InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Nintendo DS spel: Moshi Moshling Zoo

Nintendo DS spel: Moshi Moshling Zoo

Nintendo DS spel: Moshi Moshling Zoo Moshi Moshling Zoo is de nieuwe hype qua spel op de Nintendo DS. Spel is dit jaar uitgekomen en wint snel aan populariteit. Je kunt zelfs in speelgoedwinkels de Moshi's vinden in de vorm van knuffels of poppen. Het is een leuk en gevarieerd spel waarbij je zowel de Moshlings moet zoeken en verzorgen en je dierentuin moet uitbreiden om meer Moshlings te vinden. Let op: Voor dit artikel is de Engelse versie van het spel gebruikt. Er is zoveel mogelijk geprobeerd om de Nederlandse namen te gebruiken, maar in sommige gevallen staat de Engelse benaming erbij.

Beschrijving van het spel

Je beheert een dierentuin van allerlei Moshlings en het is aan jou om de dieren over te halen in je dierentuin te gaan wonen en ze daar te verzorgen.

Benodigdheden en winkels

Er zijn verschillende winkels beschikbaar waar je benodigdheden kunt kopen voor je moshlings.
  • Paws ‘n Claws: Heeft hints die je kunt kopen om erachter te komen wat bepaalde moshlings graag eten en waar je ze kunt vinden.
  • Grossery store: Deze winkel heeft diverse etenswaren die de moshlings lekker vinden.
  • Yukea: Een winkel die meubilair verkoopt om in je Moshling habitats te plaatsen.
  • Bjorn’s Konstruction: Hier kun je je habitats uitbreiden en ook nieuwe habitats laten bouwen. Je dierentuin heeft niet meteen alle habitats beschikbaar, deze kun je hier laten bouwen.
  • Safari pro outfitterz: Hier kun je spullen kopen die je nodig zult hebben om de Moshlings te helpen en ze over te halen hun intrek te nemen in je dierentuin.
  • Horrods: In deze winkel kun je muziek kopen die je Moshlings leuk vinden.
  • Bizarre bazaar: Deze winkel heeft een combinatie van etenswaren en objecten voor je Moshlings.
  • Moshling soorten

Moshling soorten

Er zijn veel verschillende moshlings, die onder verschillende categorieën passen:
  • Fishies
  • Birdies
  • Puppies
  • Kitties
  • Ponies
  • beasties
  • Fluffies
  • Foodies

Wanneer je met het spel begint zie je dat er in je dierentuin nog 5 lege plekken zijn voor andere soorten Moshlings. De habitats voor deze Moshlings kun je kopen in een van de winkels. Pas als je deze habitats hebt gebouwd, zul je ook de Moshlings die in deze habitats wonen kunnen vinden.

Werelden

Er zijn 8 omgevingen waar je de verschillende Moshlings kunt vinden. Je kunt in de omgevingen volwassen Moshlings vinden en de eieren van de Moshlings die je kunt laten uitbroeden in het broedstation in je dierentuin. De baby Moshlings blijven baby’s en worden niet volwassen. Van elke volwassen Moshling kun je dus 1 baby (ei) vinden. Soms moet bij de volwassen Moshlings bepaalde voorwerpen repareren of ze bepaalde objecten of etenswaren geven om ze te overhalen naar je dierentuin te komen.

Spellen

Door verschillende spellen te spelen kun je rox verdienen die je in de winkels kunt besteden. De spellen gaan veelal samen met het verzorgen van de verschillende moshlings. De baby moshlings kun je bij Buster’s baby care (Buster’s baby-verzorging) verzorgen nadat ze zijn uitgebroed. Het is aan jou om ze de juiste fles of het juiste speeltje te geven dat ze nodig hebben. Met de volwassen Moshlings kun je meerdere spellen spelen:
  • Eten geven bij de “Grub Hub”, waarbij je in een beperkte tijd de Moshlings van de juiste maaltijd moet voorzien.
  • Bij de “Rubbadub pool” krijgen de Moshlings een douche en moet je ze hun zeep aanreiken, ze afspoelen en afdrogen binnen een bepaalde tijd.

Door de Moshlings in hun eigen omgeving op te zoeken kun je individueel ook een aantal spellen met ze spelen:
  • Racespel: je begeleidt je Moshling zo snel mogelijk over een traject waarbij je zoveel mogelijk Rox verzamelt, maar niet tegen stenen aanbotst.
  • Denkspellen: Dit is een serie van spellen waarbij je moet optellen, kleuren bij elkaar moet vinden of de juiste moshlings in de juiste omgeving plaatsen.
  • Wedstrijd: Je doet hier dezelfde denkspellen als hierboven maar dan met 2 andere Moshlings.
Bij deze spellen stijgen je Moshlings in niveau, waardoor de spelletjes ook steeds ook steeds een niveau moeilijker worden.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Alle soorten van de Nintendo DSAlle soorten van de Nintendo DSDe Nintendo DS is een gat in de markt, iedereen heeft er wel van gehoord en heel veel mensen hebben er één of meerdere.…
Bronnen en referenties
  • www.wikipedia.org

Reageer op het artikel "Nintendo DS spel: Moshi Moshling Zoo"

Infoteur: Esthercita79
Laatste update: 22-02-2016
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Special: Nintendo DS spellen
Schrijf mee!