InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Welke Simulatie games zijn het waard om te spelen?
mijn kijk op

Welke Simulatie games zijn het waard om te spelen?

Welke Simulatie games zijn het waard om te spelen? Hoe moeilijk is het dezer dagen om te beslissen welke game je op je computer zal spelen. Om u te helpen bij uw keuze heb ik speciaal voor u een Top van Simulatie games samengesteld. Allen met pro's en contra's om uw keuze makkelijker te maken.

1. De Sims 3

Het lang verwachte spel van Electronic Arts, makers van echte hitgames zoals Spore, De Sims 2 en Simcity. En de verwachtingen van de spelers worden met de nieuwe sims vast en zeker ingelost. Geen gesloten wereld meer zoals in sims 2. Ook het grafische systeem maakte plaats voor een complete make-over. Dit mag u zeer letterlijk nemen. Ieder item in de sims 3 is aan te passen naar uw wensen. Ook de simcreator interface is er heel wat makkelijker op geworden. Speciale sims creëren gaat nu heel makkelijk doordat de simcreator nu in het spel is verwerkt. Enig nadeel van het spel is dat u uw sim niet kan meevolgen wanneer hij of zij de job uitvoert. Dit is een spel die zelfs de critici kan bekoren. Helaas is het spel redelijk duur, maar vast en zeker zijn prijs meer dan waart. Het blijft je boeien en verveelt nooit. Proberen is de boodschap!

2. Capitalsm II

Een stokoude simulatie game van Trevor Chan die neigt naar het strategie genre. Ook al zijn de graphics zeer oud, de gameplay is op zen minst ingewikkeld. Uw opdracht? Bedrijven opstarten, Producten maken en vooral winst maken. Dit spel is geschikt voor iedereen die van een uitdaging houdt. Nadeel van dit spel is dat het voor een leek nogal ingewikkeld is. Je moet constant je hersenen laten werken om in dit spel te overleven. De prijs van dit spel is zeer laag, omdat we over een oudere game praten. Ook iets moeilijk te vinden, maar meer dan waart om te spelen.

3. Hotel Giant II

Ooit al gedroomd om uw eigen hotel op te starten? Als uw antwoordt op deze vraag "ja" is, dan is Hotel Giant 2 het spel voor u. Verschillen in grafische elementen is er in deze sequel weinig, maar er zijn meer mogelijkheden in verband met gameplay. Niet enkel kun je een hotel opstarten, maar ook parken, recreatie enzovoort. Uw doel? Zoals gewoonlijk winst maken, maar ook je hotelgasten tevreden houden. Goedkoop spel en gemakkelijk te verkrijgen.

4. Caesar IV

Geobsedeerd door het Romeins Tijdperk? Zou je graag in de schoenen van een Romeins gouverneur staan? Dan is Caesar IV iets voor u. Bouw je eigen Romeinse stad uit, maak gebruik van alle grondstoffen die je beschikbaar krijgt, en vooral, hou Caesar tevreden voor hij je stad terug neemt. Dit spel is aantrekkelijk voor zowel strategie als simulatie spelers. Voor nieuwkomers in dit genre is dit een excellente start.

5.Black and White 2

6. Simcity 4

Simcity 4 is de voorloper van de Sims. Ook een spel gecreëerd door maxis en electronic arts. De top als het op simulatie en strategiegames aankomt. Uw doel? Een stad uitbouwen en winst maken. Het klinkt misschien wat cliché maar dit spel is op vele manieren heel interessant. Alles moet strategisch uitgedoktert worden, waar u uw woonzones en industrie plaatst. Ze te dicht bij elkaar plaatsen kan leiden tot vervuiling en natuurlijk een ongelukkige bevolking. Ook contact leggen met naburige gemeenten voor vuilnis, water en elektriciteit behoort tot de mogelijkheden. Kortom, een zeer gevarieerde game.

7. Spore

U raadt het al. Spore is alsook een spel van maxis en electronic arts. Je creëerd een wezen en zorgt dat het de wereld overleefd. Van amoebe tot allesheerser in de ruimte. Maak jij van je wezen oorlogzuchtige alleseters, geldbezeten monopolisten of vredelievende wezentjes? Alles kan en mag in Spore. Zorg er alleen voor dat jij de machtigste bent!
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Eigenkennis

Reageer op het artikel "Welke Simulatie games zijn het waard om te spelen?"

Infoteur: Santje
Gepubliceerd: 20-09-2009
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Mijn kijk op…
Schrijf mee!