InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > FIFA 17: storymode The Journey met Alex Hunter

FIFA 17: storymode The Journey met Alex Hunter

FIFA 17: storymode The Journey met Alex Hunter In het spel FIFA 17 (te koop vanaf 29 september 2016 op Xbox, PlayStation en PC) is het voor het eerst in de geschiedenis mogelijk om een storymode te spelen. Deze storymode heet The Journey en je speelt hier met Alex Hunter, die graag een pro-voetballer wil worden. Zo’n storymode is een nieuwe feature die niet in eerdere games in de reeks is geweest. Wat houdt deze storymode precies in? Is het vergelijkbaar met de eerdere Be a Pro-modus modus in de games, of is het toch geheel vernieuwend?

FIFA 17

FIFA 17 is een voetbalspel dat gespeeld kan worden op de consoles Xbox en PlayStation of de pc. Het spel is te koop vanaf 29 september 2016 en is beschikbaar in verschillende vormen: de normale variant en de deluxe edition. Voor mensen die het spel kopen middels een pre-order zijn er ook nog verschillende bonussen beschikbaar. Het is een voetbalgame die al jaren razend populair is. Eén van de bekendste speelmodus is waarschijnlijk wel FIFA Ultimate Team, waarin je voetbalkaarten met bekende spelers kunt verzamelen. Een modus die nog niet eerder in een FIFA game voorkwam, en dus voor het eerst te spelen is in FIFA 17, is The Journey, met in de hoofdrol Alex Hunter, iemand die maar al te graag een professionele voetbalspeler wilt worden. Jij als speler gaat hem daarbij helpen.

Storymode The Journey

In storymode They Journey van FIFA 17 speel je als Alex Hunter, een jonge voetballer die het wil maken tijdens de Premiere League. Hoe hij het doet, is afhankelijk van de prestaties op het veld, maar óók daarbuiten. Zo kun je bijvoorbeeld bepalen wat Alex Hunter tegen de pers zegt en volgens de makers van FIFA 17 zijn de keuzes die je hierin maakt afhankelijk van de verloop van het verdere spel. Geef je verkeerde antwoorden, dan zou een ontslag één van de mogelijkheden zijn. Het is de bedoeling om in The Journey speciale opdrachten te voltooien om verder te komen en te groeien als voetballer. In de storymode zitten allerlei cutscenes. Het is een singleplayer optie, dus je kunt deze mode niet spelen met andere mensen samen.

Alex Hunter

De grote rol in The Journey in FIFA 17 is weggelegd voor Alex Hunter. Deze jonge voetballer wil het helemaal maken in de voetbalwereld en zet alles op alles om dit voor elkaar te krijgen. Alleen zijn uiterlijk staat vooraf vast, de rest kun je zelf invullen. Hoe goed hij is in het voetballen en wat zijn persoonlijkheid is, ligt volledig in de handen van de gamer. Zo is het mogelijk om hem bijvoorbeeld een betere conditie te geven of hem op een bepaalde manier te laten reageren. Hoe zijn carrière verloopt bepaal jij als speler.

Andere personages

Alex Hunter krijgt in The Journey te maken met allerlei andere personages. Denk aan andere voetballers, interviewers, PR-Managers en trainers. Enkele namen die je in het spel tegen kunt komen zijn bijvoorbeeld:
  • Harry Kane
  • James Rodriguez
  • Marcos Reus
  • Anthony Martial
  • Eden Hazard
  • Dele Alli
  • Marcos Rashford
  • Reece Oxford

Verschil met Be a Pro-modus in eerdere FIFA games

In eerdere FIFA games kon de Be a Pro-modus al worden gespeeld. Veel mensen denken dat The Journey in FIFA 17 vergelijkbaar is, omdat je ook hier opdrachten op het veld moet voltooien en je daarna je skills kunt verbeteren. Het grote verschil is vooral dat je nu zowel binnen als buiten het veld wordt gevolgd en dit zorgt voor een fijne afwisseling in het spel.

Groot risico

EA neemt in FIFA 17 een groot risico door met deze extra speelmodus op de proppen te komen. Het is voor het eerst in jaren dat de ontwikkelaar met zo’n grote verandering in de FIFA games is gekomen. EA wil graag dat het spel vernieuwend en interessant blijft. Veel fans schreeuwen er echter al jaren om, en zijn blij met de nieuwe toevoeging. Juist met dit soort uitbreidingen blijft FIFA interessant voor de liefhebbers om te spelen.

Moet je de storymode spelen?

Het is niet verplicht om de storymode in FIFA 17 te spelen. Behalve de storymode, zijn de andere speelmogelijkheden die we van eerdere FIFA releases kennen ook nog steeds te spelen. Zo kun je nog steeds de spelerskaarten verzamelen door middel van coins en zal het ook nog steeds mogelijk zijn om tegen anderen te spelen.

Beschikbaar op console en computer

The Journey zal zowel op de pc als op de console beschikbaar zijn om te spelen. FIFA 17 is vanaf 29 september 2016 te koop voor de PC, de XBox 360, Xbox One, PS3 en PS4. FIFA is niet te koop via Steam, maar wel bij de bekende verkooppunten voor games. Denk aan winkels als Intertoys, Bart Smit, Bol.com en Coolblue.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Vernieuwingen in FIFA 17Vernieuwingen in FIFA 17Elk jaar komt EA Sports met een nieuwe versie van de immens populaire game FIFA. Eind september 2016 brengt EA de game F…
FIFA 17: Coin Boost rewards in Ultimate TeamFIFA 17: Coin Boost rewards in Ultimate TeamEen goede manier om meer coins te krijgen in FIFA 17 Ultimate Team is door gebruik te maken van een coin boost. Je kunt…
FIFA 17: Snel coins verdienen in Ultimate TeamFIFA 17: Snel coins verdienen in Ultimate TeamIn FIFA 17 bestaat de Ultimate Team optie. Dit is een speloptie die bij veel spelers ontzettend geliefd is. Bij FUT (Fif…
FIFA 16: Deluxe en Super Deluxe Edition PS3, PS4 & XboxDe uitgebreide versies van FIFA 16 heten dit jaar de Deluxe Edition en Super Deluxe Edition. Voorgaande jaren werd deze…
FIFA 16 Ultimate Team, coins kopen voor iOS (iPhone, iPad)Via de gratis applicatie genaamd FIFA 16 kun je het voetbalspel met het onderdeel Ultimate Team spelen. In dit onderdeel…
Bronnen en referenties
  • http://fifa17news.com/fifa-17-story-mode-what-we-know-so-far-about-the-journey-so-far/
  • http://www.nu.nl/reviews/4276792/eerste-indruk-vernieuwd-fifa-17-voelt-nog-stroperig.html
  • https://www.easports.com/nl/fifa/the-journey
  • https://www.easports.com/nl/fifa/the-journey/alex-hunter
  • http://www.xgn.nl/fifa-17-preview

Reageer op het artikel "FIFA 17: storymode The Journey met Alex Hunter"

Reactie

Remco, 26-09-2016 18:45 #1
Helemaal niemand zit te wachten op een Alex Hunter waar weinig FIFA spelers zich mee kunnen identificeren. Een gemiste kans van EA want het zou prachtig zijn als je je eigen foto kon plaatsen en zo echte feelings kon krijgen met het verhaal.

Infoteur: Writingsuus
Laatste update: 04-07-2016
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Reacties: 1
Schrijf mee!