InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Nintendo Wii spel: Job Island

Nintendo Wii spel: Job Island

Nintendo Wii spel: Job Island Het spel “Job Island” voor de Nintendo Wii is een grappig spel. Het spel bestaat uit verschillende minispellen, waarvan sommige makkelijk zijn en sommige toch erg moeilijk. Het verhaal eromheen is grappig gebracht, waardoor het geheel van het spel je toch zal vermaken.

Het verhaal

Het verhaal begint erg serieus waarbij de regering ontdekt dat er een komeet op de aarde aankomt. Dan gaat het verhaal over in een grappig scenario waarin de Opa van een familie in zijn telescoop ook de komeet ontdekt en zijn twee oudste kleinkinderen (waarvan jij er ook een bent, opdraagt de komeet te vernietigen. Maar hoe dan? De komeet komt elke dag dichterbij!

Beschrijving van het spel

Het blijkt dat deze familie gek is op teleshopping en via de televisie van alles koopt. Hiertussen vindt je ook verschillende objecten om ofwel schade toe te brengen aan de komeet ofwel je tijd te verlengen om de juiste objecten te kopen. Om deze objecten te kopen moet je punten verdienen en de punten verdien je door souvenirs te kopen van alle baantjes die je moet doen om geld te verdienen. Ook kun je hulp items voor je baantjes kopen. Hoe meer je koopt, hoe meer punten je verzameld en des te sneller je de komeet kunt verjagen. Als je de komeet hebt vernietigd, ontdek je dat er steeds andere objecten op de aarde afkomen (sommige zijn wel erg raar), totdat je het ultieme “transformowatch” kunt kopen. Deze kost echter veel punten en zul je ondertussen dus tijd moeten rekken en zoveel mogelijk geld verdienen om te kunnen sparen.

Activiteiten in het spel

In totaal zijn er 90 baantjes waarmee je geld kunt verdienen. Sommige van deze banen zijn meteen beschikbaar, sommigen zul je via het teleshopping kanaal moeten kopen. Na een aantal baantjes bouwt je opa een soort van “Memorial Hall” waar al je werk-outfits te zien zijn en ook alle souvenirs die je gekocht hebt via de teleshopping. Er komen ook steeds meer verdiepingen bij. Er komen dan ook mensen op bezoek om je verzamelingen te bekijken. De foto’s van de bezoekers verzamel je in een fotoalbum. Een aantal van de baantjes die je kunt doen is:
  • Werk als ambulancepersoneel door een brancard te rijden door het ziekenhuis. Ontwijk hierbij de mensen in de hal en kom op tijd bij de Intensive Care aan.
  • Als visser ga je met een boot de zee op en vang je de vissen die je ziet zwemmen met een net.
  • Werk in het theater en schijn de schijnwerper lichten op het juiste moment op de juiste danser.
  • Als nachtwaker moet je goed opletten of niemand iets wil kapotmaken.
  • Je kunt jongleren als clown in het circus

Leuke weetjes tussendoor

  • Mocht je een deadline niet halen, dan helpt opa je om de komeet op afstand te houden, maar dit kost je de helft van je geld en van je punten
  • Soms krijg je tussendoor uitdagingen die je verdiende geld kunnen verdubbelen en ook kunnen verminderen.
  • Na elke objectvernietiging last het spel een pauze in waar een grappig verhaal verteld wordt van je gekke familie. Vooral opa haalt gekke dingen uit.
Gerelateerde artikelen
Nintendo DS spel - Rune Factory 3Nintendo DS spel - Rune Factory 3Rune Factory 3 is alweer de derde versie van het Rune Factory spel. Het spel is een combinatie van vechten met monsters…
De geschiedenis van Donkey Kong en zijn succesDe geschiedenis van Donkey Kong en zijn succesDe geschiedenis van Donkey Kong is begonnen in het jaar 1981. De spellen van Donkey Kong zijn enorm populair en behoren…
New Nintendo 3DS: Beter 3D-effect en meer mogelijkhedenNew Nintendo 3DS: Beter 3D-effect en meer mogelijkhedenIn 2015 werd de New Nintendo 3DS op de markt gebracht. De 3D-technologie die voor het eerst werd aangekondigd in 2011 op…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Nintendo Wii spel: Job Island"

Infoteur: Esthercita79
Laatste update: 22-03-2017
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!