InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > The game Rift: Planes of Telara

The game Rift: Planes of Telara

The game Rift: Planes of Telara Rift is een RPG spel op pc waarmee je net als het populaire spel World of Warcraft in een virtuele wereld terechtkomt waar je zult moeten strijden tegen de tegenstander door middel van quests en rifts die plotseling ontstaan in het spel waaruit monsters je zullen tegemoetkomen. Rift is een verslavend en sociaal spel waarmee je uren plezier zult beleven.

Wat is Rift

Rift is een game op pc in de catogorie MMORPG (Massaal Multiplayer Online Role-Playing Game). De game is ontworpen door Trion Worlds en werd wereldwijd opengesteld in Maart 2011. Rift is een fantasie game die je misschien dadelijk doet denken aan het populaire spel World of Warcraft waar deze game veel gelijkenissen mee heeft maar toch totaal anders van is. Het verhaal speelt zich af in de wereld van Telara waar de spelers de persoonlijkheid overnemen van 'Ascended'. Twee concurrerende wezens van de Ascended, de 'Guardians' en de 'Defiant' strijden hun weg door de monsters van Telara in een poging om Regulos neer te halen, een gevallen god die op zoek is naar wraak door de wereld te vernietigen. Rifts of portals kunnen plots ontstaan in de wereld van Telara waardoor je samen met je vrienden of andere spelers zult moeten groeperen om de monsters te verslaan die hieruit zullen voortkomen. Sommigen van deze rifts zullen met een aantal spelers wel te doen zijn om deze terug te sluiten, maar soms zul je er ook tegenkomen waarmee je met grotere groepen zult moeten samenwerken om dit tot een goed einde te brengen. Ook kan je in de verschillende gebieden met een 'zone event' te maken krijgen, hierin zullen de troepen van Regulos proberen de plaatselijke dorpjes over te nemen waardoor je deze voor een tijdje niet meer kunt gebruiken. Aan jou om de Regulos dus tegen te stoppen. Rift is een sociaal spel waarin je bijna zo goed als verplicht bent om samen te werken met andere spelers om je missies tot een goed einde te volbrengen.

Rassen in Rift

In Rift heb je de keuze tussen 6 verschillende rassen. The Guardians zijn opgesplitst tussen de Mathosians, High Elfs, Dwarfs. En de Difiant bestaan uit Ethians, Kelari en Bahmi. Ieder personage heeft de keuze welke roeping hij zal kiezen, deze bestaan uit 4 verschillende roepingen: Warrior, Cleric, Rogue en een Mage.

Zielen

Naast de keuze uit een van de vier roepingen voor je personage kan je je personage verder uitbreiden in verschillende zielen, ieder ziel zal je een ander soort capaciteit en vaardigheid bijbrengen tot je personage. Elk van deze vier roepingen zijn onderverdeeld in 8 verschillende klassen:
  • Warrior: Champion, Reaver, Paladin, Warlord, Paragon, Riftblade, Void Knight, Beastmaster
  • Cleric: Purifier, Inquisitor, Sentinel, Justicar, Shaman, Warden, Druid, Kabbalistische
  • Rogue: Nightblade, Ranger, Bladedancer, Assassin, Riftstalker, Marksman, Saboteur, Bard
  • Mage: Elementalist, Warlock, Pyromancer, Stormcaller, Archon, Necromancer, Dominator, Chloromancer

Rift tips en trucs

  • Upgrade je tas zo snel mogelijk wanneer je voldoende geld hebt bijeengezameld, je zal de extra ruimte immers goed gebruiken. Wanneer je je tas vervangt met de oudere zullen al je items automatisch worden overgezet naar de nieuwe.
  • Doe aan zoveel mogelijk rift-events mee, dit is niet alleen leuk maar helpt je personage een heel stuk vooruit en worden ook vaak beloond met nuttige items.
  • Wanneer je je huisdier een andere naam wilt geven moet je deze naar je roepen, hierna klik je met de rechtermuisknop op de afbeelding van je huisdier zodat er zich een menu opent waar de functie "rename" in staat waarmee je hem een nieuwe naam kan geven.
  • Vorm een goed team met andere spelers, ga nooit in je eentje het spel spelen want zo geraak je nooit ver in dit spel. Het is echt de bedoeling dat je samenwerkt met andere spelers, zorg er dus voor dat je andere spelers leert kennen en team up met deze om verdere missies samen aan te gaan.

Rift minimum systeem vereisten

Dit zijn de minimumvereisten van het spel Rift waarmee je op een lage resolutie het spel kan spelen, voor betere beeldkwaliteit zal je een hogere videokaart nodig hebben.
  • Windows xp, Vista of Windows 7
  • 2.2 GHz of beter
  • 8 Gb geheugen
  • Nvidia GTS 250 of beter
  • Nvidia GTX 200M series of beter
  • DirectX 8.1 geluidskaart
  • DirectX: 9.0
  • Internet breedband connectie
Gerelateerde artikelen
World of Warcraft CataclysmWorld of Warcraft is één van de grootste en populairste games uit de geschiedenis. Behalve het originele spel zijn er oo…
Gratis World of Warcraft spelenGratis World of Warcraft spelenWorld of Warcraft is een zeer bekende game. Je speelt het online en je kunt er ontelbare virtuele avonturen beleven. Je…
Oculus Rift, Oculus VR, releasedatum en mogelijkhedenOculus Rift, Oculus VR, releasedatum en mogelijkhedenOculus Rift is een VR-bril waardoor Virtual Reality zijn naam eer aan doet want door deze VR-Bril beleef je de omgeving…
Bronnen en referenties
  • http://eu.riftgame.com/en/

Reageer op het artikel "The game Rift: Planes of Telara"

Infoteur: Krisdeprest
Laatste update: 06-03-2012
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!