InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Bitefight the game

Bitefight the game

Bitefight the game Bitefight, een online game waarin het gevecht tussen weerwolven en vampieren centraal staat. Hoe verslavend is dit spel? Waar draait het allemaal om? En hoe lang kan je dit spelen? Er zijn ontzettend veel online games te vinden op internet. Een van de leukere games zijn diegene waarin je kan groeien, je samen kan werken en bovendien gratis te spelen zijn. Bitefight is hier een van, en tevens ook een populair spel voor jong en oud. Op dit moment (mei 2011) bezit bitefight acht servers, relatief weinig gezien andere landen. Duitsland en Frankrijk bezitten 22 servers, maar zijn wel de landen met een van de meeste spelers. In 46 landen wordt dit spel gespeeld, waarbij in ieder land het spel er precies hetzelfde uitziet, alleen de taal is anders. Dit maakt het voor buitenlandse spelers mogelijk om ook in een vreemd land mee te spelen.

Doelstelling

Doel van het spel is om als weerwolf en vampier zo hoog mogelijk in de scorelijst te komen en zoveel mogelijk goud en buit te verzamelen.

Uitleg spel

Men kan zich aanmelden door een paar simpele stappen op de pagina. Allereerst kiest men ervoor om als weerwolf of als vampier door het leven te willen gaan, daarna wordt er automatisch een server toegewezen aan de speler. Dit zal meestal de server zijn waarop op dat moment voldoende plaatsen vrij zijn. Tip: het is ook mogelijk om zelf een server te kiezen door in de adresbalk achter http://s2 dit te veranderen in s1 of s6, de s staat voor server en het nummer voor servernummer. Een inlognaam, wachtwoord en e-mailadres zijn nodig om mee te kunnen spelen. Inlognamen die niet geaccepteerd worden zoals scheldnamen of discriminerende namen, worden verwijderd. Nu men aangemeld is, kan men beginnen. Je begint (uiteraard) bij level 1. Aan de linkerkant staat het menu, met verschillende opties. Belangrijk is toch wel de stad.

Uitleg over de stad:

  • Bibliotheek: hier kan je je naam laten veranderen tegen betaling van je goud.
  • Herberg: voor het verkrijgen van een quest, wat goudstukken en ervaringspunten oplevert.
  • Handelaar: voor de aanschaf en verkoop van wapens, harnassen, helmen ed.
  • Kerkhof: Goud nodig? door te werken op het kerkhof verdien je al naar gelang je level, steeds meer goud.
  • Grot: jagen op demonen en ander gespuis levert goud en ervaringspunten op.
  • Marktplaats: voor het verhandelen van je tweedehands wapens, helmen etc.

In je schuilplaats ben je veilig voor het andere ras, je kan je schuilplaats upgraden tegen betaling van je goud. Gebouw en muur verhogen je verdediging en je kan meer spullen aanschaffen hierdoor. Iedere upgrade herbergt twee extra wapens ed.

Bij de jacht kan je kiezen om te jagen op het andere ras, of om te jagen op mensen.

Het aanmelden bij een alliantie heeft zijn voor en nadelen. Enerzijds heb je wat meer bescherming, wordt jij veel aangevallen door iemand dan zijn jouw alliantieleden meestal wel bereid je te helpen tegen deze persoon. Ook kun je onderling vaak afspraken maken over de verkoop van wapens, zodat je deze goedkoper kan verkrijgen via de leden. Nadeel is dat er vaak een bijdrage wordt gevraagd en dat je bij een alliantieoorlog of persoonlijke oorlog aangevallen wordt, ook al heb je er niks mee van doen.

Wat kost het?

Helemaal niks! Het spel kan gratis gespeeld worden. Wel kan je zogenaamde helstenen kopen, met echt geld uiteraard. Met deze helstenen heb je verschillende opties, zoals betere wapens ed kopen, je kan ook schaduwvorst worden waardoor je langer kan jagen en je dus meer goud en buit verdiend. Met een gekochte schatkist is je goud van 24 uur werken veilig gesteld tegen dieven.

Hoe verlies ik goud en hoe win ik goud?

Goud verlies je vaak aan het andere ras, deze personen vallen jou aan en indien je het gevecht verliest, verlies je een bepaald percentage van wat jij op dat moment in bezit hebt. Tip: Je kan je beter beschermen tegen vijanden door goede wapens, harnas, helm ed aan te schaffen. Ook je stats moet je goed bijhouden, deze kan je zelf tegen betaling van je goud upgraden op de hoofdpagina. Je stas bestaan uit kracht, verdediging, uithoudingsvermogen, vaardigheid en charisma.
Goud winnen kan door het andere ras aan te vallen, door te jagen in de grot, jagen op mensen en qeest te acepteren.
Je krijgt bij aanmelding ook een link, waarop anderen mensen kunnen klikken. Voor elke klik krijg je een beetje goud en buit, veel is het niet maar alle beetjes helpen.

Verslavend?

Zit je eenmaal goed in het spel, dan kan dit best verslavend werken. Sommigen zitten de hele dag achter de pc, en veel spelen het spel ook op meer dan server. Tip: men kan maar 1 account per server aanmaken, dubbele accounts worden verwijderd en geblokkeerd. Maar er zijn ook mensen die na 10 levels de lol er niet meer van inzien en ermee ophouden. Een alliantie kan wel het spelplezier verhogen, vaak ook omdat deze allianties aparte forums aanmaken. Eenmaal boven level 100 blijkt dat het zonder helstenen vaak moeilijker spelen wordt, maar dit hangt ook sterk af van de server en hoe actief de spelers hierop zijn. Hoe lang het spel te spelen is, is onduidelijk. Voordat je aan level 100 bent, zit je al vele maanden in het spel. Ieder level hogerop kost meer tijd. Er zijn spelers die al level 300 of hoger hebben bereikt.
Gerelateerde artikelen
Het verhaal van de weerwolfHet begrip weerwolf kent iedereen. Langzaam is de weerwolf van angstaanjagend schepsel uitgegroeid tot een even populair…
Boekverslag New Moon/Nieuwe MaanBoekverslag New Moon/Nieuwe MaanNew Moon of in het nederlands Nieuwe Maan, is het tweede deel in de 5-delige Twilight-serie die geschreven is door Steph…
Reclame in online gamesReclame in online gamesReclame in computerspellen bestaat bijna net zo lang als er computergames zelf zijn. De eerste vormen van reclame in gam…
De mythe van de vampierIedereen kijkt in de kist. ‘’Zijn jullie nu tevreden?’’ zegt de dokter. ‘’Nu jullie de eeuwige rust van deze ongelukkige…
De Weerwolf Een mythe?Er kwam een grommend geluid over zijn lippen en zijn ogen waren bloeddoorlopen. Je hoorde de naden van zijn spijkerbroek…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Bitefight the game"

Infoteur: Bibiana
Laatste update: 13-06-2015
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!