InfoNu.nl > Electronica > Telecom > LG G3 smartphone

LG G3 smartphone

De G3 is de nieuwe smartphone van LG (juli 2014). De opvolger van de LG G2 heeft verrassende specificaties, zoals een QHD-scherm, waarmee hij zich onderscheidt van het andere aanbod op de mobiele telefoniemarkt.

Het uiterlijk van de LG G3

Qua uiterlijk ziet de LG G3 er keurig uit. De afmetingen zijn 146.3x74.6x9.1 wat niet heel groot is voor een mobiel met een scherm van 5,5". De LG G3 is verkrijgbaar in verschillende kleuren: Metallic Black, Silk White of Shine Gold en weegt 151 gram.

Besturingssysteem

De LG G3 is standaard uitgerust met een Android Kitkat 4.4.2 besturingssysteem. Leuke nieuwe opties van dit besturingssysteem zijn dat je je scherm op kunt nemen en dat er 'knock code' op zit. Dit laatste houdt in dat je door middel van het aantikken van vlakken je mobiel kunt ontgrendelen waardoor alleen jij toegang krijgt tot je mobiel. Verder is het zo dat Android Kitkat 4.4.2 beter omgaat met de accu waardoor deze langer meegaat en zijn de iconen op het scherm groter wat het gebruiksgemak vergroot.

Snelheid & geheugen

De LG G3 is uitgerust met een hele snelle Snapdragon 801-processor. Deze heeft vier cores en kan met 2GB of 3GB aan werkgeheugen uitgerust worden. Daarnaast is er keuze tussen een 16GB of een 32GB geheugen en kan deze later nog verder uitgebreid worden met een microSD-kaart tot maximaal 128 GB.

Scherm, batterij & camera

De nieuwste feature aan de LG G3 is het feit dat deze is uitgerust met een QHD-scherm, wat betekent dat de resolutie van het scherm het hoogst is van wat er tot nu toe mogelijk is op het gebied van schermresolutie (2560x1440 pixels). Hoewel het beeld dus scherper is dan vergelijkbare smartphone heeft het nieuwe scherm wel meer stroom nodig waardoor je minder lang met je batterij kan. De accu heeft een capaciteit van 3000mAH. De smartphone heeft twee camera's waarvan één op de voorkant (2,1 megapixels). Daarnaast zit er een hele goede camera op de achterkant (13 megapixels) die uitgerust is met een laser waardoor deze ook goed scherp stelt wanneer er minder licht is.

Prijzen

Voor de LG G3 heb je keuze uit verschillende types met specificaties. Er zijn drie verschillende kleuren en deze zijn te combineren met twee verschillende snelheden en geheugencapaciteit
KleurenWerkgeheugenOpslaggeheugenPrijs
Zwart, Wit of Goud*2GB16GBVanaf 529
Zwart, Wit of Goud*3GB32GBVanaf 549
*verwacht wordt dat ook Paars en Rood nog als kleur beschikbaar komen
Vaak is het aantrekkelijker om een mobiel met een abonnement neemt omdat je dan een kleiner bedrag (of zelfs helemaal niks) betaald voor het toestel. De prijzen en voorwaarden van de verschillende providers verschillen, dus het is belangrijk dat je goed vergelijkt.

Technische specificaties

Hieronder vind je een overzicht van de specificaties van de LG G3 smartphone
Basisspecificaties
Type telefoonFull Touch Screen
BesturingssysteemAndroid 4.4.2, Kitkat
Afmetingen146.3x74.6x9.1
Gewicht151 gram
CPUQualcomm Snapdragon
Werkgeheugen2GB RAM of 3GB RAM
Batterij3000mAh
Scherm
Resolutie2560x1440
Grootte5,5"
Geheugen
Intern geheugen16GB of 32 GB
Extern geheugenMicroSD-kaart tot 128GB
Camera
Achterkant13 megapixel
Voorkant2.1 megapixel
Videocamera3840x2160p

LG G3

De G3 van LG is een mooie smartphone met een goed QHD-scherm. De prijs van deze mobiel is vergelijkbaar met andere smartphones en in combinatie met een abonnement is hij zelfs nog iets voordeliger.

Lees verder

© 2014 - 2019 Otisnu, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Huawei Ascend P7 smartphoneHuawei Ascend P7 smartphoneHuawei heeft een nieuwe smartphone uitgebracht: de Ascend P7 (juli 2014). De opvolger van de Ascend P6 heeft onder ander…
Sony Xperia Z2 smartphoneSony Xperia Z2 smartphoneDe nieuwe smartphone van Sony heet Xperia Z2. De nieuwe mobiel in de Xperia Z serie van Sony heeft verrassende specifica…
Tips om veilig mobiel te bankieren met je smartphoneTips om veilig mobiel te bankieren met je smartphoneDe snelle ontwikkeling van de smartphones heeft gezorgd voor een explosie van applicaties of apps. Ook banken bieden mob…
Bronnen en referenties
  • http://www.lg.com/nl/mobiele-telefoons/lg-G3-D855-smartphone

Reageer op het artikel "LG G3 smartphone"

Infoteur: Otisnu
Gepubliceerd: 09-07-2014
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Telecom
Special: Smartphone reviews
Schrijf mee!