InfoNu.nl > Electronica > Telecom > Oude telefoon verkopen: geld voor je kapotte smartphone

Oude telefoon verkopen: geld voor je kapotte smartphone

Oude telefoon verkopen: geld voor je kapotte smartphone Wanneer je een nieuwe smartphone hebt kun je je oude telefoon verkopen aan tal van aanbieders die geld bieden voor je tweedehands toestel. Is de oude telefoon kapot dan wordt hij vaak meteen weggegooid na aankoop van de nieuwe. Maar dit is helemaal niet nodig! Je kunt namelijk goed geld verdienen aan de kapotte telefoon. Lees hier wie het meeste geld biedt voor jouw defecte smarphone.

Je oude mobiel verkopen

Veel mensen hebben al eens gebruik gemaakt van de mogelijkheid om hun oude mobiele telefoon te verkopen aan een opkoper om er zo nog wat geld aan over te houden. Websites als Envirofone, Recycle Michael, Zwipit, Cash4Mobile en Zonzoo dienen dit doel. Je had alleen waarschijnlijk nooit gedacht dat je kapotte telefoon ook nog wat op kon leveren.

Schade is natuurlijk erg divers. Soms zijn krassen op het display erg diep en kan de telefoon daarom niet meer doorgaan voor een 'werkende telefoon' of zit er een knopje los of doet de volumeknop het niet meer. Sommige soorten schade zitten van binnen zoals geluid dat het niet meer doet. Waterschade kan er zelfs voor zorgen dat je smartphone niet meer aan gaat. Repareren is echter vaak best nog mogelijk en aanbieders laten deze reparaties op grote schaal uitvoeren om vervolgens zelf geld te verdienen aan de doorverkoop. Het enige dat nodig is is de telefoon zelf, de batterij en het batterijklepje. De oplader hoef je niet mee te sturen en je wordt aangeraden de SIM-kaart en SD-kaart te verwijderen.

Welke aanbieder kies ik?

Wanneer je de merknaam en het typenummer van je toestel weet dan kun bij alle beschikbare aanbieders deze gegevens invoeren om te bekijken welk bod ze je doen. Er wordt altijd een prijs weergegeven voor een werkend en een defect model. Wanneer je niet zeker weet of je toestel nog door kan gaan voor 'werkend' en misschien weleens in de categorie defecte toestellen zou kunnen vallen is het belangrijk om de algeme voorwaarden goed door te lezen. Sommige aanbieders zoals Envirofone en Recycle Michael geven aan dat wanneer je je toestel aanbiedt als zijnde werkend maar na tests blijkt dat er een defect is zij je een nieuw aanbod zullen doen. Afhankelijk van de beschadiging ligt dit bedrag dan meestal tussen de 20% en 75% van het originele aanbod. Bij Recycle Michaelen Envirofone is het zelfs zo dat wanneer je het bod te laag vindt, je je telefoon gratis teruggestuurd krijgt. Probeer je Zwipit echter een werkend toestel te verkopen maar oordelen zij dat hij kapot is, dan gaat de verkoop niet door en als je je toestel terug wilt hebben dan moet je zelf de verzendkosten betalen. Alleen doen dus als je zeker weet dat hij het nog perfect doet!

Iets anders om rekening mee te houden is hoe snel je het geld ontvangt. Zonzoo neemt maarliefst 15 dagen de tijd om je te betalen en Cash4Mobile neemt 14 dagen. Recycle Micheal, Envirofone en Zwepit zijn dan een stuk sneller met maar 5 dagen voor het geld wordt bijgeschreven op je bankrekening.

Wie biedt het meeste geld voor defecte telefoons?

Een steekproef wijst uit dat er niet één aanbieder is die consequent het hoogste bedrag biedt voor je defecte smartphone. Bekijk het onderstaande overzicht van aanbiedingen met voorbeelden van de zeven populairste smartphonemerken HTC, Nokia, Blackberry, Sony Ericsson, Samsung, Apple iPhone, LG en T-Mobile eens. Hou er rekening mee dat de prijzen wekelijks kunnen veranderen. Dit overzicht dient puur om een voorbeeld te geven van de prijsverschillen. De aanbieding met de hoogste vergoeding buiten Zwipit om* is vetgedrukt. Let erop dat sommige aabieders onderscheid maken tussen telefoons met en zonder simlock. Envirofone doet alleen een aanbod na het testen van je toestel, prijsopgaves hiervan zijn niet van te voren op de website te zien.

Een defecte HTC Desire HD
  • Zwipit: 32,98 euro
  • Recycle Michael: 20,75 euro
  • Zonzoo: 22,00 euro
  • Cash4Mobile: 22,19 euro

Een defecte Nokia 6700 classic
  • Zwipit: 15,43 euro
  • Recycle Michael: 12,75 euro
  • Zonzoo: 11,00 euro
  • Cash4Mobile: 8.54 euro

Een defecte Blackberry 9780 Bold
  • Zwipit: 34,58 euro
  • Recycle Michael: 20,00 euro
  • Zonzoo: 18,00 euro
  • Cash4Mobile: 22,19 euro

Een defecte Sony Ericsson Xperia Arc
  • Zwipit: 43,39 euro
  • Recycle Michael: 34,00 euro
  • Zonzoo: 22,00 euro
  • Cash4Mobile: 30,12 euro

Een defecte Samsung I9000 Galaxy S
  • Zwipit: 31.30 euro
  • Recycle Michael: 22,12 euro
  • Zonzoo: 26,00 euro
  • Cash4Mobile: 18,38 euro

Een defecte Apple iPhone 4 16GB
  • Zwipit: 72,22 euro
  • Recycle Michael: 60,62 euro
  • Zonzoo: 45,10 euro
  • Cash4Mobile: 47,59 euro

Een defecte LG P920 Optimus 3D
  • Zwipit: 25,84 euro
  • Recycle Michael: 22,50 euro
  • Zonzoo: 13,00 euro
  • Cash4Mobile: 13,93 euro

Een defecte T-Mobile G2 Touch
  • Zwipit: 7,91 euro
  • Recycle Michael: 3,75 euro
  • Zonzoo: 3,00 euro
  • Cash4Mobile: 6,15 euro

*Je zou denken dat Zwipit altijd de beste aanbieder is maar hou er rekening mee dat wanneer je een toestel als werkend aanbiedt maar deze toch net iets te veel krasschade heeft Zwipit je vraagt de kosten van het terugsturen te vergoeden. Omdat veel mensen dit er niet voor over hebben kan dit bedrijf veel toestellen gratis houden. Zodoende kunnen zij hogere prijzen bieden voor de overige toestellen.

Ervaring met het verkopen van een oude telefoon

Zelf heb ik eenmalig naar volle tevredenheid gebruik gemaakt van de dienste van Envirofone. Heb je zelf ervaring met het verkopen van je oude smartphone via Envirofone, Zwepit, Zonzoo, Cash4Mobile, Recycle Michael of nog een andere (buitenlandse) website, laat het dan hieronder weten en help andere verkopers bij hun keuze voor de juiste site!
Gerelateerde artikelen
Geld verdienen: je oude mobiele telefoon verkopenGeld verdienen: je oude mobiele telefoon verkopenGeld verdienen door je oude mobiele telefoon te verkopen is heel simpel en het is bovendien zo geregeld. Via Envirofone…
Bronnen en referenties
  • www.telefoonverkopen.com

Reageer op het artikel "Oude telefoon verkopen: geld voor je kapotte smartphone"

Reactie

Reijven, 09-10-2012 21:00 #1
Wat is mijn defecte samsung galaxy SII waard? Het lcd display heeft in mijn zak schade opgelopen waardoor deze niet meer functioneert. Het toestel is 14 maanden oud.

Infoteur: Dessal
Gepubliceerd: 09-09-2012
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Telecom
Reacties: 1
Schrijf mee!