InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > De ultieme gadget: De PSP Go van Sony

De ultieme gadget: De PSP Go van Sony

De Play Station Portable is enorm populair. Het is dan ook een geavanceerde, kwalitatief hoogstaande en draagbare game console. Opvolger PSP Go is echter ongekend qua beeldkwaliteit en mogelijkheden. Ook heeft de nieuwste PSP gadget aardig wat lay-out veranderingen ondergaan om de Play Station Portable nog gebruikersvriendelijker te maken. De nieuwe PSP Go is 43% lichter en heeft nog meer voordelen, die het een leuk hebbedingetje maken. Wat is de PSP Go en wat is er zo leuk aan?

Wat zijn de belangrijkste veranderingen ten opzichte van voorgaande versies?

Er is aardig wat veranderd aan de lay-out en bediening van de nieuwe PSP Go. De belangrijkste bedieningsknoppen zitten in de nieuwe variant bijvoorbeeld onder het scherm. Ook is de PSP Go inschuifbaar, zodat hij een stuk kleiner en dus handzamer wordt, wanneer je hem wilt opbergen.

De PSP Go is maar liefst 43% lichter dan de originele PSP en heeft een schermbreedte van 3,8 inch. Het flash geheugen bedraagt maar liefst 16 GB en is nog verder uit te breiden via een speciale memory stick, die in de winkels verkrijgbaar is.

Spellen voor de PSP Go zijn alleen te downloaden, er wordt dus niet meer gewerkt met externe spellen. Dat kan via het Sony Play Station Network maar de verwachting is dat er ook snel een markt zal ontstaan van membership sites en torrent downloads. Via het Network kunnen ook films worden gehuurd, die je op de PSP Go kunt afspelen. De PSP Go ondersteunt zowel games, films als ook muziek. Audio en multimedia files kunnen via een speciaal ontworpen mediacenter op de PSP Go worden geplaatst.

Wat zijn leuke bijkomende voordelen van de nieuwe PSP Go?

Erg interessant is dat de PSP Go Internet toegang biedt via een bluetooth wireless verbinding. Deze optie zorgt er ook voor dat je contact kunt maken met een carkit. Het echte grote voordeel van deze nieuwe console is echter de fabuleuze digitale beeldkwaliteit, die je game en film beleving stevig optimaliseert.

Is er ook een nadeel?

Nadeel is dat je de oude games voor de PSP niet meer kan gebruiken bij de PSP Go, omdat er simpelweg geen UMD drive meer in het toestel zit. Het schijnt dat Sony hard bezig is om hier een oplossing voor te verzinnen. Als je in het verleden een spel hebt gekocht heb je namelijk wel het recht om dat te kunnen spelen op nieuwere varianten van een game console. Een oplossing zou eruit kunnen bestaan, dat je een eerder op UMD gekocht spel kosteloos via het Sony Play Station Network kunt downloaden.

Wanneer kun je deze gadget eindelijk gaan kopen?

De PSP ligt sinds 01-10-09 in de winkels en de richtprijs is 249 EUR. De console is verkrijgbaar in meerdere kleuren. Bij de PSP Go zit een usb-kabel voor downloaden van bestanden naar het toestel, zodat je zelf games kunt downloaden van het Internet.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://www.us.playstation.com/psp/systems/pspgo.html

Reageer op het artikel "De ultieme gadget: De PSP Go van Sony"

Infoteur: Sterretje999
Laatste update: 23-01-2012
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Special: Play Station Portable
Schrijf mee!