InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Nintendo DS spel: Harvest Moon - the harvest sprites

Nintendo DS spel: Harvest Moon - the harvest sprites

Nintendo DS spel: Harvest Moon - the harvest sprites Harvest Moon heeft inmiddels al meerdere versies gekregen en is nog steeds populair. Deze versie heeft weer vele extra's en is op veel punten ook verbeterd ten opzichte van vorige versies.

Afbeeldingen

Verhaal

Tijdens een van je wandelingen kom je de heksenprinses tegen die praat met de Godin van de Oogst. De Godin is heel aardig maar de heksenprinses vindt haar maar irritant. De Godin is de beschermer van alle 101 kleine Sprites (elfjes) die elk een speciale functie hebben. In haar moment van irritatie verandert de heksenprinses de Godin in steen en de sprites worden boos. Dan spreekt de heksenprinses een verkeerde spreuk uit en de sprites verdwijnen!. De heksenprinses schrikt en vraagt jou om haar te helpen door alle 101 sprites terug te vinden. Hoe? Door hard te werken op je boerderij!

Doel van het spel

Het hoofdoel van het spel is het terugvinden van de 101 Sprites (Elfjes) die zijn verdwenen. Je kunt ze terugvinden door zoals de bewoners zeggen: hard te werken. Dit betekent dat je je boerderij goed moet runnen door groenten/fruit te planten, schuren te bouwen en je dieren hierin verzorgen. Veel met de bewoners uit het dorp praten en ze kado's geven. Met de vondst van elke sprite komen er meer mogelijkheden in het spel omdat iedere Sprite een speciale functie heeft. Ze kunnen je ook helpen bij je dagelijkse activiteiten wanneer je ze gevonden hebt.

Activiteiten in het spel

  • Volg je kalender en plant veel seizoensgebonden gewassen in het desetreffende seizoen. Deze verkoop je om je geld te verdienen.
  • Vis in verschillende wateren om bijzondere dingen aan de haak te slaan (ook sprites)
  • Praat met de bewoners en geef ze kado's. Op deze manier raak je met ze bevriend en geven ze je informatie, producten, of in het geval van de vrouwen: een bruiloft.
  • Wanneer je later een keuken hebt met een koelkast kun je je gewassen bewaren en gerechten koken. Je kunt zowel de ingredienten als het gerecht zelf verkopen of kado doen.
  • Koop schuren door hout of steen te hakken en plaats hier dieren in die je verzorgt om hier ook weer producten van te krijgen.

Verder van belang

Het vinden van de sprites is op zich niet moeilijk maar zal niet snel gaan. Sommige vindt je door voldoende producten te verkopen, of door ergens te vissen. Andere sprites zullen pas tevoorschijn komen als je veel geld hebt verdiend of als je een maximale vriendschap met de dorpelingen op hebt gebouwd. Geduld is dus een schone zaak!

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Nintendo DS spel - Rune Factory 3Nintendo DS spel - Rune Factory 3Rune Factory 3 is alweer de derde versie van het Rune Factory spel. Het spel is een combinatie van vechten met monsters…
Design kinderstoel Mima MoonDesign kinderstoel Mima MoonMima’s kinderstoel de ‘Mima Moon’ is een sterke tegenhanger voor de design kinderstoelen van Bloom, de Fresco-kinderstoe…
New Nintendo 3DS: Beter 3D-effect en meer mogelijkhedenNew Nintendo 3DS: Beter 3D-effect en meer mogelijkhedenIn 2015 werd de New Nintendo 3DS op de markt gebracht. De 3D-technologie die voor het eerst werd aangekondigd in 2011 op…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Nintendo DS spel: Harvest Moon - the harvest sprites"

Infoteur: Esthercita79
Laatste update: 27-10-2015
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Special: Nintendo DS spellen
Schrijf mee!