Waar kan je nog oude XboX spellen kopen?

Waar kan je nog oude XboX spellen kopen? Het is altijd afwachten hoe lang je met een spelcomputer kan doen. Al ben je er heel zuinig op dan nog kan het zo zijn dat je geen nieuwe spellen meer kan spelen, simpelweg omdat ze niet meer gemaakt worden en je ze na een tijdje ook niet meer in de winkel kunt kopen. Waar vind je de oude XboX spellen nog wel?

XboX spellen in de winkels

Er zijn veel winkels die spelcomputers en bijbehorende spellen kunt kopen, maar bijna niet meer voor de XboX. Winkels waar je in ieder geval nog wel terecht kunt zijn:
  • Mediamarkt
  • Next Level
  • Free Record Shop

De Mediamarkt verkoopt niet in alle vestigingen oude XboXspellen meer, zo is bijvoorbeeld in Rotterdam niets meer te krijgen, maar in Utrecht daarentegen nog wel. De Next Level is een winkel met een zeer, zeer groot oude XboX assortiment. Je kan er ook spellen opvragen die je nog zoekt en dan kunnen ze proberen die voor je te krijgen. Ze hebben winkels in Amersfoort, Hilversum en Arnhem. De Free Record Shop heeft amper oude spellen meer, maar in sommige vestigingen staat een bak met tweedehands spellen, en daar staan vaak ook xbox spellen bij voor een lage prijs. Er zullen ongetwijfeld meerdere winkels zijn, maar dit zijn de winkels waar van in zelf weet dat de spellen er nog te krijgen zijn.

Via internet

De beste manier om de spellen op te sporen blijft natuurlijk internet. Je kunt er makkelijk zoeken en prijzen vergelijken. Wat natuurlijk een nadeel is, is dat je niet even zelf het doosje in je handen kan houden voor je overgaat tot het besluit dat je een spel wil kopen. Als fervente gamer weet ik dat het leuk is om alle doosjes van de games uit de schappen te pakken en dan uitgebreidt de plaatjes en de tekst op de achterkant te bestuderen en dan weer te vergelijken met andere. Dat is via internet dan weer niet mogelijk en dat is jammer, maar echt goede sites geven wel de juiste informatie weer, en als je behoefte hebt aan extra informatie, dan kan je die natuurlijk ook van achter je eigen pc opzoeken. Een voorbeeld van een website waarop nog steeds oude xbox games worden aangeboden is bol.com. Daar zijn soms ook hele zeldzame spellen te vinden. Dit zijn dan vaak spellen waar het woord 'import' achter staat, maar deze zijn niet zelden erg duur.

Tweedehands oude XboX spellen

Als je een buurjongen of een broertje had met wie je volop spellen kon ruilen dan was je waarschijnlijk niet zo snel op dit artikel te komen. Maar sinds het bestaan van internet kan het ook anders. Er zijn zat websites waar je tweedehands games kan kopen. Voorbeelden zijn het bekende Marktplaats, en minder bekende advertentiewebsites als Speurders. Je kan daar gemakkelijk prijzen vergelijken en je kan ook de aanbieder van een spel een mailtje sturen om te onderhandelen over de prijs.
Het leuke hier aan is ook dat je niet alleen spellen kunt kopen, maar ook zelf kunt verkopen als je een spel zat bent of uitgespeelt hebt. Zo hoef je er niet eens verlies op te maken. Er is ook de mogelijkheid om een advertentie te plaatsen en daar in een lijstje te maken met spellen die je hebt en een met spellen die je nog zoekt en dan mensen vragen daar op te reageren. Let op dat als je dit wil doen, je je wel eerst moet aanmelden op de website en een account moet aanmaken.

Uit het buitenland

Tot slotte is er nog de mogelijkheid om spellen uit het buitenland te kopen. Dit is niet erg makkelijk, want ook in het buitenland heeft de nieuwe XboX360 natuurlijk al zijn intrede gedaan. Maar je kan het proberen. Zo ben ik er bijvoorbeeld eind vorig jaar nog in geslaagd wat oude XboX spellen te vinden in Duitsland. Let er hierbij wel op dat de spellen ook handleidingen hebben in een andere taal en soms ook ingesproken zijn in die taal.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Waar kan je nog oude XboX spellen kopen?"

Infoteur: Dessal
Laatste update: 25-03-2008
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!