InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Battlefield 2 (BF2)

Battlefield 2 (BF2)

Battlefield 2 (BF2) In juni 2005 kwam Battlefield 2 uit, het derde spel in de uiterst succelvolle Battlefield reeks. In tegenstelling tot de eerste twee delen uit deze serie speelt Battlefield 2 zich af in het heden.

Battlefield 2

Battlefield 2 is het derde spel in de Battlefield reeks. Het spel werd in Europa op 24 juni 2005 uitgebracht door Electronic Games (EA). Net als Battlefield 1942 en Battlefield Vietnam is Battlefield 2 ontwikkeld door DICE. Het spel kan in single- of multiplayer worden gespeeld en beschikt over moderne wapens om de fictieve oorlog tussen de Amerikanen en de Chinezen of MEC (Middle Eastern Coalition, een fictief leger uit het Midden-Oosten).

Infanterie klassen

In Battlefield 2 kunnen spelers kiezen uit zes verschillende infanterie klassen, met elk hun eigen sterke en zwakke punten. Ook heeft iedere klasse zijn eigen uitrusting.

De klasse kan worden gekozen aan het begin van een spel of tussentijds wanneer men in het spel is overleden. Verder kan men nog wisselen van klasse door een 'kit' op te pakken van een andere klasse.

De klassen zijn:
  • Spec Ops
  • Sniper
  • Assault
  • Support
  • Engineer
  • Medic
  • Anti-Tank

Uitbreiding

Battlefield 2 heeft maar één uitbreidingspakket, namelijk Battlefield 2: Special Forces. Het werk aan deze uitbreiding begon al voordat Battlefield 2 in de winkels lag. De uitbreiding geeft extra aandacht aan infanteriebestrijding in tegenstelling tot voertuigbestrijding van het origineel.

De Special Forces in de uitbreiding bestaan uit:
  • US Navy SEALS
  • Britse SAS
  • Russische Spetsnaz
  • MEC Special Forces
  • Rebels
  • Insurgents

De speler krijgt acht extra kaarten met tien nieuwe voertuigen, waaronder de AH-64D Apache en Mi-35 Hind. Naast deze nieuwe inhoud, heeft de speler toegang tot nieuwe apparatuur, zoals nacht visie, traangas en flashbangs.

Systeem vereisten

  • Windows XP
  • 512 MB RAM
  • Geluidskaart
  • 2.3 GB vrije harde schijf ruimte
  • 1.7 GHz AMD Athlon XP/Sempron/Intel Pentium 4/Celeron D CPU
  • DirectX ondersteunende 128 MB videokaart (Radeon 8500/GeForce FX 5700 of hoger)
© 2008 - 2018 Waarten, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Battlefield 2 (BF2)"

Infoteur: Waarten
Laatste update: 12-10-2011
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!