InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > The Sims abracadabra: tips en trucs om sims te laten toveren

The Sims abracadabra: tips en trucs om sims te laten toveren

The Sims is al weer een ‘oud’ computerspel. Immers er ligt al tijden een opvolger van deze populaire game is de winkel onder de naam De Sims 2. Maar ook De Sims 3 is al weer in de maak. Abracadabra was het laatste uitbreidingspakket voor The Sims en ook wel een hele leuke. Met dit spel kan je namelijk toveren. Tuinkabouters komen tot leven, je buurvrouw verander je in een kikker en je buurman laat je verliefd worden op jou! Wellicht komt dit toverpakket ook beschikbaar voor De Sims 2 of 3. The Sims Abracadabra werd in oktober 2003 uitgebracht. Voor het installeren van dit uitbreidingspakket heb je The Sims, gewone editie, deluxe edition of super deluxe nodig. Met dit uitbreidingspakket wordt je sims-wereld uitgebreid met magie-stad.

Benodigdheden

Zodra je spel start, komt een ‘mysterieuze man’ langs die een doos bij de voordeur achter laat. Hier zitten de eerste benodigdheden voor het spel in onder andere een toverstaf en een spreukenboek. Ook krijg je een apparaat waarmee je spreuken kan laden op je toverstaf, zodat je de spreuken kan uitspreken. Daarnaast ontvang je magie-munten waarmee je kan betalen in magie-stad en 'een gat in de grond'.

Magie-stad

Met het gat in de grond kun je makkelijk afreizen naar magie-stad. Echter kan je op deze manier maar met één personage tegelijk in magie-stad spelen. De rest van de familie blijft thuis. Bij hen blijft de tijd stilstaan, dus als je terugkeert, kan je zo weer verder met de andere personages spelen. Als je met de gehele familie naar magie-stad wil, moet je een zeppelin bestellen. Dit doe je door te bellen.

Spreuken en amuletten

In magie-stad kun je de ingrediënten kopen die je nodig hebt om een spreuk of amulet te creëren. Immers je krijgt je spreuken niet vanzelf aangeleverd, je moet de juiste ingrediënten verzamelen. De juiste ingrediënten vind je in het spreukenboek. Sommige ingrediënten kan je ook zelf maken. Koop een spinnewiel en maak je eigen gouddraad, karn je eigen boter, oogst je eigen honing, bijenwas, vlierbessen, druiven etcetera.

Magie-munten

Als je ingrediënten gaat kopen, heb je magie-munten nodig. Sims-dollars worden niet geaccepteerd in magie-stad. Magie-munten kun je verdienen door op te treden. Hoe beter je bent, des te meer je per optreden betaald krijgt. Je wordt beter in magie als je je inzicht vergroot. (Koop dus ook een schaakbord)

Duelleren

Je kunt optreden in je eentje door een mummie tot leven te wekken, een spokenpaar te laten dansen of een magische storm op te wekken. Ook kan je samen met een assistente trucs laten zien, zoals je assistente laten zweven boven een aantal zwaarden. Daarnaast kun je magie-munten verdienen door te duelleren. Hierbij kies je een tegenstander en moeten jouw spreuken krachtiger zijn dan de zijne.

Handelaar

Er zijn een aantal ingrediënten die je niet kunt kopen, maar moet verdienen door klusjes uit te voeren voor handelaren. Je vraagt ze om een opdracht door met ze te gaan praten. Als je de opdracht goed uitvoert, krijg je een zeldzaam ingrediënt. Ook kun je zeldzame ingrediënten verkrijgen door te ruilen met handelaren. Zo kan je o.a. in het bezit komen van tovernaarswimpers, clownconfetti, knoflook en gif.

Kinderen

Ook kinderen kunnen toveren. Zij hebben slechts drie verschillende ingrediënten nodig: drakentranen, drakenschubben en paddenstoelen. Kinderen kunnen deze niet kopen. Daarom moet je een stoel in de vorm van een paddenstoel kopen en ze daar op laten zitten, zodat er paddenstoelen in de tuin gaan groeien. Daarnaast moet je een draak kopen en die veel kietelen en verzorgen om zo aan de andere ingrediënten te komen.

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "The Sims abracadabra: tips en trucs om sims te laten toveren"

Infoteur: Jour
Laatste update: 06-03-2016
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!