InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > FIFA 19: release, de beste spelers en FUT

FIFA 19: release, de beste spelers en FUT

FIFA 19: release, de beste spelers en FUT 28 september 2018 is de dag waar elke FIFA-fan naar uitgekeken heeft: de release-datum van FIFA 19. De game voor Playstation, XboX, Nintendo Switch en Windows kent een aantal nieuwe features ten opzichte van de voorgaande editie. Zo geeft het Active Touch System je een nog realistischer beleving van het spel en kun je met de Dynamic Tactics nog meer je creativiteit uitleven. Uiteraard zijn er ook weer een aantal nieuwe icons toegevoegd, waaronder Johan Cruijff, Ruud van Nistelrooij, Luis Figo en Rivaldo. Op 12 september 2018 publiceerde EA Sports al een overzicht van de 100 beste spelers in FIFA 19.

Inhoud

Release van FIFA 19: 28 september 2018

FIFA is één van de populairste games die er bestaan. De door EA Sports uitgebrachte game verschijnt al sinds 1993. De editie van 2018 ging wereldwijd zo'n 24 miljoen keer over de toonbank. Tijdens de E3 2018 persconferentie in juni 2018 werd de releasedatum voor FIFA 19 bekendgemaakt: 28 september 2018. De game is geschikt voor PlayStation 3, PlayStation 4, Nintendo Switch, Microsoft Windows, Xbox One en Xbox 360. Evenals in de versie van 2018 prijkt Cristiano Ronaldo op de cover van de games. Op de cover van de Champions Edition staat ook Neymar afgebeeld.

Extra's bij een pre-order

FIFA 19 kan al enkele weken voorafgaand aan de release online worden gereserveerd. Doe je een zogenoemde pre-order (het bestellen van de game voor de releasedatum) dan heeft EA Sports wat extra's voor je in petto. Zo ontvang je tot vijf jumbo Premium Gold-pakketten. Deze worden gedurende de eerste vijf weken per stuk vrijgegeven. Tevens krijg je een Cristiano Ronaldo leenitem voor zeven FUT-wedstrijden en verschillende Special Edition FUT Kits.

Nieuw in FIFA 19

FIFA 19 kent een aantal nieuwe features ten opzichte van de versie uit het voorgaande jaar. Zo wordt voor het eerst gebruikt gemaakt van het Active Touch System, waarbij je de schietknop nog een tweede keer kunt indrukken om exact te bepalen op welk moment de bal geschoten wordt. Met de nieuwe Dynamic Tactics kun je zelf strategieën configureren en deze real-time inschakelen tijdens een wedstrijd. Tevens worden een aantal competities voor het eerst aan het spel toegevoegd zoals de UEFA Champions League, UEFA Europa League en UEFA Super Cup. De reden dat FIFA deze competities nu voor het eerst kan aanbieden is dat de licentie van Pro Evolution Soccer op deze competitie verlopen is. Ook de Chinese Super League is toegevoegd.

FIFA 19 kent ook een aantal nieuwe signature moves, waaronder Andrés Iniesta’s La Croqueta. Daarnaast zijn 25 nieuwe icons toegevoegd waaronder Johan Cruijff, Ruud van Nistelrooij, Roberto Baggio, Steven Gerrard, Rivaldo, Ryan Giggs, Michael Ballack en Luís Figo. Johan Cruijff heeft overigens een maximale rating van 94 gekregen, wat lager is dan bijvoorbeeld Maradona (98) of Pelé (97). De Journey-serie met Alex Hunter krijgt in FIFA 19 een vervolg.

De top 10 beste spelers in FIFA 19

In de game FIFA wordt gewerkt met ratings voor de vele duizenden voetballers die gebruikt worden. Hoe dichter de rating van een speler bij de 100 in de buurt komt, des te beter is de speler in kwestie. De ratings lopen van 1 tot 100. De totale ranking is een gemiddelde van de verschillende karakteristieken waarop een speler beoordeeld wordt zoals zijn dribbel, schot, fysieke kracht, passing en snelheid. EA Sports probeert deze verschillende scores zo dicht mogelijk bij de werkelijkheid in de buurt te brengen en hier gaan jaarlijks dan ook elke keer weer zeer veel manuren in zitten. Op 12 september 2018 maakte EA Sports de top 100 van de beste spelers uit de nieuwste editie van de game bekend. Daarbij bleek dat Cristiano Ronaldo en Lionel Messi beide een rating van 94 hebben en daarmee de beste spelers uit de game zijn.

De top 10 van de beste spelers in FIFA 19 ziet er als volgt uit:
  1. Cristiano Ronaldo (94)
  2. Lionel Messi (94)
  3. Neymar (92)
  4. Luca Modrič (91)
  5. Kevin De Bruyne (91)
  6. Eden Hazard (91)
  7. Sergio Ramos (91)
  8. Luis Suarez (91)
  9. David De Gea (91)
  10. Toni Kroos (90)

De beste Nederlanders

In de top 100 van beste FIFA 19 spelers vinden we ook twee Nederlanders terug:
  1. 82. Virgil van Dijk (85)
  2. 87. Arjen Robben (85)

FIFA Ultimate Team (FUT) in FIFA 19

FIFA Ultimate Team (FUT) is een zeer populaire gamemodus en uiteraard zie je deze daarom ook terug in FIFA 19. FUT stelt je in staat om je eigen dreamteam samen te stellen en van de grond af op te bouwen. Je begint je avontuur met een starter pack en een loan player item die je maar in een gelimiteerd aantal wedstrijden kunt gebruiken. Deze leenspeler geeft je team een enorme boost. Kies bijvoorbeeld maar eens tussen Antoine Griezmann, Robert Lewandowski, Jonas en Luis Suárez. Gedurende het spel krijg je steeds meer mogelijkheden om je team te verbeteren en er zo echt een powerhouse van te maken dat de beste clubs ter wereld aankan. Je kunt spelers kopen en verkopen op de FUT-transfermarkt, pakketten kopen uit de FUT-winkel die spelers en verbruiksitems bevatten en verschillende uitdagingen aangaan in de jacht op de beste beloningen. Wanneer je in FIFA 19 navigeert naar FUT dan kun je ervoor kiezen een complete uitleg te krijgen van de gameplay of dit over te slaan als je er al bekend mee bent.
Gerelateerde artikelen
FIFA 16: Deluxe en Super Deluxe Edition PS3, PS4 & XboxDe uitgebreide versies van FIFA 16 heten dit jaar de Deluxe Edition en Super Deluxe Edition. Voorgaande jaren werd deze…
FIFA 16: de beste spelersFIFA 16: de beste spelersOp 24 september 2015 is de nieuwe versie van het videospel FIFA uitgekomen. De beste spelers van het nieuwe spel FIFA 16…
FIFA 16 Ultimate Team (FUT), coins kopen voor PS3 en PS4FIFA 16 Ultimate Team (FUT), coins kopen voor PS3 en PS4FIFA 16 Ultimate Team (afgekort als FUT of FUT16) kun je spelen op de PlayStation 3 en PlayStation 4. Als je zelf geen z…
FIFA 16 coins online kopen: Player AuctionHet voetbalsimulatiespel FIFA 16 is erg populair over de hele wereld, vooral de Ultimate Team-functie waarin je zelf je…
De Web App van FIFA Ultimate Team (Companion App)De Web App van FIFA Ultimate Team (Companion App)FIFA 15 Ultimate team (FUT) is een populair onderdeel van het voetbalspel genaamd FIFA 15. In FUT moet je onder andere h…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: SteamXO, Flickr (Publiek domein)
  • https://www.eurogamer.nl/articles/2018-09-12-beste-spelers-in-fifa-19-onthuld
  • https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/338350/dit-zijn-tien-beste-spelers-van-de-game-fifa-19/
  • http://www.goal.com/en/lists/fifa-19-release-champions-league-new-icons-19-reasons-to-get/1tyhmsoricv1z1l7wqz5p6sb0i#1r2hsf9yd685p1mvsyixmnigt4
  • https://www.standard.co.uk/sport/football/fifa-19-ratings-cristiano-ronaldo-and-lionel-messi-rankings-revealed-by-ea-sports-a3934136.html
  • https://en.wikipedia.org/wiki/FIFA_19
  • https://www.bol.com/nl/p/fifa-19-ps4/9200000095214306/?suggestionType=suggestedsearch&bltgh=iIdta4ITqd6LrmX6UpZPRg.1.2.ProductTitle

Reageer op het artikel "FIFA 19: release, de beste spelers en FUT"

Infoteur: Dessal
Gepubliceerd: 14-09-2018
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!