InfoNu.nl > Electronica > Telecom > IPhone 4 jailbreaken (unlocken)

IPhone 4 jailbreaken (unlocken)

Sinds maandag 2 augustus 2010 is het mogelijk om de iPhone 4 te jailbreaken. Hiermee kan er voor worden gezorgd dat ook niet door Apple goedgekeurde Apps kunnen worden gebruikt op de iPhone. Mooie bijkomstigheid is dat het openstellen van het toestel voor andere software dan goedgekeurd door Apple makkelijker is dan ooit.

Jailbreaken

Jailbreaken is de term voor het geschikt maken van de iPhone voor het gebruik van programma's en software van derden, letterlijk betekent het "uit de gevangenis breken". Zonder jailbreak heeft Apple altijd de controle over de "Apps" die zijn toegestaan, want alleen de apps die Apple goedkeurde werden toegelaten op de Apple Appstore.

Uitspraak Copyright Office

Op 28 juli 2010 is er door het Amerikaanse Copyright Office een uitspraak gedaan waarin zij oordeelde dat een aanpassing aan een telefoon zoals Jailbreaken officieel is toegestaan. Een schatting is dat voor deze uitspraak ongeveer 8% van de gebruikers hun toestel hadden aangepast door middel van jailbreaken, de verwachting is dat dit aantal na deze uitspraak verder zal toenemen omdat meer mensen met een iPhone het na deze uitspraak zullen aandurven om de iPhone te jailbreaken.

Makkelijker om iPhone te Jailbreaken

Waar voorheen het jailbreaken nog een uitgebreid proces was is het tegenwoordig een stuk makkelijker om de iPhone 4 te jailbreaken. Om de Iphone 4 te jailbreaken hoeft er alleen nog maar naar een website gesurft te worden, door over deze pagina heen te sliden wordt de iPhone 4 jailbreak gedaan. Er is hierbij geen tussenkomst van een computer meer nodig. De website die hiervoor gebruikt kan worden is www.jailbreakme.com.

Onomkeerbaar?

Is het jailbreaken van de iPhone 4 onomkeerbaar? Nee gelukkig niet, mocht je na het jailbreaken van de iPhone 4 hier weer vanaf willen dan kan je de iPhone aansluiten op de computer en met iTunes weer terugzetten naar de fabrieksinstellingen.

Problemen

Er zijn nog weinig problemen bekend die kunnen ontstaan na het jailbreaken van de iPhone 4. Wel is het zo dat een aantal gebruikers die de jailbreak hebben uitgevoerd problemen kunnen hebben met MMS en Face Time. Omdat er grote belangstelling is voor de site om de iPhone 4 te jailbreaken kunnen er problemen zijn met het bereiken van de website, eventueel kan dit een vastloper van de jailbreak veroorzaken. Ondanks de uitspraak dat het jailbreaken officieel is toegestaan raadt Apple het toch af om de iPhone 4 te jailbreaken.
© 2010 - 2018 Obama, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://www.jailbreakme.com/faq.html

Reageer op het artikel "IPhone 4 jailbreaken (unlocken)"

Infoteur: Obama
Gepubliceerd: 02-08-2010
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Telecom
Schrijf mee!