InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Wii spellen spelen op de computer met Dolphin

Wii spellen spelen op de computer met Dolphin

De Wii is nog steeds een populaire spelcomputer maar niet voor iedereen de eerste keus. Wilt u toch die nieuwe Mario of Zelda spelen? Dat kan door de Dolphin emulator te gebruiken op de computer. Dit is een volledige emulator die Wii en Gametube spellen kan afspelen.

De Dolphin emulator

Dolphin is een “emulator” voor Wii en Gamecube spellen op de computer. Dat wil zeggen dat de software de een Wii of Gamecube nabootst om zo spellen voor deze consoles af te kunnen spelen. Daarnaast zien spellen er in Dolphin vaak beter uit omdat bijvoorbeeld de resolutie veel hoger kan dan op een originele Wii.

De Dolphin is de eerste goed werkende emulator voor een spelcomputer van deze generatie (Wii, PS3, Xbox360). Er wordt nog steeds gewerkt aan Dolphin en er komen dus regelmatig nieuwe versies uit die nog beter werken.

Dolphin is te downloaden op de officiële site:Dolphin Homepage

U installeert Dolphin het zelfde als normale software. Voor handleidingen en uitleg kunt u de wiki van Dolphin raadplegen. Op de wiki kunt u ook tevens terug vinden welke Wii en Gamecube spellen er werken in Dolphin en de instellingen voor het betreffende spel.

Besturing van spellen

Er zijn 3 mogelijkheden om spellen te besturen in Dolphin. Namelijk met het toetsenbord, Wii mote of een gamepad(bijvoorbeeld een Xbox 360 controller met draad). De besturing van een spel is vaak in het begin even wat testen maar als de instellingen eenmaal goed staan voor een spel kunt u deze opslaan als profiel. Zo maakt u meerdere instellingen mogelijk voor verschillende spellen.

Spelen zonder Wii mote?

Er zijn een flink aantal spellen op de Wii die standaard met een controller zijn te spelen zoals, Mario galaxy, Zelda Twilight Princess, Metroid, Super Mario bros. En nog vele anderen.

De spellen die enkel alleen Wii mote ondersteunen zijn ook te spelen met een controller via Dolphin maar dit is soms nogal een flinke klus om goed aan de praat te krijgen. Maar ook hiervoor is informatie terug te vinden in de wiki van Dolphin. Daarnaast is het mogelijk om originele Wii mote’s te gebruiken door ze via een Bluethooth verbinding aan de computer te verbinden.

Wii en Gamecube spellen

U kunt via Google zoeken naar Wii en Gamecube spellen die afgespeeld kunnen worden in Dolphin. Let wel op dat deze spellen het .iso bestandstype moeten zijn, anders worden deze niet door de emulator herkend. Er staat geen link naar een download website in dit artikel voor de spellen, het downloaden van spellen is op eigen risico.
© 2011 - 2018 Jayc, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Gratis oude Nintendo Games downloaden en spelen op de PCGratis oude Nintendo Games downloaden en spelen op de PCGratis Nintendo games op je PC spelen? Het is heel goed mogelijk om gratis Super Nintendo (SNES), Nintendo (NES), Ninten…
Gratis Playstation (PS3) games downloaden en spelen op de PCGratis Playstation (PS3) games downloaden en spelen op de PCHet kan allemaal. Gratis Playstation, waaronder PS3 games, op de PC downloaden en spelen. Met een Playstation emulator k…
Gratis Nintendo DS & 3DS games downloaden en spelen op PCGratis Nintendo DS & 3DS games downloaden en spelen op PCEen handleiding voor gratis Nintendo DS en 3DS games downloaden en spelen op de PC. Het wordt geprobeerd mogelijk te mak…
Gratis Pokemon spellen downloaden en spelen op de PCGratis Pokemon spellen downloaden en spelen op de PCJe kunt Pokemon games gratis downloaden spelen op je PC. Deze spellen die oorspronkelijk op de Gameboy, Gameboy Color, G…
Bronnen en referenties
  • http://www.dolphin-emulator.com/
  • http://wiki.dolphin-emulator.com/index.php?title=Main_Page

Reageer op het artikel "Wii spellen spelen op de computer met Dolphin"

Infoteur: Jayc
Gepubliceerd: 17-09-2011
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!