InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Tweedehands Nintendo games kopen

Tweedehands Nintendo games kopen

Tweedehands Nintendo games kopen Sinterklaas en de kerstdagen komen alweer in zicht. Een veelgevraagd cadeau is dit jaar wederom een leuke game voor de Nintendo consoles. Ondanks de vele speeluren en urenlang speelplezier is een game vaak een dure aankoop. Om de kosten toch een beetje te drukken moeten we slim zijn. Tweedehands games kunnen we betrouwbaar aanschaffen via internet. Ze zijn vaak nog als nieuw dus waarom een duur spel kopen in de winkel? Hier vind je een aantal tips en tricks om een goed spel op de kop te tikken.

Waar?

De belangrijkste tip is natuurlijk zoeken. Koop nooit gelijk het eerste spel dat je ziet op internet. Op tweedehandssites vind je veel games voor alle mogelijke Nintendo consoles. We moeten dan denken aan de Gamecube, de Nintendo 64, de Nintendo ds en natuurlijk de Nintendo Wii. Vergelijk de aanbiedingen die je ziet zorgvuldig en kijk of de verkoper betrouwbaar is. Op de site Marktplaats kun je dat bijvoorbeeld zien aan het aantal jaar dat de verkoper op Marktplaats zit. Je kunt het ook controleren door te kijken hoeveel artikelen de verkoper aanbiedt. Vaak is het zo dat hoe meer de verkoper aanbiedt, hoe betrouwbaarder deze is.

Vergeet ook de winkels in de stad niet. Vaak verkopen gespecialiseerde gameverkopers ook tweedehandsgames. Ze zijn weliswaar iets duurder dan wanneer je een game koop via internet, maar je hebt wel meteen je product in huis en je weet zeker dat er niets mis mee is.

Wat koop je?

Welke game je aanschaft is natuurlijk helemaal naar eigen wens. Populaire games zijn en blijven altijd de Mario games. De prijzen voor deze games zijn over het algemeen iets duurder dan wanneer je een minder bekende titel koopt. Als je totaal geen idee hebt over het te kopen spel kun je het beste een Mario game aanschaffen of weggeven als kerstcadeau.

Welke prijzen moet je in acht nemen?

Je moet denken aan een prijzenrange van vijf tot ongeveer veertig euro. Het hangt er dus van af of je een bekende of minder bekende titel wilt hebben. Ook hangt het natuurlijk af voor welke console je het spel wilt aanschaffen. Spellen voor de Nintendo Gamecube zijn een stuk goedkoper dan games voor de Nintendo Wii. Hier vindt je een prijzenindicatie:

Gamecube

  • Alle mario games: rond de vijftien euro
  • Alle andere titels: tussen de tien en twintig euro
  • Zeldzame of populaire titels: tussen de twintig en dertig euro

Nintendo Wii

  • Alle mario games: rond de dertig euro
  • Alle andere titels: tussen de twintig en dertig euro
  • Zeldzame of populaire titels: tussen de twintig en vijftig euro

Welke spellen zijn altijd een succes?

Als leek is het natuurlijk moeilijk om te beslissen welk spel nou leuk is. Aanraders voor de Nintendo Wii console zijn de volgende:

  • Super Smash Bros. Brawl
  • Mario Galaxy 1 & 2
  • New Super Mario Bros. Wii
  • Mario Party 8
  • Mario Kart Wii
  • Paper Mario Wii

Aanraders voor de Nintendo Gamecube zijn er natuurlijk ook. De nintendo gamecube is weliswaar een de voorganger van de Wii, toch zijn de spellen erg leuk en zijn bijzonder betaalbaar op de tweedehandssites.

  • Mario Sunshine
  • Mario Kart Double Dash
  • Mario Party 4 & 5
  • Paper Mario The Thousand Year Door

Goed vergelijken

De prijzen goed vergelijken is altijd het allerbelangrijkste bij het aanschaffen van een Nintendo game. Met een beetje meer moeite kun je voor hetzelfde bedrag meer games kopen en dat is niet alles gunstig voor de portemonnee, maar is ook nog eens een fantastisch voor de aankomende feestdagen.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Tweedehands Nintendo games kopen"

Infoteur: Kropslavinken
Gepubliceerd: 18-11-2010
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!