InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Game Boy Micro: klein maar fijn!

Game Boy Micro: klein maar fijn!

De Game Boy loopt al heel wat jaren mee in de markt van de handheld consoles. Jaren geleden hadden we de grote lompe Game Boy met een beeldscherm zo klein dat je er bijna een microscoop bij moest hebben wilde je wat zien. Natuurlijk is er de laatste jaren flink wat veranderd en zijn deze portable spelcomputers flink geüpgrade. De Game Boy micro is een spelcomputer die veel biedt voor in verhouding weinig geld.

Hoe ziet de Game Boy micro eruit?

De Game Boy micro is de opvolger van de Game Boy advance sp. De Game Boy advance sp is weer de opvolger van de Game Boy advance en deze weer van de eerste generatie kleurenbeeldscherm Game Boy: de Game Boy color. De Game Boy micro kenmerkt zich, zoals de naam al zegt, middels een klein en gebruiksvriendelijk uiterlijk. Het is een echt hebbedingetje met een zeer helder beeldscherm die niet zoals zijn oudere broer, de advance met een led lampje verlicht moet worden, maar een eigen achtergrond verlichting heeft. Hierdoor kun je ook heel makkelijk in het donker of in de avond gamen zonder last te hebben van vreemd lichtinval. Deze verlichting van het beeldscherm wordt tevens gebruikt bij de Nintendo DS.

Op de micro vind je naast een helder verlicht scherm ook een ingang voor een hoofdtelefoon zodat je in openbare ruimtes kunt gamen zonder overlast te veroorzaken. Het is sowieso een aanrader om met een hoofdtelefoon te gamen want de luidsprekers zijn niet van een hoge kwaliteit.

Tot slot is er een mogelijkheid om het frontje te wisselen met een ander frontje zodat je de micro persoonlijk kunt maken. Deze frontjes zijn vrijwel niet meer in de winkels te koop maar online zijn er nog genoeg mogelijkheden.

Compatible met al mijn spellen?

Nee. Niet alle oude Game Boy spellen kun je op de Game Boy micro spelen. Oude spellen die je nog hebt voor de originele Game Boy en de Game Boy color zijn te groot voor de Game Boy micro. De oude spellen passen simpelweg niet in het console. De spellen van de Game boy advance en de advance sp zijn wel compatible. Deze spellen zijn dus ook te spelen op de Game Boy micro.

Wat zijn de kosten?

De Game Boy micro is inmiddels alweer een paar jaar oud en is dus ook flink in prijs gezakt. De kwaliteit van het beeld is daarentegen wel erg goed en het uiterlijk van het kleine apparaatje ziet er nog modern en ‘strak’ uit. Je kunt deze Game Boy niet meer in de winkels kopen maar online zijn er genoeg mogelijkheden! Denk bijvoorbeeld aan tweedehands veilingsites of aan digitale winkels zoals ebay waar nog wel nieuwe exemplaren worden verkocht.

De kosten variëren van ongeveer vijfentwintig tot veertig euro voor een tweedehands artikel. Je krijgt er dan wel vaak spellen bij zodat de prijs van het apparaat op zichzelf lager uitvalt.

Nintendo DS?

De Nintendo DS is geen opvolger van de gameboy micro, sterker nog, de gameboy reeks is geëindigd bij de micro. De Nintendo DS reeks kun je zien als een nieuwe begin van Nintendo’s draagbare spelcomputer reeks.

Heeft u al een Nintendo DS en wilt u ook een Game Boy micro aanschaffen en maakt u zich zorgen om de compatibiliteit van de spellen? Geen zorgen! De oude klassiekers van de advance, advance sp en de micro zijn allen ook te spelen op de Nintendo DS.

Tip: voor een leuk prijsje heb je al een Game Boy micro. Ideaal als sinterklaas of kerst cadeau. Niet duur en toch uren speelplezier!
Gerelateerde artikelen
Gameboy "Now you're playing with portable power!"Sinds het begin van het portable spelen van games op draagbare spelcomputers is Nintendo heer en meester. Vele hebben he…
Gratis Nintendo DS & 3DS games downloaden en spelen op PCGratis Nintendo DS & 3DS games downloaden en spelen op PCEen handleiding voor gratis Nintendo DS en 3DS games downloaden en spelen op de PC. Het wordt geprobeerd mogelijk te mak…
Grand Theft Auto: Chinatown Wars voor de Nintendo DSGrand Theft Auto: Chinatown Wars voor de Nintendo DSBen je een echte liefhebber van games en likte je ook je vingers af bij de vorige game uit de GTA serie? Nou dan kun je…
Nintendo 3ds kopenNintendo 3ds kopenNa de gameboy, Nintendo ds, ds light komt nu de Nintendo 3ds. Met de Nintendo 3ds wordt het spelen van de spelletjes nog…

Reageer op het artikel "Game Boy Micro: klein maar fijn!"

Infoteur: Kropslavinken
Gepubliceerd: 17-11-2009
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!