten worden gekocht met coins en FIFA Points. Coins worden ook gebruikt om te handelen op de transfermarkt, waarmee je nieuwe topspelers naar jouw club haalt. Hoe kan je van deze coins zo snel mogelijk veel verdienen?

Coins versus FIFA Points

FUT maakt gebruikt van coins en FIFA Points. FIFA Points kunnen worden gekocht met echt geld, rechtstreeks van gamemaker EA. Met deze Points is het mogelijk pakketten te kopen met spelers, verbruiksitems, clubitems en stafleden. Deze Points kunnen niet worden ingezet op de transfermarkt, waardoor je afhankelijk bent van wat je in de pakketten krijgt. Het kost hierdoor veel geld en tijd om jouw droomteam bij elkaar te hebben.

Coins zijn de online valuta in FUT en kunnen worden verdiend op meerdere manieren. Met deze coins is het ook mogelijk om pakketten te kopen, maar je kan er ook mee handelen op de transfermarkt. Hierdoor kan je veel sneller jouw droomteam samenstellen. EA heeft het verboden om coins te kopen, deze kunnen enkel verdiend worden. Toch coins kopen van een derde partij? Dan loop je het risico verbannen te worden van het spel.

Coins verdienen in FIFA Ultimate Team

Er zijn in FUT tal van manieren om coins te verdienen. De één kost meer tijd dan de ander, maar uiteindelijk werken ze allemaal. Het is handig om gebruik te gaan maken van de Ultimate Team Web App. Hiermee kan je sneller handelen en kan je via diverse websites prijzen opzoeken van spelers. Zo betaal je ook nooit te veel voor jouw toekomstige spelers.

Wedstrijden spelen

De makkelijkste, maar ook langzame methode, is het spelen van wedstrijden. Per wedstrijd die je speelt krijg je coins, afhankelijk van de moeilijkheid van de wedstrijden en de multiplier. De multiplier daalt als je wedstrijden vroegtijdig verlaat. Je ontvangt dan minder coins de volgende wedstrijden en moet deze factor weer langzaam laten stijgen.

Als je toernooien en seizoenen speelt krijg je extra coins bij het afronden van een seizoen. Je krijgt nog een extra bonus als je kampioen wordt of promoveert. Ook wekelijks spelen tegen het Team van de Week levert extra coins op afhankelijk van de moeilijkheid.

Bronze pakketten kopen

Een makkelijke methode om coins te verdienen is het kopen van bronze pakketten. Deze methode is ook ideaal als je net begint met FUT en nog maar weinig coins hebt. Het kleinste bronze pakket is 400 coins. Als je alles hieruit verkoopt op de transfermarkt maak je winst. De minimumprijs op de transfermarkt is namelijk 150 coins per item. Sommige items zullen niet snel verkopen, zoals stafleden. Deze kan je het beste via snel verkopen wegdoen. Je krijgt dan weinig coins, maar bewaart wel het overzicht. Met deze methode kan je redelijk snel een leuk bedrag verdienen.

Koop in de ochtend, verkoop in de middag/avond

De meeste mensen die FUT spelen doen dit vanaf het einde van de middag. Mensen komen dan van school, college of werk weer thuis en gaan ontspannen met Ultimate Team. Er is dan veel meer vraag naar kaartjes dan in de ochtend. De prijs stijgt dan ook op deze tijden. In de ochtend spelen wordt FUT het minste gespeeld. De prijs ligt dan het laagst. Koop in de ochtend op de transfermarkt items waarvan je zeker weet dat deze in de middag duurder zijn. Met name verbuiksitems, zoals conditie-, herstel-, en contractkaarten zijn erg populaire items. Door de vele potjes die aan het einde van de dag gespeeld worden zijn deze items ook veel meer nodig. Dus goedkoop inkopen in de ochtend en duurder verkopen in de middag.

Op de koopjes jagen

Voor deze methode moet je enige kennis hebben van de waarde van spelers. Het is dan ook goed je hier in te verdiepen. Eventueel een spreadsheet in Excel maken met spelers die je in de gaten wilt houden kan helpen. Zet hierbij wat je maximum bedrag is dat je voor een speler wil betalen en een minimum waarvoor je deze wil verkopen. Zo weet je de marge die je kan hebben op een speler.

Struin vervolgens, het liefst in de ochtend, de transfermarkt af op zoek naar de spelers waar jij verstand van hebt. Koop deze goedkoper in dan dat je ze verkoopt en je maakt winst. Een handige truc hierbij is vanaf minuut 59 te zoeken. Dit zijn items die er pas zijn opgezet. Hebben ze een gunstige direct kopen prijs, dan heb jij een speler snel op de kop getikt. Op deze manier kan je erg veel coins verdienen, maar het kost wel enige tijd.

De echte wereld in de gaten houden

Veel spelers van FUT kopen hun team op basis van wedstrijden in de echte wereld. Als er een belangrijke wedstrijd in de Champions League wordt gespeeld zijn mensen rond deze wedstrijd meer geneigd spelers van deze teams in FUT te kopen. De echte voetbalwereld in de gaten houden en vooruit kopen kan je op de lange termijn dus erg veel coins opleveren. Met name spelers in de grote Europese competities en internationale toernooien zijn erg gewild.

De commissie bij verkoop in FUT

Het is bij alle methoden goed om te onthouden dat EA een commissie rekent per verkocht item. Dit is 5%. Koop je een item voor 900 coins en je verkoopt deze voor 1000, dan is je winst geen 100 coins. Van die 100 coins gaat namelijk 5% af, waardoor je nog 95 coins overhoudt. Bij grotere bedragen, duurdere spelers en items, kan dit bedrag behoorlijk oplopen.
© 2016 - 2019 Lhuram, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
FIFA 16 Ultimate Team, coins kopen voor iOS (iPhone, iPad)Via de gratis applicatie genaamd FIFA 16 kun je het voetbalspel met het onderdeel Ultimate Team spelen. In dit onderdeel…
FIFA 16 Ultimate Team (FUT), coins kopen voor PS3 en PS4FIFA 16 Ultimate Team (FUT), coins kopen voor PS3 en PS4FIFA 16 Ultimate Team (afgekort als FUT of FUT16) kun je spelen op de PlayStation 3 en PlayStation 4. Als je zelf geen z…
FIFA 16 Ultimate Team (FUT), coins kopen voor Xbox 360 & OneHet voetbalspel FIFA 16 is speelbaar op de consoles Xbox 360 en de Xbox One van Microsoft. Met name het onderdeel Ultima…
FIFA Ultimate Team (FUT) coins verkopenWie in FIFA Ultimate Team (FUT) een teveel heeft aan coins (de in-game valuta, het FIFA geld), kan besluiten om deze mun…
FIFA 17: Snel coins verdienen in Ultimate TeamFIFA 17: Snel coins verdienen in Ultimate TeamIn FIFA 17 bestaat de Ultimate Team optie. Dit is een speloptie die bij veel spelers ontzettend geliefd is. Bij FUT (Fif…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "FIFA Ultimate Team (FUT): manieren om coins te verdienen"

Infoteur: Lhuram
Laatste update: 26-03-2018
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!