InfoNu.nl > Electronica > Telecom > Samsung Galaxy S3

Samsung Galaxy S3

Na de Samsung Galaxy S en de Samsung Galaxy S2 iheeft Samsung de Samsung Galaxy S3 uitgebracht. Deze versie is op een aantal punten verbeterd en heeft meer high-end specificaties en technologieën dan zijn voorgangers. De Samsung Galaxy SIII is in mei 2012 uitgekomen en er zijn al veel mensen die deze smartphone hebben aangeschaft. De telefoon heeft vele awards gewonnen waaronder de EISA award en de GSMA award voor beste smartphone. De Samsung Galaxy S3 is een tijd de best verkochte smartphone met Android ooit geweest. Wereldwijd is het toestel al veertig miljoen keer verkocht. De smartphone is zo populair door de vele high-end specificaties en technologieën. Zo heeft het toestel DivX / XviD codec support en de mogelijkheid om draadloos op te laden. Daarnaast dalen de prijzen van de Samsung Galaxy SIII tegenwoordig steeds meer door de aankondiging van de komst van de Samsung Galaxy S4. Daardoor is de telefoon ook beschikbaar voor mensen die met iets minder geld moeten rondkomen.

Specificaties

Afmetingen en gewicht

  • 136,6 x 70,6 x 8,6 mm
  • 133 gram

Beeldscherm

  • 4,8 inch
  • HD (720 x 1280 pixels)
  • Gorilla Glass
  • Super AMOLED capacitive touchscreen
  • Multi-touch input

Processor

  • Quad-core 32 nm ARM cortex A9 1,4GHz-processor
  • Quad-core GPU (400 MHz)

Besturingssysteem

  • Android 4.0.4. (Ice Cream Sandwich)

Geheugen

  • RAM-geheugen 1GB
  • Intern geheugen 16, 32 of 64GB
  • MicroSD-kaartslot

Batterij

  • 2100 mAh

Camera

  • 8 megapixel
  • LED-flitser
  • Full HD video-opname (1080p)
  • Autofocus
  • Touch focus stabilisatie
  • Gezichtsherkenning
  • Camera aan de voorkant van 1.9 megapixel

Technologieën

Op de Samsung Galaxy S3 zit TouchWiz 4.0 UI. Dit is een gebruiksinterface ontworpen door Samsung die het gebruik van het touchscreen gemakkelijker maakt. Zo heeft het toestel bijvoorbeeld een ingebouwde accelerometer die het beeld van de smartphone de juiste kant op kantelt door middel van de zwaartekracht. Tevens heeft de Samsung Galaxy S3 een gyroscoopsensor waarmee het meet welke bewegingen de telefoon maakt. Ook beschikt het toestel over een nabijheidssensor. Deze sensor ziet wanneer u de telefoon bij uw oor houdt als u belt. Het scherm zal dan worden uitgeschakeld, waardoor het toestel energie bespaart en u niet per ongeluk op een schermknop kunt drukken.

Een andere technologie van de Samsung Galaxy SIII is de mogelijkheid van swype-tekstinvoer. Hiermee kunt u woorden invoeren door met uw vinger in een vloeiende beweging langs de letters te gaan. U hoeft dus niet alle letters afzonderlijk te typen. Swype vormt namelijk zelf een woord die in zijn woordenboek voorkomt. De woorden die u maakt worden toegevoegd aan het woordenboek, waardoor Swype een steeds grotere woordenschat zal hebben. De Samsung Galaxy S3 geeft de gebruiker ook DivX / XviD-codes support. Hiermee kan de gebruiker een bestand naar DivX of XviD converteren, waardoor de bestandsgrootte veel lager wordt. Als laatste heeft de Samsung Galaxy S3 de mogelijkheid om draadloos opgeladen te worden op een zogenaamde powermat die u mee kunt nemen.

Samsung Galaxy S3 mini

De Samsung Galaxy S3 mini is een verkleinde versie van de Samsung Galaxy S3. De afmetingen zijn 122 x 63 x 10 mm en de telefoon weegt slechts 112 gram. Deze versie is bedoeld voor mensen die geen grote smartphone willen of mensen die een goedkopere versie willen. Natuurlijk is de mini niet op alle vlakken gelijk aan de Samsung Galaxy S3. Het beeldscherm is kleiner (4 inch) en heeft dus ook minder pixels (800 x 480). Toch is de scherpte van het beeldscherm hetzelfde, want beide telefoons hebben hetzelfde type beeldscherm met evenveel pixels per centimeter. De mini heeft tevens een dual-core 1GHz processor, terwijl de S3 een quad-core 1,4 GHz processor heeft. Dit maakt dat de mini minder snel is dan de S3. Daarnaast is de batterij van de mini minder krachtig (1500 mAh) en beschikt de telefoon slechts over een 5 megapixel camera met 720p video-opname. Ook het intern geheugen van een mini is kleiner, namelijk 8GB. Het voordeel van een Samsung Galaxy S3 mini is het nieuwe besturingssysteem van Android. Op de mini is het besturingssysteem Android 4.1 Jelly Bean geïnstalleerd, terwijl op de S3 Android 4.0.4 Ice Cream Sandwich staat.
© 2013 - 2018 Rowanblom, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.samsunggalaxys3.net

Reageer op het artikel "Samsung Galaxy S3"

Infoteur: Rowanblom
Laatste update: 13-12-2013
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Telecom
Schrijf mee!