InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Beginnen met het spelen van de app Pokémon Go

Beginnen met het spelen van de app Pokémon Go

Beginnen met het spelen van de app Pokémon Go De meeste mensen hebben op zijn minst weleens gehoord van Pokémon, Nintendo's populaire spel, waarbij spelers door een fictieve wereld reizen met als doel om elke Pokémon die er is te verzamelen. Maar de wereld in het jaar 2016 is anders dan de wereld van de jaren 90: Nintendo en Niantic Labs zijn gaan samenwerken om de spelers in de echte wereld te verzamelen, dankzij een combinatie van GPS, augmented reality (een live beeld van de wereld waaraan fictieve elementen worden toegevoegd) en graphics. Het ontwikkelde spel heet Pokémon Go en het is beschikbaar op iPhone en Android. Hoe speel je het spel en wat zijn de tips en trucs die je moet weten om de Pokémon te verzamelen?

Wat is Pokémon Go

De basis van het spel is hetzelfde als de basis van de Pokémonspellen die in het verleden uit zijn gekomen, Pokémon vangen, een gevecht spelen, items gebruiken, je dieren laten evolueren met een gekke twist, maar dan allemaal in de echte wereld. In plaats van het lopen door een virtuele wereld op je scherm thuis speel je dit spel terwijl je door de echte wereld loopt. Je hoeft geen echte fan te zijn of vroeger Pokémon gespeeld te hebben om veel plezier te hebben van dit spel: je kan door de buurt lopen met vrienden, historische monumenten bezoeken die aangemerkt zijn als Pokéstops en nieuwe vrienden maken in de buurt met andere Pokétrainers.

Hoe log je in

Nadat je de app gedownload hebt kun je je avatar personaliseren. Na de eerste keer inloggen kun je het geslacht kiezen, de kleur van de ogen, de haarkleur, het shirt, de pet, de broek, de schoenen en de rugzak. Als je dit hebt gedaan kom je in de Pokémon Go-kaart terecht. Dit is een geanimeerde versie van Google Maps. Je ziet straten, bewegend gras (hier zit dan een Pokémon), en PokéStops en Pokémon Gyms. Als je in de echte wereld beweegt doet je avatar op je scherm dat ook. Er verschijnen Pokémon op de kaart en je device geeft een trillend geluid als er een Pokémon in de buurt is. Als je er eentje aan kunt klikken dan kan je proberen deze te vangen.
  • Speler icoon: Je speler icoon is links aan de onderkant van je scherm. Tik deze aan om informatie over je avatar te zien, samen met een lijstje van doelen die je hebt gehaald in het spel.
  • Rugzak: Hier worden alle spullen die je op je reis vindt opgeslagen.
  • Pokédex: Je index van Pokémon, compleet met informatie over de soorten die je gevangen hebt.
  • Pokémon: Hier kun je alle Pokémon zien die je in bezit hebt.
  • Nearby Pokémon: Tik rechts aan de onderkant van het scherm om te zien welke Pokémon dichtbij zijn.

Hoe vang je Pokémon

Nadat je de avatar hebt aangemaakt verschijnen er drie Pokémon voor je. Je kan kiezen en nadat je er eentje hebt gevangen verdwijnen de andere twee. Als je vier keer weg bent gelopen van deze drie Pokémon krijg je een vierde optie: Pickachu. Nadat je de eerste hebt gevangen is het tijd om andere Pokémon te vangen. Je kan wilde Pokémon vangen terwijl je door de buurt loopt. Blijf in de bewoonde gebieden: vaak zijn er Pokémon vlakbij Pokéstops. Hoe meer Pokéstops er in de buurt zijn, hoe meer wezens er zullen verschijnen. Probeer locaties te bezoeken met kunst: toeristische trekpleisters of winkelcentra zijn goede plekken om te starten.

Terwijl je door de buurt loopt beweegt je avatar mee op de kaart in de app door gebruik van GPS. Als een Pokémon dichtbij genoeg is om te vangen verschijnt deze op je scherm. Omdat het wat vreemd kan zijn om tijdens het wandelen alleen maar op je scherm te kijken hoef je tijdens het wandelen niet op je scherm te kijken: als je vlakbij een Pokémon bent krijg je een notificatie in de vorm van een trilling en je hoort een geluid (als je geluid aan is).

Je kan dan naar een veilige plaats gaan (niet midden op de doorgaande weg stil gaan staan) en op de zichtbare Pokémon tikken om het te vangen. De app zoomt in op je avatar en je camera gaat aan. De Pokémon verschijnt in je scherm met de echte wereld op de achtergrond. Als je de camera niet wil gebruiken of als deze teveel van je batterij verbruikt kun je deze uitzetten in de rechter bovenhoek van je scherm.

Als je een Pokémon hebt gevonden kun je een Poké Ball gooien door te swipen. Je tikt de bal in je scherm aan en houdt deze vast, er verschijnt een glimmende ring rond de Pokémon. Als deze ring op haar kleinst is moet je de bal direct naar de Pokémon gooien om deze te vangen door te richten op het wezen en de bal los te laten. Als het is gelukt is de Pokémon gevangen in de bal. Soms ontsnappen ze uit de bal en moet je nog eens gooien.

Hoe verzamel je items uit PokéStops

PokéStops zijn belangrijke plaatsen in het gebied waar je bent, het kunnen bijvoorbeeld monumenten zijn of gedenkplaatsen, kunst of historische gebouwen. Het zal nooit een plek zijn die niet voor publiek toegankelijk is, zoals in een privégebouw of achter een hek. PokéStops zijn een makkelijke manier om items te verzamelen, ervaring op te doen en Poké Eggs te verzamelen. Deze eggs kunnen uitgebroed worden door middel van de broedmachine die je in je app hebt. Als er een PokéStop in je buurt is dan zie je een blauwe kubus verschijnen. Als je in de buurt bent verandert de kubus in een draaiende cirkel waarop je kunt tikken. Swipe de cirkel om het te laten draaien en je zal beloond worden met verschillende items zoals Poké Balls om mee te gooien, Poké Eggs en meer. Als je meer levels hebt gehaald komen er nieuwe items om te verzamelen. Nadat je een PokéStop hebt bezocht wordt de kubus paars en kan je deze 10 minuten niet bezoeken.
© 2016 - 2019 Tennessee, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Pokémon Go: tips voor beginnersPokémon Go: tips voor beginnersPokémon Go is een spel dat gespeeld kan worden op je smartphone. Je gaat er op uit in de wijde wereld om Pokémon te vang…
Pokémon Go: hoe kom je aan meer Pokéballs?Pokémon Go: hoe kom je aan meer Pokéballs?Pokémon Go is een verslavend spel voor de mobiele telefoon, waarin de speler de wijde wereld in moet gaan om Pokémon te…
Introductie van de Kinect camera voor de Xbox 360Introductie van de Kinect camera voor de Xbox 360Microsoft introduceerde najaar 2010 de Kinect camera voor de spelcomputer Xbox 360. Met deze Kinect camera krijgt de geb…
Pokémon Go: batterij snel leeg, hoe voorkom je dit?Pokémon Go: batterij snel leeg, hoe voorkom je dit?Pokémon Go is een app die gespeeld kan worden op je smartphone. Het is de bedoeling om Pokémon te vangen door daadwerkel…
Pokémon Go: kost Pokémon Go geld?Pokémon Go: kost Pokémon Go geld?Pokémon Go is een app, waarbij je daadwerkelijk rond moet gaan lopen om verschillende Pokémon te kunnen vinden. Het is e…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Voltordu, Pixabay
  • http://www.cnet.com/how-to/how-to-play-pokemon-go/ (geraadpleegd in juli 2016)
  • http://www.independent.co.uk/life-style/gadgets-and-tech/gaming/pokemon-go-uk-release-date-international-how-to-play-iphone-android-a7129146.html (geraadpleegd in juli 2016)
  • http://www.techinsider.io/how-to-play-pokemon-go-2016-7 (geraadpleegd in juli 2016)

Reageer op het artikel "Beginnen met het spelen van de app Pokémon Go"

Infoteur: Tennessee
Gepubliceerd: 12-07-2016
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!