InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Nintendo DS spel - Rune Factory 3

Nintendo DS spel - Rune Factory 3

Nintendo DS spel - Rune Factory 3 Rune Factory 3 is alweer de derde versie van het Rune Factory spel. Het spel is een combinatie van vechten met monsters en het boerderij leven. Voor de liefhebbers van Harvest Moon is dit de opvolger die je zeker wilt hebben!

Afbeeldingen

Hieronder een aantal afbeeldingen om een idee te krjgen van het spel. Dit is een afbeelding van zowel het onder-als bovenscherm van de nintendo.

Het verhaal

Je personage wordt wakker in iemands huis en is zijn geheugen kwijt. Het meisje dat hem gevonden heeft geeft hem een boomhuis om in te wonen met een aanliggend stuk grond om te bebouwen. Ze verteld dat je hier mag blijven wonen en dat je de grond mag bebouwen met groenten/fruit/bloemen die je in het dorp kunt kopen om zo geld te verdienen.Gaanderweg in het verhaal krijg je steeds meer delen van je geheugen terug en kom je erachter dat de boom waarin je woont erg speciaal is en dat jij hier iets mee te maken hebt.

Doel van het spel

Het leuke van dit spel is dat het meerdere doelen heeft. Het hoofddoel is om gaanderweg uit te vinden wat jij met de Sharance boom te maken hebt. Maar om dit uit te vinden zul je veel activiteiten moeten uitvoeren om hier achter te komen. Hoe meer je uitvindt over de boom, hoe meer mogelijkheden je krijgt om nog meer activiteiten te doen. Op deze manier ben je met diverse dingen bezig en verveelt het spel je niet. Ook wordt alles in het spel op een grappige en humoristische wijze gebracht.

Activiteiten in het spel

Er zijn vele activiteiten van het spel, dus hier de belangrijkste:
  • Bebouw je grond met groenten/fruit/bloemen en andere gewassen om deze te verkopen of om in je koelkast te bewaren om er gerechten mee te koken in je keuken
  • Praat met de mensen in het dorp en geef ze presentjes. Ze zullen vaak om je hulp vragen en je er ook voor belonen. Vooral het praten met de vrouwelijke bewoners is van belang om verder te komen in het spel en met een van hen uiteindelijk te trouwen.
  • In bepaalde gebieden buiten het dorpje vindt je de monsters waarmee je kunt vechten. De monsters laten items achter waarmee je later accessoires of wapens of medicijnen mee kunt maken.
  • Geef de monsters te eten zodat je bevriend met ze raakt en je ze als huisdier kunt gebruiken. Sommige dieren kun je berijden, sommigen vechten met je mee en anderen helpen je op de boerderij.

Verder van belang

  • In het spel werk je met een kalender dat 4 seizoenen heeft. Elk seizoen heeft zijn eigen producten om te bebouwen op je grond en kun je ook alleen maar in dat seizoen verkrijgen. Op deze kalender staan ook verjaardagen van de bewoners op vermeld en de festivals die georganiseerd worden.
  • Ongeveer 4 keer per maand vinden er speciale festivals plaats waar je aan kunt meedoen en je prijzen kunt winnen. Dit kan een viswedstrijd zijn of een schaapscheerwedstrijd. Ook als je zou verliezen krijg je toch nog een beloning.
  • In de loop van het spel kun je jezelf transformeren in een dier.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Nintendo DS spel: Harvest Moon - the harvest spritesNintendo DS spel: Harvest Moon - the harvest spritesHarvest Moon heeft inmiddels al meerdere versies gekregen en is nog steeds populair. Deze versie heeft weer vele extra's…
New Nintendo 3DS: Beter 3D-effect en meer mogelijkhedenNew Nintendo 3DS: Beter 3D-effect en meer mogelijkhedenIn 2015 werd de New Nintendo 3DS op de markt gebracht. De 3D-technologie die voor het eerst werd aangekondigd in 2011 op…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Nintendo DS spel - Rune Factory 3"

Infoteur: Esthercita79
Laatste update: 03-04-2017
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Special: Nintendo DS spellen
Schrijf mee!