InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Nintendo DS - verslavende spelletjes

Nintendo DS - verslavende spelletjes

Verslavende spelletjes zijn vaak spelletjes die vrij simpel zijn, ze blijven relatief het zelfde alleen word er steeds een klein iets mee vrijgespeeld. Er zijn erg veel van dit soort spellen waar je uren zoet mee kunt zijn. In dit artikel kun je een aantal van deze verslavende ds spellen vinden met uitleg.

Pic Pic

In het hele pic pic spel zitten meer dan 1000 levels. Deze duizenden levels zijn onderverdeeld in drie verschillende spelletjes die gaan van makkelijk naar moeilijk.
  • Maze Paint: Je krijgt simpelweg een doolhof te zien aan de ene kant begin je en aan de andere kant moet je er weer uitkomen, de levels worden alleen groter en het kost je tijd als je verkeerd gaat.
  • Drawning: Bij drawning zie je een veld met cijfers, de cijfers die overéén komen moeten met elkaar verbonden worden. Staan er bijvoorbeeld twee tweeën naast elkaar kunt u deze makkelijk aankruizen, staan er twee vijftienen dan word het een stuk lastiger omdat je de juiste weg moet vinden. Alles kronkelt bij dit spel door elkaar heen.
  • Magipic: Dit is dus de lastigste van het spel. Ook ditmaal ziet u een veld met cijfers, ziet u een zes dan betekend dat er zes omliggende vakjes gekleurd moeten worden, staat er een twee dan moeten er maar twee omliggende hokjes gekleurd worden, maar welke?

Bij elk level uit elke categorie is het de bedoeling dat je uiteindelijk een plaatje te voorschijn ziet komen, sommige gekleurd en sommige zijn zwart-wit.

Picross

Niet alleen de naam maar ook het spel principe lijkt ietwat op dat van Pic Pic. Ook bij dit spel is het de bedoeling dat je door het oplossen van puzzels plaatjes te voorschijn krijgt. Picross is verdeeld in verschillende level niveaus. Het spel blijft vrij makkelijk alleen de speelvelden worden groter en de plaatjes mooier.

Bij picross ziet je een tabel voor je, aan de bovenkant en aan de zijkant zie je nummers staan. Voorbeeld; Het tabel bestaat uit tien vakjes van links naar rechts en ook tien van boven naar beneden. Als er dan boven staat 8 en daaronder een 1 betekend dat dat 8 hokjes van boven naar beneden gekleurd moeten worden. Tussen twee getallen moet altijd een kruisje komen. Je plaatst dus een kruisje onder de 8 gekleurde vakjes waardoor je er nog één overhoud. Dat is die ene die dan ook nog gekleurd moet worden.

Het klinkt zo wat ingewikkeld, maar het spel word heel duidelijk uitgelegd als je eraan begint.

Diner Dash

In dit spel speel je een serveerster. Nadat je een level uit hebt gespeeld iets aan het design veranderen en word het steeds iets moeilijker. Het principe is simpel:
  • Je sleept gasten naar een tafel (de hoeveelheid mensen moeten wel aan deze tafel passen)
  • Je geeft ze een menu kaart
  • Je haalt de bestelling op als de gasten hun hand opsteken
  • De bestelling word gemaakt, hierbij staat een nummer zodat je weet bij welke tafel het hoort
  • Je brengt de bestelling
  • Als ze klaar zijn haal je de afwas weg en deze leg je in een container

Dit is de bedoeling in elk level, de mensen op tijd helpen zodat ze niet weggaan en je genoeg geld binnen haalt. Het spel is niet erg duur, zo rond de 20 euro. Maar doordat het verslavend is zorgt het wel voor een paar uur vermaak.

Cradle of Rome

Dit spel heeft iets weg van drie op een rij. Je hebt een speelveld en kunt voorwerpen schuiven zodat er 3 of meer bij elkaar zijn en deze vakjes krijgen dan een gekleurde achtergrond, het hele veld moet gekleurd zijn, dan pas is het uitgespeeld. Er blijven dus nieuwe voorwerpen naar beneden komen als je er een paar weg hebt gespeeld. Op een gegeven moment komen er ook voorwerpen in het speelveld als hamers, bommen etc. Als je er een bepaald aantal van kapot hebt gemaakt krijg je bijvoorbeeld een hamer waarmee je weer een ketting weg kan halen die voor een voorwerp zit. Er komt behoorlijk wat tactiek bij kijken maar ook geluk. De speelvelden krijgen moeilijkere vormen en voorwerpen. Als je een level uit hebt gespeeld krijg je geld, van dit geld kunt je gebouwen kopen om zo Rome op te zetten. Sinds kort is er ook een vervolg op de Cradle of Rome namelijk Cradle of Egypt. In dit spel zijn uiteraard nieuwe levels, je moet monumenten bouwen en er komen nieuwe gereedschappen aan te pas.

Cooking Mama

In het spel cooking mama moet je gerechten klaar maken. Een aantal dingen die je bijvoorbeeld zou kunnen moeten doen:
  • snijden
  • zeven
  • hakken
  • mengen
  • schillen
  • koken

Door een gerecht voldoende te maken kun je nieuwe gerechten vrij spelen. In cooking Mama 2 kun je ook sterren winnen waarmee je een leuk cadeautje mag uitkiezen bijvoorbeeld een nieuwe kleur achtergrond. In dit spel heb je ook een modes genaamd 'Let's cook!'. Hierin moet je de gerechten perfect maken, als dat je lukt kun je nieuwe vriendin/familieleden vrijspelen waarbij ook weer nieuwe gerechten komen. Dit spel kost tussen de 25 á 30 euro. De afbeelding bij dit artikel is van Cooking mama.

Uiteraard zijn er nog veel meer verslavende spellen voor op de ds, nog enkele namen zijn:
  • De spellen van professor Layton
  • Jewel quest
  • Hidden objects - the big journey
Gerelateerde artikelen
De draagbare Nintendo Wii U consoleNintendo heeft sinds kort hun nieuwe console voorgesteld. Deze zou opnieuw de strijd moeten aan gaan met Sony die ondert…

Reageer op het artikel "Nintendo DS - verslavende spelletjes"

Infoteur: Bembi
Laatste update: 30-11-2009
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!