InfoNu.nl > Electronica > Telecom > De Motorola Moto X

De Motorola Moto X

De Motorola Moto X Na de overname van Google in 2012 is Motorola aan de slag gegaan om een smartphone te maken. In 2013 maakten zijn hun comeback: de Moto X was een feit.
De Motorola Moto X is de grote broer van de Motorola Moto G, beide in 2013 uitgebracht. De Moto X heeft betere specificaties, is groter en heeft een paar exclusieve functies.

Motorola Mobility

Motorola Mobility is ontstaan toen het moederbedrijf Motorola begin 2011 werd gesplitst. Deze tak van het bedrijf maakt telefoontoestellen en tablets. In 2012 nam Google Motorola Mobility over voor een bedrag van 12,5 miljard dollar. In 2014 werd het bedrijf weer doorverkocht, aan Lenovo voor 2,9 miljard dollar dit keer. Echter, Google behield de kostbare patenten.

Moto X

De Motorola Moto X beschikt over een 4,7 inch display met een resolutie van 1280x720 pixels. Het toestel heeft een camera van 10 megapixel aan de achterkant en een camera van 2 megapixel aan de voorkant, er kan tot 16GB opgeslagen worden. Met een bijna-Stock Android 4.4 (KitKat) ervaring is dit een prima telefoon voor mensen die niet houden van de zogenaamde skin die over de software van toestellen van fabrikanten als Samsung en Huawei heen zit. De dual-core Qualcomm Snapdragon S4 Plus processor is geklokt op 1,7 GHz en heeft een accucapaciteit van 2200 mAh.

Moto Maker

Met Moto Maker kan je zelf je Moto X ontwerpen. Je kan de kleuren en de accenten aanpassen, een tekst op de achterkant schrijven of zelfs kiezen van welk materiaal de Moto X aan de achterkant gemaakt is. Deze functie is alleen beschikbaar voor de Moto X en of dit ook echt naar Nederland gaat komen is niet bekend, alleen dat het in het tweede kwartaal van 2014 l in Europa uitgerold zou worden.

Touchless Control

Touchless Control is een staartje aan Google Now. Door 'OK Google Now' te zeggen kan je alles aan de Moto X vragen, zonder dat je het toestel hoeft te ontgrendelen. Deze functie is wel alleen in het Engels beschikbaar, omdat spraakcommando's bij Google Now nog niet optimaal zijn in het Nederlands.

Contextueel

De Moto X is een erg 'contextueel bewust' toestel, wat wil zeggen dat het apparaat weet wat er om hem heen gebeurt. Het apparaat weet wanneer het in je broekzak zit, wanneer het op de kop ligt of wanneer je in de auto zit. Ook weet het, uit je agenda, of je een afspraak hebt en gaat dan automatisch op stil als je dat ingesteld hebt.

Uitgebreide specificaties

Scherm en afmetingen
Schermgrootte4,7 inch
Schermresolutie1280x720
Hoogte129,3 mm
Breedte65,3 mm
Dikte65,3 mm
Gewicht130 gram
Opslag
Werkgeheugen2048MB
Opslag16GB
Camera
Cameraresolutie achterkant10 Megapixel
Cameraresolutie voorkant2 Megapixel
FlitsJa
Specificaties
AndroidversieAndroid 4.4 (KitKat)
Accucapaciteit2200 mAh
ChipsetQualcomm Snapdragon S4 Plus
ProcessorkernenDual-core
Kloksnelheid1,7 GHz
ProcessorSnapdragon S4 Plus
SimkaartMicroSIM
Verbindingsmogelijkheden en sensoren
WiFi-ondersteuning802.11a, 802.11b, 802.11g, 802.11n
3G-standaardenHDSPA, HDSPA , UMTS
Bluetooth-standaardenBluetooth 4.0
GPSGPS, Glonass, aGPS
BewegingAccelerometers, Kompas, Gyroscoop

In Nederland is alleen de zwarte variant beschikbaar.
© 2014 - 2017 Damundin, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "De Motorola Moto X"

Infoteur: Damundin
Laatste update: 21-09-2014
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Telecom
Schrijf mee!