InfoNu.nl > Electronica > Telecom > Het kiezen van de juiste mobiele telefoon

Het kiezen van de juiste mobiele telefoon

Bij de aankoop van een mobiele telefoon komt tegenwoordig veel kijken. Er is veel aanbod en verschil in de mogelijkheden en het uiterlijk van mobiele telefoons. Mobiele telefoons worden tegenwoordig niet alleen maar gezien als een handigheid of gemak, maar ook zeker als mode item. Om een mobiele telefoon te kopen die aan uw eisen voldoet is het verstandig u goed te laten adviseren over het aankopen van een mobiele telefoon.

Waar gaat u uw telefoon voor gebruiken?

Voordat u naar een telefoonzaak stapt is het verstandig uzelf wat vragen te stellen. Maak een lijstje met vragen en eisen die u heeft voor uw toekomstige mobiele telefoon. Vragen die u uzelf bijvoorbeeld kunt stellen zijn:

Wat wilt u met de telefoon gaan doen?

Er zitten tegenwoordig, behalve bellen en smssen, erg veel extra mogelijkheden op mobiele telefoons. Behalve gewoon te kunnen bellen kunt u tegenwoordig met een telefoon sms of mms versturen, internetten, spelletjes spelen en op sommige telefoons zit zelfs al een navigatie systeem. Vraag uzelf af welke functies u op uw telefoon nodig vindt, schrijf dit op een lijstje en neem dit mee naar de telefoonwinkel.

Wat is uw eigen smaak?

Er zijn veel verschillende soorten mobiele telefoons te koop. De vraag is wat vindt u zelf mooi? Houdt u van een simpele kleine telefoon, of bent u meer van de mooie opvallende telefoons? Ook dit maakt de stap naar de aankoop van een goede telefoon gemakkelijker voor u.

Wat wilt u uitgeven aan uw mobiele telefoon?

De keuze van een telefoon is een stuk gemakkelijker als u een richtprijs in uw hoofd heeft. Onthoudt wel dat mobiele telefoons met meer functies duurder uit zullen vallen dan de simpele mobiele telefoons. Onder de 100 euro zijn er al genoeg mobiele telefoons met vele functies. Ook kunt u een abonnement afsluiten met een gratis telefoon hierbij. Natuurlijk is het wel zo dat de dure telefoons vaak een langer of duurder abonnement hebben dan de goedkopere simpele telefoons.

Soorten telefoons

Er zijn, zoals al enkele keren genoemd is in dit artikel, veel soorten mobiele telefoons. Niet elke telefoon past bij iedereen. Wat de ene persoon erg handig vind, kan voor de ander een regelrechte ramp telefoon zijn. Maak dus altijd uw eigen keuze en kijk niet naar wat andere mensen fijn of mooi vinden.

Touch telefoons

Veel mobiele telefoons zijn voorzien van touchscreen. Een touchscreen heeft geen toetsen maar een groot scherm waar u op kunt drukken om berichten te typen of mensen te bellen. Touchscreen telefoons zijn erg mooi maar lang niet voor iedereen gemakkelijk. Met bijvoorbeeld vieze of vette vingers zal u touch screen snel erg vies worden. Tijdens het werk op de bouw bijvoorbeeld zullen deze telefoons niet erg gemakkelijk zijn.

Qwerty telefoons

Qwerty telefoons zijn voorzien van een toetsenbord zoals op de computer. Elke letter heeft dus een andere toets. De toetsen zijn vaak redelijk klein en daarom niet voor iedereen even handig. Als u aan deze telefoon gewend bent worden ze als erg goede fijne telefoons ervaren. Sommige Qwerty telefoons zijn gecombineerd met een touch screen, u kunt dan zelf de keuze maken hoe u uw telefoon gebruikt.

De standaard telefoons

Standaard telefoons zijn vooral voor de beginnende mobiele gebruiker ideaal. Veel van deze telefoons zijn niet snel kapot te krijgen en gemakkelijk in gebruik. Ook deze telefoons zijn er in vele soorten, zo zijn er bijvoorbeeld ook telefoons met een uitschuifbaar beeldscherm, de zogenaamde slide telefoons. Standaard telefoons hebben drie letters op een toets en u kunt kiezen om de telefoon op ABC of op T9 stand te zetten. De toetsen zijn dus vaker wat groter dan andere telefoons.

Kortom voordat u een telefoon gaat kopen kunt u het beste wat vragen op een rijtje zetten voor uzelf. Ook kunt u uzelf oriënteren op internet naar de mogelijkheden en keuzes die er zijn in de telefoon wereld. Er zijn vele websites die mogelijkheden en prijzen vergelijken en weergeven waar de telefoon het voordeligste is.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Simlock op mobiele telefoonsOp veel combinaties van mobiele telefoons en abonnementen of prepaid zit een simlock. Dit zorgt ervoor dat de klant ook…
Nomofobie, angst om je mobiele telefoon kwijt te rakenSinds de uitvinding van de mobiele telefonie heeft het gebruik ervan een grote vlucht genomen. Handig, want iedereen is…
Mooie cadeau's voor bij een mobiele telefoon abonnementMooie cadeau's voor bij een mobiele telefoon abonnementWie een nieuwe mobiele telefoon wil aanschaffen kan bij bepaalde abonnementen kiezen voor een cadeau. Zo kun je bij een…
Help mijn mobiele telefoon is nat geworden, wat nu?Help mijn mobiele telefoon is nat geworden, wat nu?Een ongelukje is gauw gebeurd, zo ook met je mobiele telefoon. Vaak heb je hem in een borstzakje of broekzak en kan hij…
Mobiele Telefoon - GeschiedenisDe mobiele telefoon, een handig dingetje. Wie heeft er tegenwoordig geen een? Nu is het heel vanzelfsprekendheid dat bij…

Reageer op het artikel "Het kiezen van de juiste mobiele telefoon"

Reactie

Toos, 11-08-2016 20:03 #1
Ik heb een prepaid telefoon dat bevalt goed.

Infoteur: Dobel
Gepubliceerd: 12-06-2011
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Telecom
Special: Telefoon kopen
Reacties: 1
Schrijf mee!