InfoNu.nl > Electronica > Telecom > Huawei Ascend P7 smartphone

Huawei Ascend P7 smartphone

Huawei Ascend P7 smartphone Huawei heeft een nieuwe smartphone uitgebracht: de Ascend P7 (juli 2014). De opvolger van de Ascend P6 heeft onder andere een selfie-camera. Daarnaast is de processor van de smartphone flink verbeterd waardoor het een goede mobiel is voor een mooie prijs.

Het uiterlijk van de Ascend P7

Zoals ook gedaan is met de P6 is er met de Ascend P7 veel focus gelegd op het design. Waar de Ascend P6 nog veel weg had van een iPhone is dat met de nieuwe versie van de smartphone niet meer het geval. Hij is heel iets dikker dan zijn voorganger, maar nog steeds heel dun voor wat er in zit. De afmetingen van de Ascend P7 zijn 140x68,8x6,5 en heeft een 5" scherm. De smartphone weegt 124 gram en is verkrijgbaar in zwart en wit.

Besturingssysteem

De Ascend P7 is standaard uitgerust met een Android Kitkat 4.4.2 besturingssysteem met een emotion UI 2.3 skin. Met de nieuwste versie van Android kun je onder andere je scherm op nemen en ook kun je je mobiel beveiligen door middel van een vergrendeling die werkt door middel van het aantikken van vlakken op je scherm ('knock code'). De accuduur wordt door Android Kitkat 4.4.2 beter benut waardoor je langer door kunt gaan met een volle batterij. Verder worden de iconen groter weergegeven op het beeld waardoor het gebruiksgemak vergroot wordt en de bediening makkelijker is. De eigen skin die Huawei eroverheen giet zorgt ervoor dat er een beter overzicht mogelijk is en dat er voor de gevorderde gebruiker de mogelijkheid is om instelling voor het opstarten van apps aan te passen.

Snelheid & geheugen

In tegenstelling tot veel andere smartphonefabrikanten heeft Huawei niet gekozen voor een Qualcomm processor, maar maakt het gebruik van de eigen HiSilicon Kirin 910T. Deze processor is een hele verbetering ten opzichte van de processor die in de Ascend P6 zat. De processor is echter wel minder snel dan de processor die in vergelijkbare modellen zit. De processor scoort minder qua rekenkrachten en ook op grafisch gebied laat de processor te wensen over. De processor heeft een werkgeheugen van 2GB en een opslaggeheugen van 16GB die nog uit te breiden is met een Micro-SDkaart.

Scherm, batterij & camera

De Ascend P7 heeft een 5" scherm met een resolutie van 1920x1080 pixels. De helderheid van het scherm is erg verbeterd ten opzicht van de P6 waardoor deze bij veel licht een stuk beter te lezen is. Het scherm is relatief zuinig waardoor de batterij (2500mAH) langer meegaat. Vooral de camera aan de voorkant van de smartphone doet het veel beter dan vergelijkbare modellen. Door de 8 megapixel camera aan de voorkant wordt de Ascend P7 ook wel de selfie-telefoon genoemd. De camera op de achterkant is nog iets scherper door de autofocus en hogere resolutie (13 megapixels).

Prijzen

De Huawei Ascend P7 is verkrijgbaar in twee kleuren: zwart en wit. De prijs begint voor deze smartphone van Huawei bij 329, wat relatief weinig is als je het vergelijkt met andere smartphones met dezelfde specificaties.
Ondanks de relatief lage prijs van deze mobiel kan het vaak nog aantrekkelijker zijn om een abonnement af te sluiten. Hierdoor krijg je het toestel vaak gratis of tegen een kleine vergoeding. Belangrijk is om goed de verschillende aanbieders te vergelijken.

Technische specificaties

De specificaties van de nieuwste smartphone van Huawei zijn:
Basisspecificaties
Type telefoonFull Touch Screen
BesturingssysteemAndroid 4.4.2, Kitkat
Afmetingen139.8x68.8x6.5
Gewicht124 gram
CPUHisilicon Kirin 910T
Werkgeheugen2GB RAM
Batterij2500mAh
Scherm
Resolutie1920x1080
Grootte5,0"
Geheugen
Intern geheugen16GB
Extern geheugenMicroSD-kaart tot 128GB
Camera
Achterkant13 megapixel
Voorkant8 megapixel
Videocamera Ja

Huawei Ascend P7

Met de Ascend P7 van Huawei haal je een leuke mobiel in huis voor een relatief lage prijs. De prijs/kwaliteit verhouding van de smartphone is heel goed, hij geschikt om mooie foto's te maken en is gemakkelijk in het gebruik.

Lees verder

© 2014 - 2019 Otisnu, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Smart Lock instellen voor je ChromebookSmart Lock instellen voor je ChromebookVoor het ontgrendelen van je Chromebook is normaal het invoeren van een wachtwoord vereist. Google heeft voor gebruikers…
De phablet (phone + tablet)De phablet (phone + tablet)Een phablet is een tablet en smartphone in één. Het woord zelf is een samensmelting van het Engelse woord phone en table…
De Samsung Galaxy S8De Samsung Galaxy S8In 2017 is de Galaxy S8 het nieuwe vlaggenschip van Samsung. Als opvolger van een van de meest verkochte smartphones van…
LG G3 smartphoneDe G3 is de nieuwe smartphone van LG (juli 2014). De opvolger van de LG G2 heeft verrassende specificaties, zoals een QH…
Bronnen en referenties
  • http://consumer.huawei.com/minisite/worldwide/Ascend-P7/

Reageer op het artikel "Huawei Ascend P7 smartphone"

Infoteur: Otisnu
Gepubliceerd: 10-07-2014
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Telecom
Special: Smartphone reviews
Schrijf mee!