InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Wii! familie(party)spellen

Wii! familie(party)spellen

Wii! familie(party)spellen Wat is nou echt een leuk spel voor op de wii. Deze keuze is vaak in de winkel erg lastig het ene kind houd van dit en een ander weer van dat. Of het moet juist leuk zijn voor groot en klein, maar ook leuk zijn om met een groep te doen. Daarnaast kan het ook weer leuk zijn om juist spellen te hebben waar je extra veel moet bewegen. In dit artikel gaat het vooral over de familiespellen.

Top familiespellen!

Wii party

Dit spel bestaat uit meer dan 80 minigames wat voor veel plezier zal zorgen. Dit spel is heel toegankelijk voor jonge kinderen, maar is ook erg leuk om te spelen als je wat ouder bent. Vooral voor de hele familie of met een groep vrienden is dit een leuk spel. Je kunt dit spel met 4 Wii-afstandsbedieningen spelen. Daarnaast duren sommige spelen wat kort en andere wat langer. Je kan daarnaast kiezen uit 5 partygames zoals het bordspeeleiland, wereldreis, thuisparty enz. Tijdens het spelen van dit spel worden er nog meer spellen vrijgespeeld. Dus iedere keer weer wat nieuws.

Hasbro family spellen avond

Inmiddels zijn er alweer 3 games van dit familiespel.
  • Deel 1 bestaat uit de bekende bord spellen zoals Zeeslag, Yahtzee, Boggle, Sorry! en Schuivers. Natuurlijk zal dit niet zo gaan als jullie gewend zijn, maar zijn er leuke variaties in gemaakt. Sommige spellen zijn te spelen met vier spelers en andere met twee. Door het spel wordt je geleid door mister Potato Head (het vrolijke aardappel mannetje) Je strijd tegen of met elkaar. Wanneer je kiest voor de party mode mag je zelf de hoeveelheid spellen, spelers en tijdslimiet instellen.
  • Deel 2 bestaat uit de spellen Jenga, Operation, Bop-it, Connect 4x4 en Pictureka. En natuurlijk is mr. Potato Head ook weer van de partij. Speel dit met je Mii- personage.
  • Deel 3 bestaat uit de spellen Levensweg, Cluedo, Twister, Muizenval en Yahtzee. Dit spel is te spelen met 4 spelers die wel een eigen Wii-afstandsbediening nodig hebben. En ook in dit spel is mr. Potato Head er weer bij.

Shrek-Crazy Kermis Games

Samen met Shrek naar de kermis wie wilt dit nu niet. De kermis wordt georganiseerd door de zeven dwergen en bestaat uit spellen zoals ringen gooien met Pinokkio en haren trekken. In totaal zijn er zo'n 28 spellen en heb je zelfs kans om het moeras van Shrek vrij te spelen. Je kan dit alleen spelen, tegen een ander of in teams.

Rayman Raving Rabbits

Ben je in een melige bui dan is dit echt een geweldig spel. Het bestaat uit kleine spellen die je alleen kan spelen, maar ook met meerdere spelers. Rayman is aangevallen door doorgedraaide konijnen en juist met deze konijnen moet je het spel spelen. Denk aan bipsglijden helemaal leuk als je het balance bord heb. Gekke dansjes, schietspelletjes, muziek spellen voor iedereen wat wils. En als je dit spel geweldig vind probeer dan ook eens deel 2 en 3

Mario Party 8

Mario party is een spel van het bekende nintendo figuur Mario. Ook zijn vrienden zijn te vinden in dit spel. Dit spel is te spelen met 4 spelers die allemaal een personage kiezen. Je kan daarnaast ook kiezen uit verschillende spel platforms en hoeveel rondes je wilt spelen. Tussen de rondes door wordt er een spel gespeeld waarbij geld verdiend kan worden. Spellen worden tijdens het spelen vrijgespeeld denk hierbij aan komkommer snijden, boeken slepen, kleedhanger glijden, zeepglijden, whoo poppetjes fluiten enz. Speel dit met vrienden en verzamel zoveel sterren en geld en jij bent de winnaar van de avond, maar pas op voor verassingen.

Mario Kart

Ook dit spel is weer te spelen met 4 spelers. Speel met max. vier spelers die allemaal in het bezit zijn van een Wii-afstandsbediening. Je houdt samen met Mario en zijn vrienden een race op de kartbaan. Zorg dat je de race wint op de onvoorspelbare kartbanen. Het bestaat uit een race in teams of individueel. Speel je alleen dan kan je een race houden tegen de computer, maar ook kan je tegen je eigen tijd rijden.

Conclusie

Dit zijn nog maar enkele voorbeelden van leuke familie/partyspellen. Er is voor iedereen wat wils, maar wat jij leuk vind ligt aan jouw smaak en er komen nog ieder jaar nieuwe spellen uit. Dus kies snel en spel en ga de familie of je vrienden een leuke speldag tegemoet.
© 2011 - 2018 Mandiii, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Nintendo's MarioNintendo's MarioMario is een van de bekendste figuren binnen de Game-wereld. Mario is zelfs de mascotte van het merk Nintendo, maar hoe…
Nintendo DSi spellen downloaden en spelenNintendo DSi spellen downloaden en spelenMet de eerdere versies van de Nintendo DS kon je al gratis spellen downloaden. Met het vervolg, de DSi, kan je foto’s ma…
Nintendo 3DS: Games & PrijsWat kun je allemaal doen met de nieuwe Nintendo 3DS? Welke games zijn er, welke gatgets zijn er toegevoegd?
Nintendo DS spellen downloaden en spelenNintendo DS spellen downloaden en spelenTegenwoordig is het mogelijk om DS spellen te downloaden en vervolgens te spelen door middel van een flashkaart. Er zijn…
Bronnen en referenties
  • www.bol.com
  • www.ea.com
  • www.wehkamp.nl

Reageer op het artikel "Wii! familie(party)spellen"

Infoteur: Mandiii
Gepubliceerd: 25-05-2011
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!