InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Team Fortress 2
mijn kijk op

Team Fortress 2

Team Fortress 2 Naast call of duty is één van de meer bekendere first person shooting games, Team Fortress 2. Het is de opvolger van Team Fortress Classic en meteen een hit in de gamewereld. Een uitdagende gameplay en de verschillende klassen die kunnen worden gespeeld maken van Team Fortress 2 een echte must voor je gamecollectie. Iedereen die van FPS gaming houdt vind in Team Fortress 2 zeker zijn ding.

Ontwikkeling:

Oorspronkelijk was Team Fortress een mod voor de game Quake. Team Fortress 2 werd ontwikkeld door Valve Software en zag het daglicht op 18 oktober 2007. Oorspronkelijk uitgebracht voor Xbox 360 en Pc. De playstation 3 versie kwam er pas op 14 december 2007. Een jaar later, in 2008 werd het spel ook individueel verkocht in de winkelrekken.
De losse verkoop werd onder handen genomen door Electronic Arts, beter bekend van de Sims reeksen. Team Fortress 2 is nog steeds beschikbaar en nu ook free to play, via het steamgameplatform.

Team Fortress onderging heel wat veranderingen over zijn ontwikkeling. Uiteindelijk werd het een cartoon look die het geheel een uniek uitzicht gaf, althans voor een first person shooting (FPS) game. De look werd gebaseerd op het werk van J. C. Leyendecker, Dean Cornwell en Norman Rockwell.

Klassen:

Een grote diversiteit aan klassen is een groot pluspunt bij deze game.

Pyro

  • Wapens: flamethrower, backburner, degreaser, shotgun, flaregun, axe, axtinguiser, homewrecker.
  • Hoed: pyro's beanie, respectless rubber glove, triboniophorus tyrannus, Old Guadalajara, Napper's Respite, Handyman's handle, The Attendant.

Scout

  • Wapens: Scattergun, Force A Nature, Pistol, Bonk! Atomic Punch, Crit-a-Cola, The Lugermorph, Bat, Sandman.
  • Hoed: baseball helmet, ye olde baker boy, bonk helmet, Baseball Bill's Sports Shine, Troublemaker's Tossle Cap, Whoopee Cap, Bombing Run, The Milkman.

Heavy

  • Wapens: Minigun, Natascha, Shotgun, Sandvich, Dalokohs, Fists, KGB, Gloves of Running Urgently.
  • Hoed: Football Helmet, Officer's ushanka, Tough guy's tuque, The Hound Dog, Heavy Duty Rag, Pugilists Protector, The Hard Counter, Dealers Visor, Cadavers Cranium.

Soldier

  • Wapens: Rocket launcher, The Direct Hit, Shotgun, The Buff Banner, Legerschep, The Equalizer, The Pain Train.
  • Hoed: Soldier's Stash, Tyrant's helm, Stainless pot, Killer's Kabuto.

Demoman

  • Wapens: Grenade launcher, The Chargin' Targe, Sticky launcher, The Scottish Resistance, Bottle, The Eyelander, The Scotsman's Skullcutter, Pain Train.
  • Hoed: Demoman's Fro, Glengarry bonnet, Scotsman's stove pipe, Hustlers Halmark, Sober Stuntman, Tipplers Tricorne, Rimmed Raincatcher, Carouser's Capotain.

Engineer

  • Wapens: Shotgun, Frontier Justice, Pistol, Wrangler, Wrench, Golden Wrench, Gunslinger.
  • Hoed: Mining Light Helmet, Texas ten gallon, Engineer's cap, Texas Slim's Dome Shine.

Spy

  • Wapens: Revolver, The Ambassador, The Big Kill, Sapper, Spy watch, Cloak and Dagger, Dead Ringer, Disguise kit, Knife.
  • Hoed: The Fancy Fedora, Backbiter's billycock, Camera beard, Magistrate's mullet.

Sniper

  • Wapens: Sniper rifle, Huntsman, SMG, Jarate, Razorback, Kukri, Tribalman's shiv.
  • Hoed: Trophy Belt, Professional's panama, Master's yellow belt, Ritzy Rick's Hair Fixative.

Medic

  • Wapens: Syringe gun, Blutsauger, Medigun, Kritzkrieg, Bonesaw, Ubersaw.
  • Hoed: The Prussian Pickelhaube, Vintage Tyrolean, Otolaryngologist's mirror.
Gerelateerde artikelen
Team Fortress 2Team Fortress 2Team Fortress 2 is een klassengebaseerd schietspel van Valve, en is een onderdeel van the Orange Box en is bovendien ook…
WarRock - First Person ShooterWarRock is een First Person Shooter Multiplayer Game. Het spel komt oorspronkelijk uit Korea en was sinds 2004 al te spe…
Champions Trophy Hockey 2008; teams en speelschema vrouwenVan 17 mei tot en met 25 mei vindt in Mönchengladbach (Duitsland) de World Hockey Women's Champions Trophy plaats. Aan d…
Champions Trophy Hockey 2008; teams en speelschema mannenVan 21 juni tot en met 29 juni vindt in Rotterdam de World Hockey Men's Champions Trophy plaats. Aan dit prestigieuze to…
Het kubbspel: werpspel in teamsHet kubbspel is een relatief onbekend spel dat steeds aan populariteit wint. Het is een spel voor klein en groot waarbij…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Pentadact, Flickr (CC BY-SA-2.0)
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Team_Fortress_2#Klassen
  • http://www.flickr.com/photos/

Reageer op het artikel "Team Fortress 2"

Infoteur: Santje
Gepubliceerd: 24-06-2011
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Mijn kijk op…
Schrijf mee!