InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Grand Theft Auto V

Grand Theft Auto V

Grand Theft Auto V GTA IV ofwel Grand Theft Auto 4 zal een vervolg krijgen in de vorm van GTA V. Dit is het 5e deel van de Grand Theft Auto-reeks die al jaren een van de meest verkochte games op de markt is. Na alle speculaties is nu eindelijk meer duidelijk over het nieuwste deel van GTA.

Grand Theft Auto

GTA is niet zoals veel andere game-reeksen. In de meeste games met meerdere delen volgen verschillende verhalen elkaar op. In deze game-serie is dat niet of nauwelijks het geval.

Hoezo nauwelijks? Het antwoord is simpel. Sommige delen houden enigszins verband met elkaar, door bijvoorbeeld verschillende overeenkomsten te delen. Denk hierbij aan zaken zoals de enorme vrijheid die je hebt in het spel en de hoge factor van criminele activiteiten waartoe je wordt aangezet. In alle delen ligt de focus erop om opdrachten uit te voeren en jezelf omhoog te werken op de criminele ladder. Door jezelf op deze manier in misdaadrangen omhoog te werken, kom je verder in het spel.
In alle delen van GTA ben je niet verplicht om puur alleen opdrachten van bazen uit te voeren, je hebt namelijk de vrije keuze om tussendoor te doen en laten wat jezelf wil. Wat ook in alle delen terugkomt is dat je naarmate je verder vordert in het spel, je nieuwe stadsdelen vrijspeelt.

In de latere delen van GTA, met name sinds GTA San Andreas, krijg je als speler nog meer vrijheid en mogelijkheden toegestopt. Zo kun je bijvoorbeeld gaan gokken, skydiven, straatracen etc. Dit zorgt ervoor, dat zelfs wanneer je het verhaal hebt uitgespeeld, je nog uren speelplezier hebt aan alle overige activiteiten.

GTA V

Zoals bekend onder de echte fans, is Rockstar Games de uiteindelijke uitgever van de Grand Theft Auto-reeks. Zij hebben de laatste tijd veel informatie over het nieuwste GTA deel naar voren gebracht.

Op dit moment is het spel GTA V in volle ontwikkeling. Of zoals Rockstar het officieel zelf citeert: 'We are very proud to officially announce that Grand Theft Auto V is in full development'. Ze hebben bekend gemaakt dat het nieuwste deel zich zal gaan afspelen in 'Los Santos'. Dit is een virtuele weergave van de stad Los Angeles, en was al eerder te zien in GTA San Andreas. Verder heeft Rockstar bekend gemaakt dat GTA V zich niet alleen in de stad Los Santos gaat afspelen, maar tevens in omliggende stranden, heuvels en platteland. Het verhaal zal weer ongeveer hetzelfde zijn als de voorgaande delen. Je begint als een laagstaande crimineel, maar probeert al snel je weg omhoog te vinden naar de plek waar veel dollars te verdienen zijn. Ook vermeldenswaardig is dat er al aangekondigd is dat in dit 5e deel van GTA tevens weer een online-gameplay zal zijn. Dit geeft je de mogelijkheid om met andere spelers het online tegen elkaar op te nemen.

Beeldmateriaal

Het belangrijkste materiaal dat er op dit moment ter beschikking is betreffende GTA V, is de trailer die op 2 november 2011 is uitgegeven. Deze is te bekijken op de site van Rockstar.

Uitgelekte informatie

Op 16 november 2011 is belangrijke informatie over de game GTA V uitgelekt. Er is namelijk informatie vrijgekomen over een van de nieuwe hoofdpersonages in de game. De uitgelekte naam is 'Albert da Silva'. Deze hoofdrol wordt vertolkt en ingesproken door stemacteur Ned Luke.

Verder is definitief bekend geworden dat een personage uit GTA San Andreas, Carl Johnson (CJ), een rol zal gaan spelen in de nieuwste GTA game.

Tot slot is er definitief bekend dat in de nieuwe GTA V serie de speler een personage met kinderen zal zijn. Dit is een primeur in de volledige GTA-reeks, maar geeft weer een compleet nieuwe draai aan de game-ervaring.
Gerelateerde artikelen
Voor- en tegenstanders over het videospel Grand Theft Auto VVoor- en tegenstanders over het videospel Grand Theft Auto VWat is Grand Theft Auto V? Wat maakt deze game zo populair bij gamers? Waarop is Garnd Theft Auto V te spelen? Wat is de…
Grand Theft Auto V (GTA 5)Grand Theft Auto V (GTA 5)Grand Theft Auto V (ook wel GTA 5 of GTA V) is het snelst verkopende computerspel ooit en verbreekt verschillende record…
Bronnen en referenties
  • Rockstar
  • IMBD

Reageer op het artikel "Grand Theft Auto V"

Infoteur: Randy1991
Gepubliceerd: 16-11-2011
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!