InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Vernieuwingen in FIFA 17

Vernieuwingen in FIFA 17

Vernieuwingen in FIFA 17 Elk jaar komt EA Sports met een nieuwe versie van de immens populaire game FIFA. Eind september 2016 brengt EA de game FIFA 17 uit. Op de consoles Xbox One, Playstation 4 en PC zijn veel nieuwe features toegevoegd, zoals de nieuwe gamemode The Yourney. Er zijn ook vernieuwingen in de gameplay, bijvoorbeeld bij spelhervattingen, fysieke duels, techniek en intelligentie van spelers.

Spelhervattingen in FIFA 17

Vrije trappen

In FIFA 17 is er de mogelijkheid om zelf te kiezen hoe je een aanloop voor een vrije trap wilt nemen. Hierdoor heeft de tegenstander minder snel door waar je gaat schieten en kun je zelf de curve van de bal aanpassen. Ook kan een vrije trap met de buitenkant van de voet worden genomen, waardoor de bal om de muur heen zal worden geschoten.

Corners

Om de corners met meer precisie te nemen is er een nieuw systeem om te richten waar je de corner heen schiet. Je kan een speler in de zestien selecteren en een perfecte voorzet op je medespeler geven.

Penalty's

Bij het nemen van een penalty krijgt de speler meer vrijheid in zijn aanloop. Er kan vanuit verschillende hoeken en met verschillende snelheden worden geschoten.

Ingooien

Het is in FIFA 17 mogelijk om langs de lijn te lopen bij een ingooi om een betere positie voor de worp te verkrijgen. Ook kan de speler net doen alsof hij de bal ingooit, om de verdedigers te misleiden.

Fysieke duels in FIFA 17

De pushback-techniek wordt in FIFA 17 geïntroduceerd. Dit houdt in dat het mogelijk is om de bal langer vast te houden als er een tegenstander in je rug zit. Met deze techniek ontstaan echte gevechten om de bal en kan een speler de bal vasthouden tot een teamgenoot een loopactie maakt. Ook kan een speler de bal afschermen terwijl hij dribbelt. Zo worden verdedigers afgeschermd en blijft het balbezit in de ploeg. Fysieke duels lijken erg realistisch door de introductie van botsingen met keepers, geduw terwijl de bal in de lucht is, afscherming van de bal en ruige duels.

Intelligentie

Spelers zullen betere kansen creëren door het analyseren van de ruimte om hen heen en de nabijheid van de tegenstanders. Spelers maken betere loopacties en voelen aan of hun teamgenoot de pass kan geven. In de opbouw zijn verschillende dingen verbeterd. Zo worden er loopacties met meerdere spelers en nep-loopacties gemaakt en zullen spelers zich aanbieden om de bal te krijgen.

Techniek

Waar in FIFA 16 de bal nog automatisch hoog wordt geschoten als je hard schiet, is er in FIFA 17 de mogelijkheid om een bal veel kracht mee te geven, maar toch laag te schieten. Een steekpass geven gaat ook gerichter en met meer precisie. Verder kunnen doeltrappen ook gerichter worden genomen, door de juiste snelheid en richting aan de bal mee te geven. Ten slotte kan de bal naar beneden worden gekopt om het de keeper extra moeilijk te maken.

Nieuwe gamemode in FIFA 17: The Journey

The Yourney is een nieuwe gamemode waarin je een jong talent, Alex Hunter, speelt. Alex Hunter kan in elke Premier League-club spelen met grote namen als teamgenoten. Je ervaart hiermee hoe het is om als talent te debuteren en je maakt alle emoties mee die daarbij vrij komen. Het verhaal wordt beïnvloed door de resultaten van Hunter op het veld, maar ook de beslissingen die buiten het veld worden genomen. Hunter wordt soms ook geïnterviewd en hierbij mag je zelf bepalen wat je zegt. Denk je vooral aan het team of vind je jezelf belangrijker? Beslissingen die je maakt hebben invloed op hoe teamgenoten en het publiek over je denken.

Frostbite

In FIFA 17 wordt de Frostbite Engine gebruikt, bekend van andere grote games zoals Need for Speed en Battlefield. Er wordt zo meer detail zichtbaar in het spel en emoties van spelers en fans worden zichtbaar. Ook lijken de spelers in het spel erg veel op de werkelijkheid. Frostbite is erg handig bij de nieuwe gamemode The Journey, want hiermee worden dingen die buiten het veld, zoals de kleedkamer of spelerstunnel, erg mooi afgebeeld.

EA Sports heeft ook al een trailer uitgebracht voor FIFA 17 en The Yourney.
© 2016 - 2019 Vlasje24, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
FIFA 17: storymode The Journey met Alex HunterFIFA 17: storymode The Journey met Alex HunterIn het spel FIFA 17 (te koop vanaf 29 september 2016 op Xbox, PlayStation en PC) is het voor het eerst in de geschiedeni…
FIFA 16 Ultimate Team, coins kopen voor iOS (iPhone, iPad)Via de gratis applicatie genaamd FIFA 16 kun je het voetbalspel met het onderdeel Ultimate Team spelen. In dit onderdeel…
De Web App van FIFA Ultimate Team (Companion App)De Web App van FIFA Ultimate Team (Companion App)FIFA 15 Ultimate team (FUT) is een populair onderdeel van het voetbalspel genaamd FIFA 15. In FUT moet je onder andere h…
FIFA 17: Coin Boost rewards in Ultimate TeamFIFA 17: Coin Boost rewards in Ultimate TeamEen goede manier om meer coins te krijgen in FIFA 17 Ultimate Team is door gebruik te maken van een coin boost. Je kunt…
Bronnen en referenties
  • https://www.easports.com/fifa
  • https://www.youtube.com/channel/UCoyaxd5LQSuP4ChkxK0pnZQ
  • https://nl.wikipedia.org/wiki/Frostbite_Engine

Reageer op het artikel "Vernieuwingen in FIFA 17"

Infoteur: Vlasje24
Laatste update: 04-07-2016
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!