InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Doodle Jump - Mobile Game

Doodle Jump - Mobile Game

Doodle Jump - Mobile Game Doodle Jump is een spel dat ontworpen is door Lima Sky voor onder andere verschillende mobiele platforms. Het doel van het spel is met je doodle figuur via de platformen omhoog te springen. Onderweg moet je de vijanden ontwijken om zo hoog mogelijk te komen.

Doodle Jump

Algemeen

Doodle Jump is een spel dat ontworpen en uitgegeven is door Lima Sky. In dit spel speel je in singleplayer of multiplayer mode en probeer je zo hoog mogelijk te komen door omhoog te springen. Het spel kwam voor het eerst beschikbaar om te downloaden op 9 april 2009 voor iOS. Doodle Jump is onderhand al meer dan vijf miljoen keer gedownload! De opvolgende jaren werd het spel ook voor andere platformen beschikbaar. Het spel valt te downloaden op onder andere Android (verschillende merken), Symbian (Nokia toestellen), iOS (Apple toestellen), Blackberry en voor Windows Phone. Er gaat zelfs een gerucht dat Doodle Jump ook gaat uitkomen voor de XBOX 360 om met Kinect gespeeld te kunnen worden.

Het spel

In het spel speel je met een 4-benige 'doodler', het figuur waar je mee speel in het spel. In dit spel spring je met je doodler omhoog via de platformen door je toestel naar links of recht te bewegen, indien je toestel over een accelerometer bezit. Onderweg omhoog kan je monsters of UFO's tegenkomen die je moet ontwijken, neer moet schieten, door op het scherm te tikken in de gewenste richting, of op ze moet springen. Het doel van het spel is om zo hoog mogelijk te komen. Er is geen einde, dus je kan zo lang spelen als je wilt. Je kan wel 'doodgaan' door in een monster te springen, in een zwart gat te vallen, naar beneden te vallen uit het scherm of door een UFO ontvoerd te worden. Als je het spel minstens 500 keer verloren hebt, kan je de doodler ook een augurken kostuum aantrekken. Voor de Blackberry geldt dit pas als je het spel minstens 600 keer verloren hebt.

Thema's

Er zijn verschillende thema's in Doodle Jump waar je in kan spelen. In de verschillende thema's zijn de monsters en de doodler aangepast aan het thema. Ook is de achtergrond aangepast aan het thema. Is het thema bijvoorbeeld ruimte, dan heeft de doodler een ruimtepak aan en zweeft die in de ruimte (de achtergrond). En is het thema kerstmis, dan is de doodler de kerstman met een winterse achtergrond en de monsters zijn dan sneeuwmannen.

De thema's zijn:

  • Klassiek (het standaard thema)
  • Kerstmis
  • Halloween 1
  • Tropisch Regenwoud
  • Ruimte
  • Voetbal
  • Oceaan
  • Halloween 2
  • Pasen

Lees verder

© 2011 - 2018 Rva03, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Doodle_Jump

Reageer op het artikel "Doodle Jump - Mobile Game"

Infoteur: Rva03
Laatste update: 22-06-2015
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!