InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Leuke apps op iPhone en iPad: spelletje My Horse

Leuke apps op iPhone en iPad: spelletje My Horse

Sommige spelletjes op je iPhone of iPad kunnen heel verslavend zijn. My Horse is een leuk spelletje dat je gewoon uit wilt spelen. Deze app is een simulatiespel waarbij je je eigen paard hebt. Je moet hem eten geven, poetsen, trainen en je kan meedoen aan wedstrijden. Een soort Sims, maar dan met paarden. De app is momenteel gratis verkrijgbaar in de appstore van iTunes. Alleen als je extra Gems koopt, wat niet noodzakelijk is, betaal je daar wel geld voor.

My Horse

My Horse is een simulatiespel gemaakt door MunkyFun en NaturalMotion games. Je kan de app downloaden in iTunes om vervolgens te spelen op je iPhone of iPad. Persoonlijk zou ik de voorkeur geven aan een iPad, omdat het grotere scherm lekkerder speelt.

Het is een leuk spel voor kinderen en volwassenen. Het is niet te moeilijk, maar toch uitdagend. Grafisch is het spel erg mooi weergegeven. Het voelt haast een beetje alsof je je eigen paard hebt.

Paard

Je krijgt meteen een paard toegewezen die je zelf een naam kan geven. Ook kies je een nickname voor jezelf. Je kan namelijk vrienden uitnodigen als zij hetzelfde spel spelen.

In het begin krijg je veel aanwijzingen van het mannetje links op je scherm. Als je zijn aanwijzingen volgt, krijg je daarvoor extra punten.

Gems

Bovenin je scherm zie je hoeveel energie je paard heeft, in het blauw met als symbool een de bliksemschits, dat varieert van 0 tot 100. Bij 0 valt je paard niet om, maar dan kan je ook geen activiteiten uitvoeren. Je kan je paard nieuwe energie geven door hem te laten rusten of door hem speciaal eten te geven. Enige nadeel is dat je het eten voor meer energie niet betaald met munten, wat fictief geld is, maar met Gems.

Gems zijn de diamantjes die je bovenaan rechts in beeld ziet. Bij elk level dat je verder komt krijg je een Gem erbij. Je kan ook Gems kopen, maar daar betaal je dus echt voor.

Munten

Naast het energielevel, de bliksemschits, zie je in het rood de gezondheid van je paard met als symbool een kruisje. Ook dit varieert van 0 tot 100. Je hebt een minimum gezondheid nodig om aan wedstrijden mee te mogen doen. Je kan de gezondheid van je paard opkrikken door activiteiten te doen die goed zijn voor zijn gezondheid (ook voorzien van het kruisje-symbool) of door hem goed eten te geven wat je kan kopen met munten.

Naast de gezondheid staat een hartje met in het groen wederom een getal van 0 tot 100 dat aangeeft hoe gelukkig je paard is. Hoe gelukkiger je paard des te meer extra punten je krijgt bij wedstrijden. Het geluk kan je verbeteren door activiteiten te doen die goed zijn voor zijn geluk (ook voorzien van het hartje-symbool) of door hem goed eten te geven wat je kan kopen met munten.

XP

We zijn weer bovenin de balk, waar je naast het hartje kan aflezen in welk level je zit en daarnaast zie je een balkje waarin je XP-aantal wordt aangegeven. Als je XP balkje vol is, ga je naar het volgende level. Je XP groeit door activiteiten.

Tot slot staat in de balk aangegeven aan de rechterkant hoeveel munten en hoeveel Gems je hebt.

Activiteiten

De activiteiten kan je zien als je op het paardje rechts onderin beeld klikt. Er zijn verschillende tabjes waar je verschillende activiteiten kan kiezen. Sommige activiteiten verschijnen pas als je een level verder bent.

De meeste activiteiten gaan zonder dat je er wat voor hoeft te doen. Je moet wachten tot de tijd afgelopen is en dan ontvang je je beloning. Dat geldt niet voor het eerste tabje waar je zelf daadwerkelijk het eten moet bereiden, je paard moet poetsen of het hok moet schoonmaken.

Ook kan je hier meer paarden aanschaffen, in andere kleuren, of zelfs een zebra. Om een extra paard te kopen heb je veel munten of Gems nodig. Je kan vervolgens wisselen met welk paard je speelt, maar beide hebben hetzelfde niveau. Als je met een paard een wedstrijd gewonnen hebt, heb je dat in feite met beide paarden gewonnen. De paarden zijn dus inwisselbaar, wat een beetje jammer is. Je ziet ze ook niet samen in de wei staan.

Wedstrijden

Waar je ook zelf daadwerkelijk aan de slag moet en tevens het leukste tabje is het vierde tabje waar je je paard traint om aan wedstrijden mee te doen. Tijdens het trainen moetje op het juiste moment op de knop drukken die aan de rechterkant van het gekleurde balkje staat. Datzelfde principe geldt voor de wedstrijden. Hoe verder je komt des te meer je moet trainen, des te meer keuze uit wedstrijden je hebt. Met wedstrijden verdien je geld en je XP-niveau stijgt.

Het vijfde tabje is de winkel waar je leuke accessoires kan kopen met munten (fictief geld) of met Gems. Deze accessoires geven je meer punten bij wedstrijden.

Tijd

Moet je elk uur kijken hoe het met je paard gaat? Nee. Maar een keer per 24 uur lijkt het minimum, omdat anders de gezondheid en het geluk te hard naar beneden gaan. Hoe meer tijd je eraan besteed, des te sneller je het volgende level bereikt. Zoals ik al zei: verslavend.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Hoe video of films afspelen op iPad, iPhone of iPod Touch?Iedereen weet dat een iPad ideaal is om onderweg video en films af te spelen. Echter, speelt een Apple iPad slechts enke…
IPhone 4 jailbreaken (unlocken)Sinds maandag 2 augustus 2010 is het mogelijk om de iPhone 4 te jailbreaken. Hiermee kan er voor worden gezorgd dat ook…
Jailbreaken van een iPod of iPhone, wat is dat?Jailbreaken is ook wel het openbreken van het bestandssysteem van een iPod of iPhone. Letterlijk betekent het: uit de ge…
Muziek en video's op een iPad, iPod of iPhone zettenMuziek en video's op een iPad, iPod of iPhone zettenApple heeft met de iPod Nano, iPod Touch, iPod Shuffle, iPhone, iPad en iPad mini systemen op de markt gebracht die muzi…

Reageer op het artikel "Leuke apps op iPhone en iPad: spelletje My Horse"

Reactie

Seigers Gilberte, 12-11-2012 14:50 #1
Hoe bekom ik een nieuwe versie van my horse? Reactie infoteur, 28-11-2012
Je kan de oude versie vaak updaten. Als je naar de app store gaat, zie je daar een atbje updates. Als je het spel aanklikt en je wachtwoord invoert, wordt de laatste versie op je iphone/ipad gezet.

Infoteur: Jour
Laatste update: 13-11-2011
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Special: IPhone en iPad apps
Reacties: 1
Schrijf mee!