InfoNu.nl > Electronica > Telecom > Mooie cadeau's voor bij een mobiele telefoon abonnement

Mooie cadeau's voor bij een mobiele telefoon abonnement

Mooie cadeau's voor bij een mobiele telefoon abonnement Wie een nieuwe mobiele telefoon wil aanschaffen kan bij bepaalde abonnementen kiezen voor een cadeau. Zo kun je bij een abonnement kiezen voor een LCD-televisie, een spelcomputer of een laptop. In dit artikel lees je meer over verschillende cadeau's en speciale aanbiedingen bij een mobiele telefoon.

Hoe werkt het?

Wanneer je van plan bent een mobiele telefoon aan te schaffen, kun je kiezen voor een prepaid telefoon of een telefoon met een abonnement. Mensen die veel bellen met een mobiele telefoon kiezen meestal voor een mobiele telefoon met abonnement. Het is mogelijk om een mooi nieuw toestel met allerlei technische snufjes en gadgets aan te schaffen, maar het is ook mogelijk om een wat simpeler toestel aan te schaffen in combinatie met een cadeau. Je betaalt dan maandelijks een bedrag aan de provider (bijvoorbeeld Vodafone, KPN of T-Mobile) en kunt voor dat bedrag een aantal minuten bellen (bijvoorbeeld 150 minuten). Bij de kosten voor je mobiele telefoon is een cadeau inbegrepen waarvoor je normaal gesproken een vrij hoog bedrag voor moet neertellen. Niet alle telefoonproviders bieden een cadeau aan bij een mobiele telefoon; de provider die veel cadeau's aanbiedt is Vodafone.

Welke cadeau's kun je krijgen bij een abonnement?

De meest voorkomende cadeau's die je bij een abonnement kunt krijgen zijn:
  • Spelcomputer (bijvoorbeeld Wii of Playstation 3)
  • Compacte spelcomputer (bijvoorbeeld Nintendo DS of Sony PSP)
  • LCD-televisie
  • Laptop
  • DVD-speler
  • Navigatiesysteem
Vaak gaat het dus om cadeau's op het gebied van elektronica die in de winkel vrij prijzig kunnen zijn.
Andere cadeau's die je bij een abonnement kunt krijgen zijn:
  • Senseo-apparaat
  • Fotocamera
  • Fiets
  • Waardebon
  • Home Cinema Set
  • Beertender
  • iPod
Overigens zijn er nog veel andere combinaties van telefoon en cadeau te bedenken.

Waar moet je op letten?

Een prijzig cadeau krijgen bij het afsluiten van een abonnement bij een mobiele telefoon klinkt heel mooi, maar kan ik de praktijk een aantal nadelen met zich meebrengen. Zo krijg je vaak een verouderd model telefoon of betaal je eenmalig nog een bedrag voor het cadeau. Het afsluiten van een abonnement bij een mobiele telefoon met cadeau kun je dan ook het beste vergelijken met een kleine lening. Een voorbeeld: Bij Vodafone krijg je bij een simpel toestel (oude Nokia, Samsung o.i.d.) gratis een XBox360. Voor het abonnement betaal je 23,95 euro per maand en je betaalt eenmalig aansluitkosten van 24,95 euro en 59,95 euro voor de XboX360. Iedere maand krijg je 125 belminuten en/of een aantal sms-jes. Dit voorbeeld laat zien dat je nog een flink bedrag moet bijbetalen, en dat de Xbox360 dus niet echt gratis wordt geleverd. Nog een aantal dingen om op te letten:
  • Lees goed de kleine lettertjes door, zeker bij aanbiedingen
  • Laat je goed informeren over het toestel
  • Kijk goed naar de merknaam en kwaliteit van het cadeau

Websites

Er zijn veel websites waar je een GSM in combinatie met een mobiele telefoon kunt uitzoeken. Een aantal voorbeelden: www.belzaak.nl, www.telefoonkopen.nl, www.gsmpluskado.nl en www.gsmenkado.nl. Een groot deel van deze websites is erg onoverzichtelijk en onduidelijk. Het is dan ook verstandig om naar de website van een provider zelf te gaan om daar een abonnement daadwerkelijk af te sluiten. Op www.vodafone.nl vind je bijvoorbeeld een aantal aanbiedingen.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Mooie cadeau's voor bij een mobiele telefoon abonnement"

Infoteur: Jolene1984
Gepubliceerd: 02-01-2010
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Telecom
Schrijf mee!