InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Wii Fit Plus: opvolger van de Wii Fit

Wii Fit Plus: opvolger van de Wii Fit

De Wii Fit Plus is de opvolger van het bekende Wii Fit van Nintendo dat zal verschijnen op 28 oktober 2009. Wii Fit is een manier om thuis aan je gezondheid te werken en in beweging te komen met het Balance Board. Er zijn veel verbeteringen in Wii Fit Plus en de makers hebben duidelijk gewerkt aan de punten van kritiek die ze hebben gekregen op de welbekende en succesvolle Wii Fit.

Wii Fit Plus

De Wii Fit Plus zal beschikbaar zijn vanaf 28 oktober 2009 in Nederland en België. Het is een manier om in beweging te komen. De Wii Fit Plus werkt met het Balance Board. Dat is een wit bord dat je bewegingen registreert en tegelijkertijd als een weegschaal werkt. Hierdoor kan het balance board precies zien wat voor een bewegingen je maakt en hoe je deze maakt. Door verschillende oefeningen te doen op de Wii Fit Plus kun je werken aan je lichaam. Er zijn spieroefeningen, yogaoefeningen, aerobicsoefeningen en minigames voor je te spelen. De Wii Fit Plus is de opvolger van de Wii Fit, die al door miljoenen mensen is aangeschaft. De Wii Fit was een groot succes. Wat is er nou eigenlijk veranderd aan de Wii Fit Plus?

Trainingsprogramma op de Wii Fit Plus

Nieuw op de Wii Fit Plus zijn de trainingsprogramma’s die je kunt instellen. Bij de Wii Fit kwam er veel kritiek op dat je niet vooraf een programma kunt instellen, maar veel tijd verliest door telkens naar een andere oefening te gaan. Bij de Wii Fit Plus is dit dus verleden tijd. Je kunt nu een trainingsprogramma samenstellen, zodat je de oefeningen achter elkaar kunt doen en zo effectiever met je tijd bezig bent. Er zijn verschillende samengestelde trainingsprogramma’s. De één zal zich richten op je onderlichaam, terwijl een ander juist aan je conditie werkt. Het is ook mogelijk om een tijdsduur in te geven, bijvoorbeeld 10, 20 of 30 minuten. Je kunt er ook voor kiezen om je eigen programma te maken. Zo kun je bijvoorbeeld een dagje sporten en de dingen doen die jij leuk vindt.

Calorieën tellen

Bij de Wii Fit kon je alleen zien hoeveel minuten beweging je hebt gehad. Bij de Wii Fit Plus is dit anders. Het spel zal proberen te berekenen hoeveel calorieën je verbrandt bij bepaalde oefeningen. Er wordt daarbij rekening gehouden met je gewicht en de oefening die je doet. Het is daarnaast ook mogelijk om een doel in te stellen. Kies bijvoorbeeld een bepaald aantal calorieën die je wilt verbranden en houd je vorderingen tijdens het spel bij.

Multiplayer bij Wii Fit Plus

De makers van Wii Fit Plus hebben nu ook een multiplayer toegevoegd. Het is bij de Wii Fit Plus mogelijk om tot acht anderen samen te spelen. Je hoeft dan niet telkens te switchen van spelers en dat scheelt een hoop gedoe. Het is echter in Wii Fit Plus niet mogelijk om meerdere balance boards te gebruiken.

Nieuwe oefeningen en minigames

In Wii Fit Plus zijn er vijftien nieuwe balansspellen. Ook zijn er nieuwe spieroefeningen en yogaoefeningen. De verschillende oefeningen richten zich op verschillende spiergroepen en dit kan weer positief worden toegepast bij de trainingsprogramma’s. Enkele nieuwe minigames zijn. Zo heb je bijvoorbeeld de obstakelbaan, waarbij je moet rennen, moet afrennen en op verschillende tempo’s moet rennen. Ook kun je een stuk gaan fietsen en je route uitstippelen door langs bepaalde checkpunten te gaan. Ook is er een spel waarbij je ballonnen moet aantikken. Of gooi sneeuwballen vanachter een muur. Je kunt ook een spel spelen waarbij je een stuk moet vliegen door met je armen te wapperen en je lichaam in de juiste richting te leunen.

Vernieuwde minigames Bij Wii Fit Plus

Enkele spellen in Wii Fit Plus zullen herkenbaar zijn van de Wii Fit. Zo zit er nu een Kung Fu gedeelte in de Wii Fit Plus, dat vergelijkbaar is met het boksen op de Wii Fit. Ook de steps uit Wii Fit lijken in een nieuw jasje gestoken te zijn bij de Wii Fit Plus. Hierbij moet je namelijk een big band goed laten uitvoeren door de juiste pasjes op het Wii Balance Board te maken.

Wii Fit Plus te koop

De Wii Fit Plus is vanaf 28 oktober 2009 te koop in Nederland en België. Het spel kan gekocht worden zowel met als zonder Balance Board. Mensen die al een Balance Board hebben, omdat ze Wii Fit al hebben, kunnen het spel dus ook zonder Balance Board kopen en zo op de kosten besparen. De Wii Fit Plus zal te koop zijn in vrijwel alle zaken die games aanbieden. Je kunt de Wii Fit Plus ook bestellen op internet, bijvoorbeeld bij bol.com of de website van free record shop. Zonder Balance Board kort de Wii Fit Plus 29,95 euro.

Meer afvallen

Wil je meer weten over calorieën? In de special Afvallen, verschillende manieren kom je alles te weten over afvallen. Van afvallen met bepaalde producten, tot calorielijsten. En van tips om af te vallen tot afslankpillen.
Gerelateerde artikelen
Lekker fit met de Wii Fit en Wii ULekker fit met de Wii Fit en Wii UDe Nintendo Wii, Wii fit, Wii Fit Plus en de Kinect van Microsoft zijn echt geweldig. Nieuw is de Wii U en fit met de Wi…
Controllers voor de Wii: Wii Remote, Nunchuck, enzControllers voor de Wii: Wii Remote, Nunchuck, enzDe Nintendo Wii is de nieuwe gameconsole van Nintendo. De Wii is een opvallende console en heeft dit vooral te danken aa…
Afvallen met Wii spellenAfvallen met Wii spellenDe Wii is een spelcomputer waarbij je op een actieve manier aan het gamen bent. De Wii richt zich ook op het gezond leve…
Wat is Power Balance? - Werkt de Power Balance armband?Power Balance is een technologie die is ontwikkeld op basis van het in harmonie brengen van de energiestromen in het lic…
Hoe een Nintendo Wii console werktTot op een bepaald moment deden alle producenten van spelconsoles min of meer hetzelfde. Xbox 360 en Playstation 3 waren…
Bronnen en referenties
  • Nintendo.nl
  • Gamez.nl
  • Bol.com
  • Insidegamer.nl
  • Eigen ervaring Wii Fit

Reageer op het artikel "Wii Fit Plus: opvolger van de Wii Fit"

Reactie

Bianca, 20-06-2010 22:54 #1
Bewegen met de Wii is echt fantastisch!
Ik maak er nu al zo'n 5 maanden gebruik van.

Infoteur: Writingsuus
Laatste update: 24-01-2010
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Special: Afvallen
Reacties: 1
Schrijf mee!