InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Wii 2, de opvolger van de Wii spelconsole

Wii 2, de opvolger van de Wii spelconsole

De Wii 2 wordt hoogst waarschijnlijk de opvolger van de huidige Wii. In de media wordt heftig gespeculeerd over dit nieuwe apparaat. De verwachtingen zijn hoog want kan de Wii 2 straks meer dan de Playstation 3 en de XBox360. Wat zijn nu precies deze geruchten, en hoe ziet de nieuwe Wii 2 er mogelijk uit?

Geruchten rond de Wii 2

Zolang deze nieuwe spelconsole nog niet officieel is uitgebracht gaan er allerlei speculaties rond over de nieuwe mogelijkheden van dit apparaat. In verschillende media zijn berichten uitgelekt door medewerkers van Nintendo, die door de hogere bazen van Nintendo weer zijn ontkent.

Toen de verkoopcijfers van de Wii eind 2009 tegenvielen heeft Nintendo een prijsverlaging doorgevoerd om meer wiiís te kunnen verkopen. De winst op de verkopen van de Nintendo Wii spelconsole lag in de eerste helft van het jaar ruim éénderde lager in vergelijking tot dezelfde periode een jaar eerder. Dit zou mede worden veroorzaakt doordat Nintendo geen degelijke nieuwe spellen meer heeft uitgebracht de laatste tijd. Nu komt er dus een opvolger van de Wii, de Wii 2. Waarschijnlijk wordt de Wii2 in 2011 pas geleverd.

Blu-Ray en HD-resolutie

Volgens de geruchten krijgt de nieuwe Wii 2 console een Blu-Ray speler met ondersteuning voor hogere resoluties. De nieuwe Wii 2 zou dan een resolutie aankunnen van maximaal 1080p, voor zowel spellen als voor films. Door het inzetten van de Blu-Ray speler hoopt Nintendo de piraterij ten aanzien van de spellen terug te dringen. Met de huidige Wii console is het vrij gemakkelijk om spellen te downloaden en te branden. Dit is overigens illegaal als je het originele spel zelf niet bezit.

De WiiPhone

Een ander gerucht dat rondgaat heeft te maken met de mogelijkheid om de Wii console te gebruiken als een soort beeld telefoon. Op een gewone personal computer kun je met behulp van een internetverbinding en een programma als Skype bellen met andere Skype-gebruikers. Als je daarbij ook nog een webcam aansluit heb je beeldtelefoon. Op de nieuwe Wii 2 zou dit ook mogelijk zijn. Sluit je Wii 2 aan op de televisie en je hebt een levensgrote beeldtelefoon.

Omruilen oude Wii

Als de nieuwe Wii 2 massaal op de markt wordt gebracht zou er de mogelijkheid kunnen komen om je oude Wii om te ruilen voor een nieuwe waarbij je dan korting krijgt op de aanschafprijs. Dit is natuurlijk een leuke bijkomstigheid als je een nieuwe Wii wilt gaan kopen. Het is nog wel afwachten of dit ook daadwerkelijk kan straks.

Uiterlijk

Over hoe de nieuwe console eruit komt te zien is nog niets bekend.

De verwachte specs

Aanvullend op de bestaande Wii console krijgt de opvolger nieuwe mogelijkheden. In het lijstje hieronder staan de verwachte nieuwe mogelijkheden. Ze zijn nog niet op feitelijke waarheden gebaseerd. Het is slechts een opsomming van alle geruchten rondom de nieuwe Wii console.

  • Blu-Ray speler
  • HD-resolutie tot 1080p
  • verbeterde grafische mogelijkheden
  • stemherkenning
  • interne harde schijf
  • mogelijkheid voor beeldtelefoon
  • mogelijkheid voor augmented reality
  • 3d mogelijkheden
Gerelateerde artikelen
De draagbare Nintendo Wii U consoleNintendo heeft sinds kort hun nieuwe console voorgesteld. Deze zou opnieuw de strijd moeten aan gaan met Sony die ondert…
Spelconsoles vergelijken, hoe kies je de besteSpelconsoles vergelijken, hoe kies je de besteAls je spelconsoles gaat vergelijken is het belangrijkste dat je kijkt naar het soort spellen dat je wilt gaan spelen. D…
Nintendo Switch, bijzonderheden, prijs en gamesNintendo Switch, bijzonderheden, prijs en gamesDe releasedatum van de Nintendo Switch is wereldwijd op 3 maart 2017. Deze spelcomputer van Nintendo kost in Amerika dan…

Reageer op het artikel "Wii 2, de opvolger van de Wii spelconsole"

Infoteur: Jozzie
Laatste update: 12-09-2010
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!