InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > FIFA 16 Ultimate Team: beste Nederlandse spelers

FIFA 16 Ultimate Team: beste Nederlandse spelers

Een populaire manier om het voetbalsimulatiespel FIFA 16 te spelen is in de Ultimate Team-functie waar je zelf een elftal kunnen kiezen en proberen om zoveel mogelijk wedstrijden te winnen met je team. Voor de Nederlandse liefhebbers van het spel is het leuk dat er ook tal van Nederlandse voetballers in het spel zitten, zowel opkomende talenten als gevestigde waarden. Iedereen droomt ervan om Arjen Robben in zijn team te hebben of je kunt kiezen voor één van de andere tien beste Nederlandse spelers.

Nederlandse spelers

Ook in deze editie van het FIFA-spel vinden we verschillende Nederlandse spelers terug. Onze Nederlandse jongens doen het erg goed op het voetbalveld, zowel in de Eredivisie als bij internationale topclubs. In FIFA 16 kun je in de Ultimate Team-functie zelf je eigen team samenstellen en coachen, je kunt dus ook enkele Nederlandse spelers aankopen om je team te perfectioneren. Je kunt kiezen om te spelen met gekende namen die al jaren meespelen aan de internationale top zoals Robben, Van Persie of Sneijder. Of je kunt enkele minder bekende maar beloftevolle spelers kiezen zoals Wijnaldum, De Vrij of Promes.

De beste Nederlandse spelers in FIFA 16

In FIFA 16 krijgen de spelers van spelontwikkelaar EA Sports kaarten toegekend. Op deze kaarten kun je zien waarin een speler uitblinkt en welke zijn mindere kwaliteiten zijn. Elke speler krijgt ook een algemene score op 100. In de top tien van de Nederlandse spelers vinden we jongens die het uitstekend doen bij hun eigen team en die geselecteerd zijn voor het nationale elftal. Wanneer twee of meer spelers dezelfde algemene score hebben gekregen, wordt voor hun plaats in de top tien gekeken naar hun andere scores (bijvoorbeeld op behendigheid, dribbelen, afwerking, verdediging, ...) en de score die ze hadden in de vorige editie van het spel (FIFA 15).

10. Georginio Wijnaldum

Wijnaldum speelt sinds 2015 als middenvelder op de linkerflank bij Newcastle United die de talentvolle speler kocht van PSV. Hij is een snelle en behendige dribbelaar met een uitstekende conditie. Als hij voor doel komt weet hij perfect af te werken met een krachtig en goedgeplaatst schot. Hij verdient een algemene score van 81 punten.

9. Nigel De Jong

De Amsterdammer maakte in 2016 de overstap van AC Milan naar Los Angeles Galaxy waar hij speelt als centrale verdedigende middenvelder. Hij weet als de beste de bal te ontvreemden van de tegenstander en blinkt uit in tackles. Hij is een sterke en fitte speler die agressief uit de hoek kan komen. In FIFA 16 is hij 81 punten waard.

8. Stefan De Vrij

De centrale verdediger speelt sinds 2014 bij Lazio Roma waar hij uitstekend verdedigt en de bal weet te onderscheppen, de tegenstander tackelt hij zonder probleem en ook lange passen geeft hij met verve. Hij krijgt een algemene score van 82 op 100.

7. Klaas-Jan Huntelaar

Huntelaar maakt sinds 2010 het mooie weer in de spits bij Schalke 04. Hij scoort hoog op gebied van afwerking en schotkracht en hij kan ook goed overweg met kopballen. Hij verdient een algemene score van 82 punten.

6. Memphis Depay

Depay speelt als aanvaller op de linkerflank bij Manchester United na een transfer van PSV in 2015. Hij is een speler met vele talenten: hij is snel en kan dribbelen als de beste. Hij geeft krachtige schots en scoort regelmatig met lange ballen, ook vrije trappen zijn geen probleem voor hem. In FIFA 16 krijgt hij een score van 82 punten.

5. Wesley Sneijder

De centrale aanvallende middenvelder ruilde Inter Milan voor Galatasaray in 2013, hij speelt al sinds 2003 voor het Nederlandse nationale elftal. Sneijder blinkt uit in het dribbelen, balcontrole en ook lange ballen neemt hij met verve. Hij geeft krachtige en goedgeplaatste vrije trappen, dat alles levert hem een algemene score op van 84.

4. Quincy Promes

De Amsterdammer speelt sinds 2014 bij Spartak Moskou waar hij uitblinkt op zijn positie als linkermiddenvelder. Het is een snelle jongen die met veel behendigheid de tegenstander voorbij dribbelt. Hij scoort regelmatig met lange en krachtige schots en ook zijn vrije trappen zijn perfect geplaatst. Hij verdient een mooie score van 85 punten.

3. Robin van Persie

Na twee tegenvallende seizoenen bij Manchester United transfereerde Van Persie in 2015 naar het Turkse Fenerbahçe. Als aanvaller blinkt hij uit met zijn balcontrole en afwerking. Zowel lange als korte schots neemt hij krachtig en ook vrije trappen en strafschoppen plaatst hij perfect in het doel. Sinds 2005 maakt hij deel uit van de Nederlandse nationale ploeg. In FIFA 16 krijgt hij een algemene score van 85 op 100.

2. Jasper Cillessen

Dit is de enige speler in deze lijst die nog in eigen land speelt, hij staat in het doel bij Ajax en sinds 2013 ook voor het nationale elftal. Cillessen mocht tweemaal de prijs voor Ajax-speler van het jaar in ontvangst nemen en hij mocht voor Nederland in het doel staan op het WK in Brazilië. Voor zijn uitstekende prestaties krijgt hij een algemene score van 88 punten.

1. Arjen Robben

Zonder twijfel de nummer één van het Nederlandse voetbal, hij speelt als aanvaller bij Bayern München sinds 2009. Robben debuteerde in de Nederlandse nationale ploeg in 2003 waar hij zichzelf aanvoerder van het team mag noemen. Robben is een erg snelle en behendige speler die meester is in het dribbelen. Hij scoort zowel met lange als korte schots, die steeds krachtig en goedgeplaatst zijn. Dit alles levert hem een algemene score op van maar liefst 91 punten.
© 2016 - 2019 Joey85, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
FIFA 16 Ultimate Team (FUT), coins kopen voor PS3 en PS4FIFA 16 Ultimate Team (FUT), coins kopen voor PS3 en PS4FIFA 16 Ultimate Team (afgekort als FUT of FUT16) kun je spelen op de PlayStation 3 en PlayStation 4. Als je zelf geen z…
Wat zijn teamgeeststijlen op Fifa Ultimate Team?Fifa Ultimate Team is een veel gespeelde game mode op het bekende spel. Een nieuw onderdeel in deze game mode zijn teamg…
FIFA 17: Snel coins verdienen in Ultimate TeamFIFA 17: Snel coins verdienen in Ultimate TeamIn FIFA 17 bestaat de Ultimate Team optie. Dit is een speloptie die bij veel spelers ontzettend geliefd is. Bij FUT (Fif…
De Web App van FIFA Ultimate Team (Companion App)De Web App van FIFA Ultimate Team (Companion App)FIFA 15 Ultimate team (FUT) is een populair onderdeel van het voetbalspel genaamd FIFA 15. In FUT moet je onder andere h…
FIFA 16: Vrouwen en vrouwenteamsIn het spel FIFA 16, dat vanaf 24 september te koop is in Nederland en België, is het mogelijk om met twaalf nationale v…
Bronnen en referenties
  • http://www.futhead.com/16/players/?nation=34&bin_platform=ps
  • http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/455203/fifa-16-de-tien-beste-nederlandse-spelers.html

Reageer op het artikel "FIFA 16 Ultimate Team: beste Nederlandse spelers"

Infoteur: Joey85
Gepubliceerd: 27-05-2016
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!