InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > De Sims 3 - Een uitgebreid spel

De Sims 3 - Een uitgebreid spel

De Sims 3 - Een uitgebreid spel In de Sims 3 gaat er wederom een hele nieuwe wereld voor je open. Je sims zijn nu in staat om vrij te breken en zitten niet meer vast op je kavel. Ook de interface is vernieuwd en de mooie grafische effecten verrijken je spel aanzienlijk. Stap nu in de nieuwe wereld van De Sims 3 en begin een leuke verslaving. Ook voor mensen die de sims nog nooit hebben gespeeld is dit een echte aanrader.

De Sims 3

Er zijn weinig mensen die de Sims niet kennen. In 2000 was dit de meest verkochte pc game aller tijden. Sindsdien hebben de bedenkers en makers van de Sims er veel aan gedaan om dit spel te verbeteren. Eerder kwam Electronic Arts nog met de Sims 2, en nu is er dus de Sims 3. Voor een doorgewinterde sims speler is dit de kroon op het werk. Alle fans hebben hier naartoe gewerkt en EA Games heeft naar ze geluisterd.

Nieuw in De Sims 3

Natuurlijk zijn er heel veel dingen veranderd in de goede zin van het woord. Hieronder vind je de belangrijkste veranderingen die je spelervaring zullen verrijken.

Nieuwe buurt zonder beperkingen

Je sims worden vanaf nu losgelaten in een hele nieuwe buurt zonder enige beperking. Moest je in De Sims 2 nog met een taxi ergens naartoe en zat je voor de rest vast op je eigen kavel, in de nieuwe versie kunnen je sims gaan en staan waar ze maar willen. Je sim kan de deur uitstappen en de buurt gaan verkennen. Ze kunnen zelfs bij de buren op bezoek gaan en naar de stad om een beetje rond te hangen. Bel aan bij je buren, misschien doen ze wel open. Leer nog meer sims kennen en word een bekende voor je buren.

Nieuwe Sims creëren

Je hebt nu de mogelijkheid om elke sim te maken die je maar wilt. Dik, dun, groot, klein, kaal, snor, je kan het zo gek niet bedenken of het is mogelijk. Je hebt zelfs de mogelijkheid om neuzen, ogen en alle ledematen aan te passen. Doe eens gek en probeer jezelf of een bekend iemand na te maken. Deze nieuwe tool bied je de mogelijkheid om uniek te zijn.

Een uniek karakter

Nu je sim qua uiterlijk uniek is, kun je hem nog unieker maken door zijn karakter te kiezen. Je hebt de mogelijkheid uit talloze karakter eigenschappen. Hier kun je zien welke karaktereigenschappen er zijn en wat het effect is op de sims die zo'n eigenschap heeft. Probeer eens grappige combinaties te maken. Wat dacht je bijvoorbeeld van een sim die dol is op tuinieren maar tegelijkertijd erg netjes is? Of een einzelgänger met een grote familie? Houd er rekening mee dat niet alle combinaties mogelijk zijn. Een sim die een hekel heeft aan kinderen kan dus niet de eigenschap "familie gericht" hebben. Bij het uitkiezen van de eigenschappen word je hierin begeleid door de tool.

Pas alles aan

Kon je in de sims 2 al een hoop aanpassen, in de Sims 3 kun je alles aanpassen. De meubels, vloerkleden, keukenkastjes en alle andere dingen kun je nu een eigen patroon en kleur geven zoals jij het mooi vind. Je kunt kiezen uit veel verschillende materialen en alle kleuren combinaties zijn mogelijk. Op deze manier kun je een oude, houten keuken, een moderne, hoogglans of zelfs een metalen of stenen keuken maken. Richt nu je huis in zoals alleen jij dat kan zonder beperkingen.
© 2011 - 2017 Kwullie, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "De Sims 3 - Een uitgebreid spel"

Infoteur: Kwullie
Gepubliceerd: 18-03-2011
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!