InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Top 5 Wii games: Wii Sports, Wii Play, Mario Kart Wii, Fit

Top 5 Wii games: Wii Sports, Wii Play, Mario Kart Wii, Fit

Top 5 Wii games: Wii Sports, Wii Play, Mario Kart Wii, Fit Wii Sports, Wii Play, Mario Kart Wii, Wii Fit, Super Smash Bros. Brawl... De top 5 Nintendo Wii games, zoals eind 2008 gemeten naar aantal verkochte exemplaren, laat een klassieke verzameling spellen voor de Wii zien. In dit artikel, waar u geen Wii-mote (Wii-afstandsbediening) voor nodig heeft, worden de populairste games van de Wii spelcomputer voor u besproken!

Wii Sports

Wii Sports is niet zonder reden het populairste spel voor de Nintendo Wii: de game wordt in Europa en de Verenigde Staten gekocht als gratis aanvulling op de Wii spelcomputer. Deze zogenaamde launchgame, uitgebracht aan het eind van 2006, bevat meerdere games (inclusief minigames) met betrekking tot de sporten tennis, golf, honkbal, boksen en honkbal. Tevens biedt Wii sports een fitheidstest aan, die maximaal één keer per dag uitgevoerd kan worden. Eind 2008 zijn er meer dan 30 miljoen exemplaren van Wii Sports (inclusief launchgames) over de toonbank gegaan.

Wii Play

Wii Play is met meer dan 16 miljoen verkochte exemplaren (stand: eind 2008) een uitermate succesvol spel voor de Nintendo Wii. De in 2006-2007 verschenen game bestaat uit 9 minigames, met titels als "Laser Hockey", "Fishing", "Tanks!", "Shooting Range", "Billiards" en "Pose Mii". Van een potje tafeltennis tot kleiduifschieten en van biljarten tot het besturen van een tank: sterk punt van Wii Play is vooral het uiteenlopende karakter van de diverse spellen. Toch is er ook kritiek: sommige minigames zouden, vanwege hun herhalende karakter, door sommige consumenten als langdradig worden beleefd.

Mario Kart Wii

Van Mario Kart Wii, verschenen in 2008, werden in hetzelfde jaar reeds zo'n 10 miljoen exemplaren verkocht. Deze cijfers laten zien dat de nieuwste telg van de Mario Kart-familie zeer succesvol is, daarbij slechts gedeeltelijk voorbordurend op het succes van eerdere delen. Geleverd met een Wii Wheel en uitgebreid met diverse banen, karakters, voorwerpen en bewegingen, kent Mario Kart Wii namelijk meerdere vernieuwende elementen, waartoe ook de optie om op motoren te racen behoort. Mario Kart neemt plaats 3 in op de lijst van meest verkochte Wii games (stand: eind 2008). Voor meer informatie over de klassieke versie Mario Kart 64, als download van Virtual Console ook op de Wii te spelen, klik hier.

Wii Fit en Super Smash Bros. Brawl

Op enige afstand van de bovenstaande top 3 staan de nummers 4 en 5 in de lijst van best verkochte Wii spellen: Wii Fit en Super Smash Bros. Brawl. Wii Fit bestaat uit circa 40 verschillende activiteiten, waaronder aerobics, joggen, yoga, krachttraining, schansspringen en andere balansoefeningen. Het spel stimuleert en archiveert in dit alles de fitheid van de gebruiker, van wie ook de body mass index (BMI) vastgelegd wordt. Super Smash Bros. Brawl is daarentegen een fightgame, waarin het mogelijk is met diverse personages uit Nintendo spellen gevechten op een speelveld te voeren. Daarnaast biedt de game opties als een bescheiden platformavontuur, het voltooien van uitdagingen en het ontwerpen van eigen levels. Beide games, Wii Fit en Super Smash Bros. Brawl, waren eind 2008 goed voor zo'n 8 miljoen verkochte exemplaren per titel en nemen daarmee plaats 4 en 5 in op deze lijst van populairste games voor de Nintendo Wii.
© 2008 - 2017 Writerandus, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Top 5 Wii games: Wii Sports, Wii Play, Mario Kart Wii, Fit"

Infoteur: Writerandus
Laatste update: 17-01-2009
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!