InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Nintendo DS spel: Legend of Zelda - phantom hourglass

Nintendo DS spel: Legend of Zelda - phantom hourglass

Nintendo DS spel: Legend of Zelda - phantom hourglass De serie Zelda spellen zijn de meest populaire spellen op dit moment voor de Nintendo, waarvan de eerste verscheen op de Gamecube console. De nieuwste versie is recentelijk verschenen op de Nintendo 3DS. Deze versie van Zelda is een van de eerste versies op de nintendo DS.

Verhaal van het spel

Deze versie van Zelda is een directe opvolger van Zelda - the windwaker die is uitgekomen op de GameBoy Color. Link, de hoofdpersoon in het spel, vaart samen met zijn bemanning, waaronder Tetra zijn vriendin (die eigenlijk prinses Zelda is), over zee. Ze komen een vreemd schip tegen en willen deze onderzoeken maar er gebeurt iets met hun eigen schip waardoor Tetra in gevaar komt. Link probeert haar te redden, maar valt zelf overboord. Hij wordt vervolgens wakker op een onbewoond eiland. Samen met een elf waarmee hij bevriend raakt, gaat hij op zoek naar de geheimen van het vreemde schip en om zijn vriendin Tetra te redden. Wat heeft de Phantom Hourglass hier mee te maken?

Doel van het spel

Uitvinden wat de geheimen van het vreemde schip zijn en Tetra van haar ondergang redden. Hierbij gaat hij op avontuur naar vele eilanden en tempels om elke keer een stukje dichterbij het geheim van het schip te komen.

Activiteiten in het spel

  • Bezoek en doorzoek de vele eilanden en tempels en verzamel objecten die je later nodig zal hebben.
  • Versla de vele monsters met je verschillende wapens en wapen-technieken die je in het spel leert.
  • Los de verschillende puzzels op om verder te komen in het spel.
  • Ontmoet nieuwe personages die je op weg helpen

Overige Zelda spellen

Hieronder de spellen die tot nu toe op de verschillende Nintendo consoles zijn uitgekomen:

Op de GBA(Game Boy Advance)

  • The Legend of Zelda - A Hyrule Fantasy. Dit is de allereerste Zelda die is uitgekomen. In 2003 kwam deze uit op de Nintendo GameCube en in 2004 op de GameBoy Advance.
  • Zelda II - The adventure of Link
  • The Legend of Zelda - A link to the past
  • The Legend of Zelda - Oracle of Ages

Op de Nintendo DS

  • The Legend of Zelda - The Hour Glass
  • The Legend of Zelda - Spirit Tracks

Op de Nintendo 3DS

  • The Legend of Zelda - Oracle of Seasons. Recentelijk uitgebracht rond dezelfde tijd dat de Nintendo 3DS op de markt is gekomen.
Gerelateerde artikelen
The Legend of Zelda (spel)The Legend of Zelda (spel)In 1986 werd 'The Legend of Zelda' uitgegeven. Al snel volgden er vervolgdelen en binnen twintig jaar is het één van de…
Nintendo Classic Mini: Remake van de NESNintendo Classic Mini: Remake van de NESNintendo heeft een groot aantal consoles en draagbare spelcomputers uitgebracht en heeft tot en met 2015 meer dan 700 mi…
Zelda II: The Adventure of LinkAl een jaar na het verschijnen van het eerste deel, kwam wegens groot succes het tweede deel van The Legend of Zelda-ree…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Nintendo DS spel: Legend of Zelda - phantom hourglass"

Infoteur: Esthercita79
Laatste update: 22-03-2017
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!