InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Cheats en info; Mario en Sonic op de Olympische Winterspelen

Cheats en info; Mario en Sonic op de Olympische Winterspelen

Cheats en info; Mario en Sonic op de Olympische Winterspelen In aantocht op de olympische winterspelen van 2010 in Vancouver, verscheen vorig jaar 'Mario en Sonic op de Olympische Winterspelen'. In het spel kunnen spelers met een zelfgekozen personage deelnemen aan diverse sporten op de Olympische Winterspelen. In dit artikel vind je alle informatie over 'Mario en Sonic op de Olympische Winterspelen' en vind je veel gebruikte cheats en codes.

Algemene informatie

In oktober van 2009 verscheen 'Mario en Sonic op de Olympische Winterspelen (Vancouver 2010)' voor het eerst. In het Engels werd het spel uitgebracht als 'Mario & Sonic at the Winter Olympics'. Het spel is te spelen op de Nintendo DS en de Wii, en wordt uitgegeven door SEGA. Nintendo heeft de ontwikkelingen van het spel op de voet gevolgd en heeft ook een aardige 'vinger in de pap' gehad bij de ontwikkeling van het spel.

Inhoud van het spel

Spelers kunnen in het spel een personage aannemen die alle sporten van de Olympische Winterspelen 2010 in Vancouver kan uitvoeren. Het spel lijkt daarmee in veel opzichten op de voorganger van 'Mario en Sonic op de Olympische Winterspelen'; namelijk op 'Mario en Sonic op de Olympische Spelen'. In het spel kunnen o.a. de volgende sporten worden beoefend:
  • Skiën
  • Schaatsen
  • Snowboarden
  • Bobsleeën
  • Curling
  • Ijshockey
Met de Wii kan bij een aantal sporten het balance board gebruikt worden, zodat je als het ware zelf kan deelnemen aan de sporten. Een aantal personages die je in het spel kunt spelen zijn:
  • Waluigi (de slechte tegenhanger van Luigi)
  • Bowser junior (het kleine 'draakje')
  • Wario (het 'gemene' mannetje dat lijkt op Mario)
  • Luigi (de jonge broer van Mario)
  • Princess Daisy (het rose prinsesje)

Prijzen en verkoopadressen

Voor de Wii is 'Mario en Sonic op de Olympische Winterspelen' verkrijgbaar vanaf 39,99 euro. Online is dit spel o.a. voor deze prijs verkrijgbaar op de website van Dynabite (je betaalt geen verzendkosten). Op bol.com betaal je ongeveer vijf euro meer. Het spel is verder in veel elektronicazaken verkijgbaar (gemiddelde prijs is 39,99 euro). Voor het spel op de Nintendo DS betaal je iets minder; vanaf 33,99 euro (inclusief verzendkosten). Het spel is voor de Nintendo DS o.a. verkrijgbaar op de website van Proxis en Bol.com.

Cheats en codes

Cheats/codesActie
Geheime winkelNa een aantal uren het spel gespeeld te hebben, of na het afronden van de Festival Modus, krijg je bericht over een geheime winkel. Deze vind je in het winkeldistrict tussen twee winkels aan de linkerzijde.
VIP pakken (kleding)Wanneer je berichten krijgt dat een speciaal iemand je aanmoedigt, zoek die persoon dan op. Klik vervolgens op het persoon en druk op de - (min) knop om het VIP pak te ontgrendelen.
Bonus kostuumsWin vijf gouden medailles of 'eerste plaats' medailles met een bepaalde sport om een speciaal kostuum te krijgen.
Kostuum: zwarte kaartEspio of Mario Bij (bee)
Kostuum: gouden kaartCharming
Kostuum: platinum kaartDiddy Kong
Kostuum: Dry BonesVersla team 'Dry Bones' tijdens een wedstrijd curling
Kostuum: RougeVersla Rouge bij het kunstrijden
Aanmoedingen of juichenWijs de Wii-remote op een personage in het winkelgebied en druk op A.
Gerelateerde artikelen
Olympische Spelen 2014: IJshockey toernooi mannenOlympische Spelen 2014: IJshockey toernooi mannenSportwedstrijden hebben een brede publieke belangstelling. Ook de Olympische Winterspelen krijgt altijd veel publiciteit…
Medaillespiegel Olympische Winterspelen 2014Medaillespiegel Olympische Winterspelen 2014De Olympische Winterspelen 2014 zullen worden gehouden in Rusland. De Russische badplaats Sotsji, gelegen aan de Zwarte…
Programma van de Olympische Spelen 2014: SchansspringenProgramma van de Olympische Spelen 2014: SchansspringenSchansspringen is een Olympische wintersport. Bij schansspringen moet men op ski's vanaf een helling springen. Dit met a…
Olympische Winterspelen 2014, de top 5 van de leukste appsOlympische Winterspelen 2014, de top 5 van de leukste appsVan 7 tot en met 23 februari 2014 worden in het Russische Sochi (Sotsji) de Olympische Winterspelen 2014 gehouden. Over…
Belgische deelnemers en prestaties, Olympische Spelen 2014Belgische deelnemers en prestaties, Olympische Spelen 2014In 2014 worden de Olympische spelen georganiseerd. Veel sporters bereiden zich intensief voor op hun deelname. Ook Belgi…

Reageer op het artikel "Cheats en info; Mario en Sonic op de Olympische Winterspelen"

Reactie

Tobias, 27-02-2010 14:08 #1
Echt vet spel het lijkt net of je echt daar bent mooie openingsceremonie en met het wii balance bord is het nog veel leuker
ook kan je 'festival' kiezen dan kan je per dag jouw onderdelen doen en soms komt er een rievaal:-p

Infoteur: Jolene1984
Gepubliceerd: 10-02-2010
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Reacties: 1
Schrijf mee!