InfoNu.nl > Electronica > Telecom > Alle mogelijkheden rond de mobiele telefoon

Alle mogelijkheden rond de mobiele telefoon

Alle mogelijkheden rond de mobiele telefoon Naast de functionaliteit van de telefoon als telefoon, kan je steeds meer met steeds kleinere apparaten of wordn juidt de schermen weer groter vor met name internetgebruik. Is het nog wel bij te houden? De liefhebber zal de meeste nieuwe telefoons wel kennen, maar als je op zoek gaat naar een telefoon zijn er steeds meer mogelijkheden en vaak zie je door de bomen het bos niet meer.

Gratis telefoon bij abonnement of sim-abonnement

Voorop gesteld dat de “gratis” telefoon niet bestaat. Vodafone, KPN, T-mobile en alle andere bedrijven in deze branche moeten gewoon geld verdienen anders zijn de aandeelhouders niet tevreden en dus wordt het toestel gewoon verdisconteert in het abonnementsgeld.
Vergelijk daarom dergelijke abonnementen met een sim-abonnement. Bij de sim-abonnementen zit geen telefoon, maar het abonnement is ook beduidend goedkoper. Zet de kosten van een telefoon er naast en zie daar wat het meest aantrekkelijk is in jouw situatie.

Alle extra’s op de telefoon

De een gebruikt een telefoon met alle extra’s optimaal en de ander vindt de extra’s wel grappig maar gebruikt ze nauwelijks tot niet. Ligt dit aan desinteresse of is het niet weten wat het toestel kan. In het eerste geval zou je mogelijk met een goedkoper toestel af kunnen en in het tweede geval kan wat hulp in de telefoonwinkel of vanuit het bijgeleverde boekje helpen. Wat kunnen de reguliere toestellen en smartphones zoal;

Foto’s en filmpjes

Het overgrote deel van de toestellen heeft een camera voor foto’s en filmpjes. Met het bijgeleverde kabeltje is het overzetten naar de PC of laptop eenvoudig. Dit voorkomt ook dat alle foto’s op het toestel moeten blijven staan en je mogelijk snel door je capaciteit heen bent.

Agenda

De agenda op de telefoon is heel persoonlijk. Sommige mensen willen graag vanuit romantiek de reguliere agenda houden, maar als je een werkagenda hebt en deze ook voor vergaderingen toegankelijk moet zijn is het elektronische werk toch net even handiger. Met een kabeltje of via bluetooth synchroniseren met de agenda op het werk en degene die de vergadering in moet plannen kan zien of je beschikbaar bent. Nieuwe afspraken komen via dezelfde manier weer in je agenda.
De smartphone kan met “pushmail” o.a. ook de agenda synchroniseren. Voor degene die veel onderweg is, is dit ideaal.

E-mail

Hoe belangrijk is e-mail? Dit is heel persoonlijk, maar als je je e-mail graag bij wil houden dan is het prettig deze ook op je telefoon te kunnen lezen en beantwoorden. Werk e-mail kan via “pushmail” doorgezet worden en zo kunnen belangrijke e-mails opgepakt worden. Overigens blijft de e-mail ook gewoon in je normale account staan op de pc of laptop.

Taken

De een probeert alles te onthouden, de ander heeft een groot “to do” boek en weer iemand anders zet het in de takenbalk van de telefoon. Je kunt ze dateren en afvinken als de taak gedaan is. Simpel en handig.

Notities

Snel even iets opschrijven, hoe vaak komt dit voor? Natuurlijk kan je ook pen en papier in je tas doen, maar geeft je telefoon de mogelijkheid, dan kan het handig zijn deze functionaliteit te gebruiken.

Overige communicatie middelen

  • Bluetooth, voor het oversturen van foto’s of andere bestanden, de telefoon handsfree in de auto gebruiken (eenvoudig apparaatje in de auto plaatsen) of met een oortje (apart aan te schaffen)
  • WIFI, heb je thuis draadloos internet dan kan je je code op je smartphone instellen en thuis via wifi internet op. Je voorkomt dan de kosten van inbellen. Andere draadloze systemen zonder code (bijv. de buren) kan je op deze manier ook oppikken

MS office

De smartphones hebben ook een eenvoudige versie van de bekende MS office applicaties. Meestal word, excel en power point.

Internet

Met je telefoon internet op kan voor iets eenvoudigs zoeken handig zijn, maar uitgebreid op internet is met de meeste toestellen niet handig en erg duur.

Spelletjes

Alle toestellen hebben er enkele spelletjes opzitten.

Rekenmachine

De rekenmachine altijd bij hebben kan handig zijn. Op de meeste toestellen is deze aanwezig.

Radio

Een aantal toestellen heeft er een radio opzitten en kan met de bijgeleverde oordopjes nog best aardig klinken ook.

Erg veel mogelijkheden dus op zo’n klein apparaatje en men blijft doorontwikkelen, de toekomst staat niet stil…

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Mobiele Telefoon - GeschiedenisDe mobiele telefoon, een handig dingetje. Wie heeft er tegenwoordig geen een? Nu is het heel vanzelfsprekendheid dat bij…
Een mobiele telefoon kopen, wat moet ik weten?Een mobiele telefoon kopen, wat moet ik weten?Tegenwoordig zijn er ontzettend veel verschillende soorten, maten en merken mobiele telefoons. Het kan zijn dat je door…
Wat is een Smartphone?Wat is een Smartphone?Een smartphone, letterlijk vertaald uit het Engels een "slimme telefoon", is een mobiele telefoon die naast de normale t…
Samsung S8000 Jet mobiele telefoon: Touch the SpeedSamsung S8000 Jet mobiele telefoon: Touch the SpeedSamsung brengt de nieuwe smartphone op de markt; de S8000 Jet 'Touch the Speed'. Met een baanbrekend Amoled display, sup…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Alle mogelijkheden rond de mobiele telefoon"

Reactie

Caspers, 24-09-2014 10:01 #1
Bestaat er een mogelijkheid om anonieme gesprekken die binnen komen op mobiel op te nemen?is daar een apparaat voor en hoe duur is dat? Reactie infoteur, 24-09-2014
Toestellen met microfoon moeten op kunnen nemen, maar er zijn ook online services die dit kunnen. Uiteraard betaal je daar wel voor. Nemop is er een. Maar er zijn ook losse apparaten in de handel die gesprekken op kunnen nemen.

Infoteur: Annastaal
Laatste update: 05-03-2016
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Telecom
Special: Eigen onderneming starten
Reacties: 1
Schrijf mee!