InfoNu.nl > Electronica > Telecom > HTC One M8: Prijs en specificaties

HTC One M8: Prijs en specificaties

Precies een jaar na het uitbrengen van de populaire HTC One M7 (bekend als HTC One) presenteerde HTC Corporation in Londen de nieuwe versie van de One, de HTC One M8. Dit toestel bevat nog meer nieuwe en indrukwekkende snufjes dan zijn voorganger.

HTC

HTC Corporation, ook bekend als High-Tech Computer Corporation, werd in 1997 opgericht door Cher Wang en Peter Chou. Het is een Taiwanese producent van smartphones die draaien op Android of Windows Phone. De bekendste HTC toestellen zijn de Desire S, de Touch HD, de One X en de One.

Releasedatum

De nieuwe HTC smartphone, de HTC One M8 zal vanaf 4 april 2014 verkrijgbaar zijn. Voor die datum is het wel al mogelijk om het toestel online te bestellen. De leverdatum zal echter na 4 april 2014 zijn.

Prijs

De adviesprijs van het toestel is 699,- Losse toestellen worden op dit moment online aangeboden voor 692,- exclusief 6,- verzendkosten bij GSMWijzer en Studentmobiel (prijspeil maart 2014). Daarnaast is het toestel bij verschillende providers verkrijgbaar in combinatie met een abonnement. Prijzen van dit abonnement variëren van 40,- tot zo'n 65,- in de maand (prijspeil maart 2014), afhankelijk van provider en uitgebreidheid van het abonnement.

Specificaties

Wat maakt de HTC One M8 nou zo uniek? Ten eerste heeft de telefoon twee camera's aan de achterzijde van het toestel, waardoor de focus van een foto na het nemen ervan nog aangepast kan worden. Ook kunnen er dankzij de dubbele camera, door het toestel in een bepaalde hoek te houden, een soort van driedimensionale foto's genomen worden. Daarnaast bevat het toestel een groter scherm (5 inch full HD scherm) dan zijn voorgangers en kan een telefoontje opgenomen worden met Auto Answer. Hierbij is het voldoende om het toestel naar je oor te brengen; je hoeft het scherm niet aan te raken.

Formaat

De HTC One M8 meet 146.36 x 70.6 x 9.35 mm en weegt 160 gram. In vergelijking met eerdere HTC One versies, zijn de hoeken van de M8 ronder. De speakers bevinden zich boven en onder het scherm.

Materiaal en kleuren

Het toestel is gemaakt van aluminium uit een stuk dat doorloopt tot aan het scherm, en is verkrijgbaar in de kleuren grijs, zilver en goud. Vanwege de aluminium behuizing is deze telefoon iets zwaarder dan zijn voorgangers, maar ligt hij wel lekker stevig in de hand.

Geheugen

De telefoon heeft een standaard opslaggeheugen van 16 gigabyte. Wanneer je dit geheugen wilt uitbreiden (met maximaal 128 gigabyte), kun je dit doen met behulp van een micro-SD kaart.

Processor

De smartphone draait op een Qualcomm 801 AB-processor die geklokt is op 2.3GHz met 2GB aan ram.

Software

De HTC One M8 draait op Android 4.4 KitKat met de eigen gebruikersinterface de nieuwe Sense 6.0, met Motion Launch, waarbij het toestel met een veegbeweging over het scherm uit zijn slaapstand gehaald kan worden en met Auto Answer.

Scherm

De telefoon is uitgerust met een 5 inch Super LCD 3-paneel met een resolutie van 1920x1080 pixels.

Camera

Het toestel bevat, zoals gezegd, twee 4,1 megapixel camera's aan de achterzijde (de Duo Camera). Hiermee kan de gebruiker de focus na het nemen van de foto verleggen of kan hij bijvoorbeeld op een persoon of voorwerp scherpstellen en de rest van de foto zwart-wit maken. Tevens kunnen personen of voorwerpen eenvoudig met één klik uit een foto geknipt worden en op een andere achtergrond worden gezet. De camera aan de voorkant van het toestel beschikt over 5 megapixels.

Simkaart

De HTC One M8 maakt, in tegenstelling tot voorgaande HTC toestellen, gebruik van een microsimkaart.

Vergelijk van formaat met andere populaire smartphones

SmartphoneSchermdiameter (inch)Hoogte (mm)Breedte (mm)Dikte (mm)Gewicht (gram)
HTC One M85,0146,470,69,4160
HTC One M74,7137,468,29,3143
iPhone 5S4,0123,858,67,6112
Galaxy S44,99136,669,87,9130
Nexus 54,95137,969,28,6130
Gerelateerde artikelen
Fox Sports of Sport1?De twee sportzenders Fox Sports en Sport1 beconcurreren elkaar met een grote diversiteit aan competities. Fox heeft de r…
Bronnen en referenties
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/HTC_Corporation
  • http://www.allaboutphones.nl/handson/25048/eerste-ervaring-met-de-htc-one-m8.html
  • http://www.telegraaf.nl/digitaal/22428252/__HTC_One_met_Duo_Camera_4_april_verkrijgbaar__.html
  • http://www.nu.nl/tech/3734121/hands-on-htc-one-m8-nog-indrukwekkender-dan-voorganger.html

Reageer op het artikel "HTC One M8: Prijs en specificaties"

Infoteur: Marrie123
Gepubliceerd: 26-03-2014
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Telecom
Schrijf mee!